Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Tv-Spel

Gå till sida Föregående  1 ... 62, 63, 64, 65, 66
InläggPostat: tis nov 22, 2016 11:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
När Netonnet öppnade här i stan för några veckor sedan impulsköpte jag en Xbox One för 1490kr med Quantum Break och Alan Wake inkluderat. Sjukt värt måste jag säga, även om jag funderade mer på en PS4a om jag ens skulle köpt någon ny konsol.
Förövrigt har jag och dottern bytt rum så nu är jag tillbaka i min lilla mancave igen. Ett stort plus är att nu har jag en väldigt naturlig plats för en liten TV dit PS3an och Retrobit-konsolen kommer få flytta :)

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 30, 2016 11:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1176Ort: Borås
Hur var Alan Wake? Det spelet har lockat lite måste jag erkänna.

InläggPostat: tor dec 01, 2016 10:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Jag äger det även på PC sedan några år tillbaka men ännu inte spelat igenom det. På Xbone har jag bara installerat och spelat i typ 15min. Jag kommer avvakta att jag lirat klart Quantum Break innan jag ger mig på det. Det tar dock lite tid då jag spelar oerhört lite sedan några månader tillbaka. Enligt in-game stats har jag klarat av ca 30% av QB.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 08, 2016 09:23 Svara med citat
Igår fick jag en beställning som jag gjorde för någon vecka sedan på CDON.

South Park: The stick of truth (PS3)
Shadow of Mordor (Xbox one, Game of the year edition)

Ska dock försöka hålla mig tills det att jag åtminstone spelat klart Quantum break :)

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 24, 2017 20:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11926Ort: Skåneland
Idag var jag på ICA och hämtade ut två Segaspel som jag har beställt från AliExpress i Kina. :)
Spelen kom redan efter 16 dagar. :ymparty:

Daze Before Christmas - Sega Mega Drive
Lös Spelkassett - 4,96 US-Dollar med fri frakt

Zombies Ate My Neighbors - Sega Genesis
Lös Spelkassett - 4,96 US-Dollar med fri frakt

Bild

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... ejmagr.jpg

InläggPostat: fre jan 27, 2017 09:37 Svara med citat
Jag har handlat en del på Aliexpress men har helt missat att kolla upp spel. Tack för tipset GG!

Super Metroid (SNES, PAL, $15.99)
Åh, vad glad jag är. Det är ett så otroligt bra spel men det har tagit emot lite att köpa för över 1000kr. Nu är det bara hoppas att man faktiskt får fram en originalkassett också.

Castlevania: Dracula X (SNES, NTSC, $9.41 + $0.40 för spårningsbar frakt)
Ska jag vara helt ärlig har jag aldrig spelat något Castlevania-spel mer än 10-20 minuter. Så det kändes som att det är dag :)

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 09, 2017 18:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11926Ort: Skåneland
dechristianize >> Kul att du har köpt retrospel från AliEtxpress efter mina tips :ymparty:

Alla retrospel som säljs på AliExpress är nytillverkade repro/piratspel från Kina, kul att du köpte två SNES-spel :)

Jag fick hem Squirrel King (Taiwantillverkad Chip & Dale ripoff) på lös spelkassett till Sega Genesis/Mega Drive som jag köpte på AliExpress.

Spelet kostade 3,99 US-Dollar med fri frakt, det tog 31 dagar efter jag hade bestält spelet tills att det låg i min brevlåda. :)

Bild

InläggPostat: mån feb 13, 2017 20:17 Svara med citat
Jag fick hem Yogi Bear till Sega Mega Drive från AliExpress i Kina :ymparty:

Spelet på lös spelkassett kostade $ 5,49 US-Dollar med fri frakt
Det tog 33 dagar tills spelet låg i min brevlåda

Bild

InläggPostat: ons feb 15, 2017 12:12 Svara med citat
Igår låg Beavis and Butthead till Sega Mega Drive i min brevlåda. Det tog 34 dagar från att jag beställde spelet till att jag fick det. :ymparty:

Spelet kostade som lös spelkasssett $ 4,50 US-Dollar med fri frakt från AliExpress i Kina

