Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Alkohol

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Nästa
InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:11 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:15Inlägg: 58Ort: Norrtälje
Har kollat runt men inte hittat någon tråd om alkohol men jag fått uppfattningen från diverse trådar att de flesta här på forumet dricker alkohol i viss utsträckning.

Själv dricker jag helst

1. starköl
2. grogg
3. rödvin

Ölen ska helst vara ljus, tjeckisk öl är oftast bra
Grogg blandas väl oftast på icke beskattad sprit, citronsoda gör att groggarna alltid blir drickbara, om man vill va lite lyxig kan man alltid slå i lite tutti frutti, fanta eller ngt annat.
Vin går väl ner i brist på annat, dock inte vitt

Vilken alkohol föredrar ni? Har ni några favoritdrinkar? Några bra tips mot bakfylla?

InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag drycker mest rödvin och ljusöl (Pilsner Urquell).

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Gillar starköl mest, är nästan det enda jag dricker. Ibland blir det groggar också, men inte så ofta.

InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Cider och Tervashots var min grej! :) Men sedan ett par år tillbaks dricker jag inte alls!

Bästa boten mot baksmälla är att inte dricka, det funkar garanterat! :D

InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Öl (eller helst Ale) är min sak. Annars funkar det även bra med vitt vin eller moserat.

InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Jag dricker i stort sett allt jag kommer över men fredrar Bourbon och stöl.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Gillar Whiskey väldigt mycket.. Fast då ska den givetvis vara kall. Och sedan är det gott att grogga på whiskey och vaniljcola. Annars dricker jag ingen starksprit.
Öl är gott, liksom cider som Strongbow och liknande. Rödvin kan också vara riktigt gott ibland.

InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 30, 2004 19:56Inlägg: 367Ort: Umeå
jag är nykterist och dricker inget starkare än päronsaft.

InläggPostat: ons jun 09, 2004 22:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis mar 23, 2004 22:51Inlägg: 512
gokudo skrev:
Jag drycker mest rödvin och ljusöl (Pilsner Urquell).

Pilsner Urquell er verdens beste øl,på andre plass ligger grolsch :D

InläggPostat: ons jun 09, 2004 23:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre maj 14, 2004 20:22Inlägg: 333Ort: Jönköping
kommit fram till att jag inte ska dricka alkohol.. det är farligt.. speciellt om man inte är särskilt lättpåverkad..

InläggPostat: ons jun 09, 2004 23:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Loppan skrev:
kommit fram till att jag inte ska dricka alkohol.. det är farligt.. speciellt om man inte är särskilt lättpåverkad..

Det är väl värre för den lättpåverkade? Eller? :)

InläggPostat: tor jun 10, 2004 07:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Starksprit: Single Malt och gärna från Islay.
Öl: Ale
Vin: Rödvin

Blev påkörd på min svensexa (en vecka innan jag skulle till Las Vegas och gifta mig) och bröt foten. Där emellan så flög jag ungefär 2 meter upp i luften. Inget jag kommer ihåg pga min berusning.
Min tanke var att bli så full så att dagen kunde ta slut och att jag skulle vakna dagen efter med lite huvudvärk.
Vakna upp på Rikshospitalet i Köpenhamn var en rejäl miss.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 10, 2004 08:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 10, 2004 12:17Inlägg: 484Ort: Hjorthagen
rödvin,bourbon(jim eller jack),öl. Whatever gets me throw the night, thats allright.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 10, 2004 08:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Dricker väldigt sällan, men då dricker jag starköl med is i.

Jag tycker livet är roligt som det är..

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 10, 2004 09:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
Dricker nästan aldrig. Gör jag det så är det oftast ihop med mat eller ett fåtal öl med en polare.

