Författare |
Meddelande |
|
357vigilante
|
Postat: fre jun 26, 2020 15:49 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 580
|
Jag kör med enbart 2 kanal stereoljud. När jag kollar på dvd genom min dvd-spelare får jag alltid ut filmljudet genom stereons högtalare. Men, när jag kör en BD film i min blu-ray spelare får jag inte ut något fullständigt ljud från stereons högtalare, enbart bakgrundsljudet från filmen hörs men inga röster från personerna. Jag har försökt att justera i audio settings men inget hjälper. När jag kör ljudet genom stereon när jag spelar DVD filmer blir det mer effektfullt och väldigt bombastiskt ljud vilket är underbart häftigt Med en BD skiva får jag lyssna till ljudet genom tevens skrangliga högtalare. Varför klarar inte en två kanals stereo att spela upp ljudet från visa BD-filmer när teven klarar av att spela upp ljudet från alla BD-filmer?DVD har ju ljudformaten Dolby Digital 5.1 ljud samt DTS som har 7.1 BD har ju liknande ljudformat men jag får inte ut ljudet i stereon vilket är jävligt irriterande! Det är mycket roligare o kolla film och höra ljudet på DVD. Hädanefter skall jag nog undvika i möjligaste mån att köpa BD filmer Kan någon förklara detta med ljudformaten
|
|
|
|
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
|
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori
|
|