Bild

InläggPostat: mån mar 06, 2017 13:22 Svara med citat
Jag köpte ett retrospel för 20 kronor på Scifimässan i Malmö

Hang On/Safari Hunt - Sega Master System
Lös Spelkassett

Bild

InläggPostat: sön mar 12, 2017 12:44 Svara med citat
Jag fick ett retrospel i present av Rudnert :ymparty:

Indiana Jones and the Last Crusade (1990) - Sega Master System
Komplett spel med box med flärp, spelkassett och manual

Bild

InläggPostat: mån maj 08, 2017 11:47 Svara med citat
Jag var på Myrorna på Ystadvägen i Malmö och köpte en 8-bit NES-klonkonsol som heter Funstation

På kartongen står det Game Station M:i:III med en bild påTom Cruise.

Kartongen var sliten, men spelet var oöppnat och inplastat. det kostade 125 kronor och jag har studentlegitimation så då får man alltid 10% rabatt på Myrorna så det blev 113 kronor som jag betalade för denna skräpkonsol.

Den ser ut som en Playstation PS One och har likadana kontakter och uttag som Sega Master System, Sega Mega drive, Commodore 64 och Amiga 500. Jag provade att koppla in mina Master System och Mega Drive handkontroler, men dom fungerade inte.

Konsolen hade såklart även en grå ljuspistol som ser ut som en Walther PPK som tyska polisen och James Bond brukar ha. Handkontrollerna som också är gråa precis som konsolen ser ut som Playstation 1 handkontroller. Man fick även med en AV-kabel och en amerikansk elkontakt, men jag kollade in min Mini Mega Drive elsladd och det var samma voltstyrka osv, så den funkade perfekt.

Man fick även med en grå rundad liten spelkassett som heter 999999 in 1 Super Game, coolt, med så många spel. Men när jag starade konsolen så står det Olympic 2000 999999 in 1, men spelkassetten innehåller bara 5 gamla NES-spel som är Super Mario Bros, FIFA Soccer 2000 som bara är gamla Socccer till NES, Olympic 2000 som bara är Track & Field, Duck Hunt och Galaxian.

Sen så kan man typ börja på vilken bara man vill och det finns modifierade Super Mario Bros varianter som Moon Mario som typ svävar när man hoppar osv. Spelkasssetten är några millimeter kortade än en vanlig Famicom spelkassett så det går varken att sätta i Famicom eller NES spelkassetter i konsolen.

Här är några bilder som jag har fotograferat

Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild

InläggPostat: tor maj 18, 2017 14:46 Svara med citat
Jag fick precis hem Mighty Bomb Jack på japansk original Famicom spelkassett som jag vann av våra vänner Famikompisar på deras Instagramtävling på https://www.instagram.com/famikompisar

Mighty Bomb Jack Famicom Spelkassett

Bild

Deras egna Famicombox med deras egna instick och visitkort

Bild

Startbilden

Bild

Spelet

Bild

InläggPostat: sön jun 11, 2017 15:00 Svara med citat
Jag var på Toy Con i Malmö och köpte

The Bugs Bunny Blowout - NES-H8-FRA B
Det är en fransk utgåva med engelsk text i spelet
Spelet är släppt år 1990

Mickey Mouse
NES-Piratspelkassett med box som troligen är gjord i Sydkorea

Super Mario 4 in 1
Famicom Multipiratspelkassett som troligen är gjord i Hong Kong år 1988
Den innehåller Lost Levels, Super Mario Bros, Mario Bros och Galaga

Bild
picture upload

InläggPostat: tis jun 13, 2017 14:37 Svara med citat
Jag var precis på Myrorna på Heleneholm i Malmö och köpte ett NES-spel

Rad Racer - Lös Spelkasssett
Myrorna har alltid 10% studentrabatt så spelet kostade 45 kronor

Bild
image upload

Tiny Toon Adventures - Busters Hidden Treasure - Sega Mega Drive
Boxat spel med spelkassett och box utan flärp
Myrorna har alltid 10% studentrabatt så spelet kostade 90 Kronor

Bild

Sen gick jag bort till Emmaus Björkå på Heleneholm i Malmö och köpte

Grand Theft Auto - Vice City
PlayStation 2 - Komplett Spel - 20 Kronor