Dricker i så fall en eller två ljusa öl eller cider. Starksprit har jag lagt ned helt och hållet, känns rätt meningslöst.
Vin kan jag inte dricka...får kväljningar bara jag luktar på det.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 10, 2004 15:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre maj 14, 2004 20:22Inlägg: 333Ort: Jönköping
rile skrev:
Loppan skrev:

Det är väl värre för den lättpåverkade? Eller? :)

jo kanske det.. men har man massa alkolism & sånt i släkten så vill man gärna inte fastna där själv.. har ärvt dom fina generna =/

InläggPostat: tor jun 10, 2004 19:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
När jag blir full:
jag var jävligt dyngrak igår. Jag drack ca 5 flaskor 4,5% alkoholaktig cider på en studentfest hos min morsas vänninas son(som var ännu fullare) . Efter 3 flaskor började jag bli lite frånvarande. Sedan gick jag in på en säng och försökte sova. Jag försökte också att göra tricket med låta två fingertoppar nudda varann. Det gick först på 5 försöket. Sedan blev jag vindögd när jag såg några böcker i en bokhylla . En författare vid namn Joseph Hullet utläste jag som "Jose på kullen" och en bok vid namn Revansch utläste jag som "Evangeliet. Sedan skulle jag gå på toa. Jag glodde på väggen och började helt plötsligt fnittra hysteriskt. Sedan var jag på vippen att somna i min brorsas knä i bilen hem.

Kvällen slutade med att jag satt helt utkörd lyssnandes på en Kratwerk skiva.

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 10, 2004 19:26 Svara med citat
Alexander skrev:
När jag blir full:
jag var jävligt dyngrak igår. Jag drack ca 5 flaskor 4,5% alkoholaktig cider på en studentfest hos min morsas vänninas son(som var ännu fullare) . Efter 3 flaskor började jag bli lite frånvarande. Sedan gick jag in på en säng och försökte sova. Jag försökte också att göra tricket med låta två fingertoppar nudda varann. Det gick först på 5 försöket. Sedan blev jag vindögd när jag såg några böcker i en bokhylla . En författare vid namn Joseph Hullet utläste jag som "Jose på kullen" och en bok vid namn Revansch utläste jag som "Evangeliet. Sedan skulle jag gå på toa. Jag glodde på väggen och började helt plötsligt fnittra hysteriskt. Sedan var jag på vippen att somna i min brorsas knä i bilen hem.

Låter bra det där ;)

Jag kan inte dricka whiskey längre, ryser bara jag tänker på det, och ryser ännu mer om jag känner lukten :p

InläggPostat: tor jun 10, 2004 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
rile skrev:
Alexander skrev:
När jag blir full:

Låter bra det där ;)

Jag kan inte dricka whiskey längre, ryser bara jag tänker på det, och ryser ännu mer om jag känner lukten :p

jag blr jävligt flummig när jag e full :twisted: :twisted: :twisted:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 10, 2004 21:57 Svara med citat
min första fylla drack jag sådär 2/3 whiskey & nån såndär vodka ice.. det är inte så normalt :? när min käre broder var 16 klarade han inte ens så mycket som jag klarar..

InläggPostat: tor jun 10, 2004 22:16 Svara med citat
Loppan skrev:
min första fylla drack jag sådär 2/3 whiskey & nån såndär vodka ice.. det är inte så normalt :? när min käre broder var 16 klarade han inte ens så mycket som jag klarar..

Var det stora whiskey så är det mycket, är det små så är det väl rätt normalt ;)

Edit: Whiskey på första fyllan är iofs rätt mäktigt :\

InläggPostat: tor jun 10, 2004 23:04 Svara med citat
rile skrev:
Loppan skrev:

Var det stora whiskey så är det mycket, är det små så är det väl rätt normalt ;)

Edit: Whiskey på första fyllan är iofs rätt mäktigt :\

stora whiskey? va? =S

InläggPostat: tor jun 10, 2004 23:47 Svara med citat
Jag menar stora mängder whiskey i glaset ;)

InläggPostat: fre jun 11, 2004 12:02 Svara med citat
rile skrev:
Jag menar stora mängder whiskey i glaset ;)

aha.. men.. jag drack ur flaskan..

InläggPostat: lör jun 12, 2004 11:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Usch vilket hemskt folk det finns här, nej ni borde vara nykterister som jag :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 22
526 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori