Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Tattoos

Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Nästa
InläggPostat: mån jan 02, 2012 18:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
Bild

den här vart klar idag!
ser lite konstig ut på bilden men är mycket snyggare i verkligheten.. den sitter på ett ställe som var svårt och få bra bild..

men är nöjd!

InläggPostat: mån jan 02, 2012 18:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
Bild

kännde att jag orkade något mer så gjorde denna cover up och den tatueringen bakom försvann helt :) väldigt nöjd med denna oxå

InläggPostat: mån jan 02, 2012 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Critter!

Snygga tatts :)

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 02, 2012 20:04 Svara med citat
Tack så mycket :D

InläggPostat: ons jan 04, 2012 18:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Gjorde min första gadd idag!
Såg bra ut de sekunder jag hann titta på den innan skyddet åkte på. Får se om 5 timmar hur den ser ut då :p
Hur länge brukar ni vänta, jag fick order om 6-12 timmar. 6 timmar var lugnt.

Själva känslan var ungefär på den olidlighets nivå som jag misstänkte. Den hamnar någonstans mellan att hålla skinnet ovanför en brinnande låga och att raka pungen med en rakapparat, haha! ;)

Bild
Svärtan såg givetvis bättre ut i verkligenheten.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 04, 2012 19:11 Svara med citat
nice!

jag brukar ha på plasten i någon timma minst och ibland lite längre..
tycker själv det är skönt och få bort plasten och tvätta av och smörja med helosan salvan..

InläggPostat: ons jan 04, 2012 20:59 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Brukar ta bort plasten på kvällen och tvätta och smörja in. Kör med bepanthen istället för helosan, den ska tydligen vara betydlig bättre.

InläggPostat: ons jan 04, 2012 21:42 Svara med citat
Alright, jag känner just nu inte av tatueringen så jag väntar väl nån timme till innan jag tvättar/smörjer.

Tvättar/smörjer ni vid behov eller bara morgon och kväll?

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 04, 2012 22:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Man blir ju lite avundsjuk när man kollar in alla fina gaddningar. Har tänkt tatuera mig sedan jag var 16 men aldrig hittat ett motiv som jag faktiskt vill ha. Eller, det finns många jag vill ha men jag kan inte välja vilket och var det ska hamna. Nu har jag helt enkelt slutat tänka på det och tar det om jag får ett tvärsug :)

InläggPostat: ons jan 04, 2012 22:59 Svara med citat
Har ungefär lika länge som dig varit sugen på tatuering, men har istället haft svårt att hitta något bra motiv. Det jag nu valde, som är en symbol/maskot för bandet Overkill, satt jag o sög på i 1½ - 2 år innan jag bestämde mig. Bandet har jag dock älskat nu i 13 år.

Både placering och själva motivet ville jag ha så cleant och diskret som möjligt men samtidigt synligt om jag känner för det, hehe.

Får man höra vilka idéer du sitter o trycker på? :)

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 04, 2012 22:59 Svara med citat
jag smörjer 4-5 ggr om dagen första 3-4 dagarna sen 1-2 ggr i yttligare ett par dagar sen brukar mina vara läkta..

InläggPostat: ons jan 04, 2012 23:01 Svara med citat
Det lät som en soft läkningsprocess, får hoppas på något liknande :)

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 05, 2012 00:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Blasse: Som du vet älskar jag Opeth och funderade länge på att tatuera in O:et i deras logga.

Bild

Dock gick en polares före-detta och tatuerade in det så då förstörde hon det lite för mig. Utöver den är det väl ett antal bandlogos och lite allt möjligt. Vet dock inte om jag skulle passa i tatueringar, även om jag älskar Peter Tägtgrens armar 8)

InläggPostat: tor jan 05, 2012 00:23 Svara med citat
Det där O:et är förbannats snyggt och passar skitbra som tatuering!

Hmm, en före detta polares flickvän (kanske ex nu, vad vet jag) har detta O på ryggen. Knappast samma person va?

Bild

Syftar du på att du har spinkiga armar?

Senast redigerad av Blasse tor jan 05, 2012 00:25, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 05, 2012 00:25 Svara med citat
Nope. Tjejen jag talar om finns i Umeå. Kanske ett mer poppis tatueringsmotiv än jag trodde? :-|

InläggPostat: tor jan 05, 2012 00:35 Svara med citat
Bland tjejer kan jag tänka mig det, no offence, tycker som sagt själv att det är snyggt. Estetiskt kanske det ändå tilltalar kvinnfolket lite mer!? ;)

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 05, 2012 01:38 Svara med citat
Hahahah, jo, så sant ;)

InläggPostat: tor jan 05, 2012 11:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12014Ort: Skåneland
Coola tatueringar :)

När jag tatuerade mig så sov jag alltid med plasten på tatueringen och tog av plasten när jag skulle duscha dagen efter och efter det så smörjade jag in tatueringen för första gången Helosansalva.

Jag smörjade in tatueringen 3-4 gånger/dag i 2 veckor. När jag var ute så gick jag alltid i långärmade skjortor för att inte utsättas för sol och annat.

Jag tog alltid på mig en gammal långärmad skjorta för att inte få salva på jackan osv.

InläggPostat: tor jan 05, 2012 11:28 Svara med citat
Jag blev rekommenderad att inte duscha tatueringen på 1 vecka. Går bra att badda med vatten dagligen dock.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 05, 2012 11:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12014Ort: Skåneland
Det minns jag också att man skule hålla borta armen när man duschade.

Sen så är det bäst att tatuera sig på vinterhalvåret, typ september-april, för att då är det inte så mycket sol och värme som kan utsätta tatueringen.

InläggPostat: tor jan 05, 2012 12:09 Svara med citat
jag duschar som vanligt men man ska undvika och bada..

kan ju bada i badkaret om du håller armen utanför :)

InläggPostat: tor jan 05, 2012 18:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Blasse skrev:
Gjorde min första gadd idag!
Såg bra ut de sekunder jag hann titta på den innan skyddet åkte på. Får se om 5 timmar hur den ser ut då :p
Hur länge brukar ni vänta, jag fick order om 6-12 timmar. 6 timmar var lugnt.

Själva känslan var ungefär på den olidlighets nivå som jag misstänkte. Den hamnar någonstans mellan att hålla skinnet ovanför en brinnande låga och att raka pungen med en rakapparat, haha! ;)

Bild
Svärtan såg givetvis bättre ut i verkligenheten.
Blev skitbra, Blasse :D
Blir det nåt mer nu efter att du fått din första undanstökad?
Vad gällande tvätta och smörja, så se bara till att den alltid är ren och smord, så den inte blir torr. Tänk på det som ett sår som ska läka.
Kan vara rätt individuellt hur ofta man behöver smörja. Har dock aldrig hört att man inte får duscha den. Har alltid duschat som vanligt. Undvik bad iaf.

InläggPostat: tor jan 05, 2012 20:37 Svara med citat
Kul att höra från en som dedikerat åtskilliga timmar under nålen :D

Med tanke på att det tog mig ca 10 år att hitta motiv och bestämma mig för den första, så räknar jag inte med att jag gör nästa snart :wink:

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 11, 2012 18:28 Svara med citat
Bild

ser ni vem detta är utan att jag säger något?

denna gjorde riktigt ont från första sticket till sista..

InläggPostat: ons jan 11, 2012 19:19 Svara med citat
Jag chansar på Djinn från Wishmaster?

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 20 av 21
524 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: