Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Vila i frid (R.I.P)

Gå till sida Föregående  1 ... 42, 43, 44, 45, 46
InläggPostat: mån jul 27, 2020 06:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 357Ort: Västerås
hatchet skrev:
John Saxon R.I.P

En sann veteran från filmer som Tenebrae, Terror på Elm Street
o Stilla natt, blodiga natt inte minst o ett verkligt proffs. Vila i frid.

Ja, jag läste det i helgen... Väldigt tråkigt. Såg honom i "Nightmare Beach" precis innan jag fick reda på det. Legendar som var med i mycket bra grejer.

https://10000years.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/TenThousandyrs/
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 28, 2020 11:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6652Ort: Haddonfield
vaultkeeper skrev:
Carmine Orrico, eller John Saxon, en av mina favoriter. En sann legend inom skräck och genrefilm. Såg nyligen på Cannibal Apocalypse och The Girl Who Knew Too Much V.I.F.

En av mina absoluta favoriter med.

Och så in i helvetes trevlig snubbe, det va en fröjd och få prata italiensk genre film med han i en kvart. Han berättade oerhört mycket intressant för en italiensk KULT nörd som mig.

Ovärdeligt och fått träffa han in person och fått flera filmer signerade av han. :ymparty:

Grymt tråkigt att ytterligare en KULT skådis dör. :(

Snart är det inte många kvar från GULD tiden.

R.I.P. John Saxon

InläggPostat: tis jul 28, 2020 14:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 281
Argento Rules skrev:
vaultkeeper skrev:
Carmine Orrico, eller John Saxon, en av mina favoriter. En sann legend inom skräck och genrefilm. Såg nyligen på Cannibal Apocalypse och The Girl Who Knew Too Much V.I.F.

En av mina absoluta favoriter med.

Och så in i helvetes trevlig snubbe, det va en fröjd och få prata italiensk genre film med han i en kvart. Han berättade oerhört mycket intressant för en italiensk KULT nörd som mig.

Ovärdeligt och fått träffa han in person och fått flera filmer signerade av han. :ymparty:

Grymt tråkigt att ytterligare en KULT skådis dör. :(

Snart är det inte många kvar från GULD tiden.

R.I.P. John Saxon

Så John var egentligen italienare från första början?
hade jag ingen aning om?
han pratade inte italienska i filmer, möjligtvis kanske i någon italiensk 70 talsproduktion men jag hörde honom aldrig prata i amerikanska filmer.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 28, 2020 15:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 960
Hans päron var invandrare från Italien o
han kunde tala italienska flytande.

FULCI LIVES!
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 29, 2020 13:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6652Ort: Haddonfield
Han bodde många år i Italien på 70-talet när han filmade mycket italiensk action/skräckfilm.

Det va ju en enorm svacka i Hollywood på 70-talet, det va ju därför väldigt många amerikanska skådisar va tvunga att dra till Italien för att få jobb eftersom Italien hade ju sin absoluta glans period under 60 & 70-talet.

InläggPostat: ons jul 29, 2020 22:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 281
Argento Rules skrev:
Han bodde många år i Italien på 70-talet när han filmade mycket italiensk action/skräckfilm.

Det va ju en enorm svacka i Hollywood på 70-talet, det va ju därför väldigt många amerikanska skådisar va tvunga att dra till Italien för att få jobb eftersom Italien hade ju sin absoluta glans period under 60 & 70-talet.

Då jag inte sett många av JS italienska filmer, fick han mestadels spela amerikan i filmerna eller pratade han italienska i filmerna som om han var Italo eller dubbades han i filmerna?

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 30, 2020 11:37 Svara med citat
Eftersom han va flytande på italienska så va det nog både och antar jag.

Det va många år sedan jag såg någon av hans filmer så kan inte svara rakt av exakt hur det va.

Den senaste italienska filmen jag såg med han va Cannibal Apocalypse och där har jag för mig att han pratar amerikanska, men kan ha fel.

Det är säkert 5 år sedan jag såg den.

InläggPostat: tor jul 30, 2020 12:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 960
Har för mig* att han spelade en it. maffia-snubbe i nå'n av dom där poliziotteschi.
Han var ju etnisk italienare, men född i USA. Amerikan är ju bara en nationalitet.
Samma sak med Savini, Coralina Cataldi-Tassoni från inte minst Argento-filmer,
o se'n finns ju Leonard[o] Mann [Manzella], från gialli, som Death Steps in the
Dark
o Il Mostro di Firenze (Monster of Florence). Det finns fler exempel.

(EDIT)

*) Han gjorde det, men jag minns inte titeln.

FULCI LIVES!
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 30, 2020 18:27 Svara med citat
Argento Rules skrev:

Det va många år sedan jag såg någon av hans filmer så kan inte svara rakt av exakt hur det va.

Den senaste italienska filmen jag såg med han va Cannibal Apocalypse och där har jag för mig att han pratar amerikanska, men kan ha fel.

tittade på Cannibal Apocalypse för nån månader sedan, det var en italofilm för USA marknaden så han Johnny Sax snacke engelsk i filmen

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 31, 2020 13:35 Svara med citat
357vigilante skrev:
Argento Rules skrev:

tittade på Cannibal Apocalypse för nån månader sedan, det var en italofilm för USA marknaden så han Johnny Sax snacke engelsk i filmen

Och va skönt att minnet va med mig fast det va 5 år sedan jag såg den. :ymparty:

InläggPostat: lör aug 01, 2020 22:42 Svara med citat
Argento Rules skrev:
357vigilante skrev:

Och va skönt att minnet va med mig fast det va 5 år sedan jag såg den. :ymparty:

filmen var bra men inte bäst fast den har en tung titel 8-x

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 02, 2020 07:45 Svara med citat
Postade på fel ställe. :YMTONGUE:

FULCI LIVES!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 46 av 46
1137 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 42, 43, 44, 45, 46
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: