Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Paypal betallösning

InläggPostat: sön dec 13, 2020 20:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 568
Jag brukar ofta handla på ebay.

När jag betalar med Paypal, reserveras beloppet på mitt bankkonto i cirka 24 till 48 timmar innan summan dras från mitt konto???
Summan dras inte på en gång när jag betalar för min vara på ebay.
Det belopp som reserveras på köpdagen brukar vara lägre än den aktuella summan som dras efter cirka 48 timmar pga att valutakursen inte är samma två dagar i rad.
Det har alltid blivit att det kostat mig mer i slutändan två dagar senare än det lägre reserverade beloppet på köpdagen.

I Paypals meny e-plånbok eller vad dte nu kallas har jag förvalt att banken/kortföretaget skall hantera valutaomräkning samt kostnad för varan jag köpt.
Man kan även välja att Paypal sköter det hela men då lägger Paypal på ett kostnadspåslag för att tjäna på affären vilket troligtvis blir ännu dyrare i längden?

Är det någon som har samma problem som jag att kortföretaget drar den aktuella summan 48 timmar senare och inte på samma dag som du köper något på ebay?

Jag funderar på att kontakta bankens kundtjänst för att fråga varför dom drar ut på det hela i 48 timmar innan summan dras från mitt konto?

Det känns som att kortföretaget väntar in i det sista med att dra summan från mitt konto för att kunna tjäna så mycket som möjligt på varje transaktion?

Som exempel
Om pundet är lågt idag och jag köper en massa grejer för att tjäna på affären, köpesumman dras inte idag när jag köper mina grejer utan summan dras istället 48 timmar senare.
48 timmar senare har pundet med all säkerhet gått upp i värde vilket innebär att grejerna blir dyrare att köpa och jag får betala mer än vad jag hade räknat med 48 timmar tidigare.
Valutorna ändras från dag till dag.

Har ni själva märkt av att summan dras från kontot två dagar senare eller dras summan samma dag som ni köper varan på ebay o betala med Paypal?

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 21:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2516
När jag köpte en hel del filmer från ioffer (innan dom för nå'ra år se'n rensade bort allt som heter gråzonsfilmer osv), så kunde pluringen dras nästan omgående eller upp till nå'ra da'r efteråt.
Det berodde på säljaren (alltid en privatperson då) oftast. Alltså, i en del fall stod det BETALT,
när man betalat, o i en del fall stod det typ VÄNTAR PÅ ATT VERIFIERAS AV SÄLJARE. Ja, då
kunde det ta en eller par dagar, oftast. Japp, det var paypal.

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 22:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 568
det står ibland på ebay's köphistori pending payment, summan väntar på att dras men det är inte detta som jag efterfrågar utan varför kortföretaget väntar ungefär 48 timmar innan summan dras.
blodsugare som bara hoppas på att kronan tappar i värde så dom kan kräma ur några kronor mer från mig?

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 23:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2516
Jag kanske missförstod nå't o jag har ingen erfarenhet av ebay, måste tilläggas.
Däremot paypal har jag stor erfarenhet av (mest tack vare ioffer).

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 13, 2020 23:29 Svara med citat
vi får se vad dom andra på forumet säger efter att dom handlat på ebay betalat med Paypal o sen kollat sina bankkonton?

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 14, 2020 08:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8707Ort: Borås, Sweden
Kan tyvärr inte hjälpa er. Aldrig använt ebay eller betalt via paypal. Minns att jag skaffade ett konto för en massa år sedan men satte aldrig ingång å använda det.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 14, 2020 10:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6846Ort: Stockholm Norra
Handlar inte så jätteofta på ebay men har inte haft problem de senaste tillfällena jag köpt därifrån och betalat med PayPal. Pengarna dras från mitt konto 1-2 dagar efter att jag fört över det till Paypal & betalat säljaren men trots mina fruktansvärda matte-betyg från plugget så jag har skummat igenom min PayPal/bankhistorik och jag har inte fått betala extra vad jag kan se :?

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Online Profil
InläggPostat: mån dec 14, 2020 11:31 Svara med citat
Om man förvalt Paypal, då sköter PP hanteringen o lägger på sin egen valutakurs för köpet.
Tror att det blir dyrare om man har PP som förvald.
I Paypal menyn för bankkort kan man välja antingen att ditt kortföretag sköter betalningen eller Paypal.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
8 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori