Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Alkohol

Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Nästa
InläggPostat: lör jan 09, 2010 19:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Så länge man inte mår dåligt av det, eller dricker av fel anledning så är det lugnt. Tycker jag. :)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 10, 2010 01:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
dr alban skrev:
Självklart finns det dom som inte dricker för att bli fulla också.

Jag såg aldrig nå'n mening med o dricka om man inte skulle dricka sig full.
Drack jag (o det gjorde jag ofta) så drack jag för o bli berusad, helt enkelt.
Så var mitt resonemang.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 10, 2010 14:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
Det är kul ibland att supa ner sig rejält, vilken alltid för min del slutar i spya. Dagen efter så var jag upp klockan 09:00 och vi gick några timmar i Oslo. Sen på hemresan så drack jag bara läsk, jag sade till mina vänner att jag drack för två dagar på onsdagen så därför tog jag inte en droppe alkohol på hemresan, hade avsmak för det då.

Jag drack cider, grogg, whiskey och vodka, både som jag själv hade med och blev bjuden av några ryssar som vi satt och drack med. Det var väldigt mycket ryssar på Norgefärjan. Det var okej att sitta och dricka taxfree sprit på färjan, utom på nattklubben och diskot. Så dom som drack medhavd alkohol satt vid borden vid ett kafé som var stängt på kvällen på däck 7.

InläggPostat: sön jan 10, 2010 18:47 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Du hade iaf roligt :)

InläggPostat: tis jan 12, 2010 11:22 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre okt 17, 2008 11:09Inlägg: 14
Straight edge sen ett gäng jävla år. Det gav mig seriöst inget förutom baksmälla.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 12, 2010 14:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Hur länge drack du, Greve Dracula?

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 12, 2010 17:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Drack ingen alkohol förrän jag var 18, 19 år ... Började smått med två stöl på studentbalen och fortsatte sen när jag blev invigd i fulwhiskyns värld av min polare... Sen blev det genom åren en handfull riktigt läskiga berusningar och baksmällor när jag gick med på hans och sedan min syrras fester, oerfaren och blåögd som jag var... Sen gick det några år, sen blev det ett par tre nyårsrökare som inte var så trevliga... Därefter har det varit lugnt... Det senaste åren har jag dock börjat dricka fint, för smakens skull, och sedan två åren har jag hållit mig till ett par dagar i veckan och då högst 20-30 cl motsvarande sprit i veckan och inget berusningsdrickan... Alltså en mer kontinental dryckeshållning, vilket borde vara skadligare i längden än att supa skallen av sig :ymdevil:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 12, 2010 18:17 Svara med citat
Jo, skrumpis är inte ett helt ovanligt problem i medelhavsländerna,
där folk har för vana o dricka vin till maten.

Jag började dricka när jag var nå'ra o tjugo.
Ja, mer på allvar, så att säga. Dessförinnan
hade jag bara druckit på midsommarafton o
nyårsafton, se'n jag var en 17-18 år. I 25-års-
åldern blev drickandet mer hejdlöst för o eskalera
riktigt ordentligt i 30-årsåldern. Var 36 fyllda när jag
till sist la' alkoholen på hyllan. Det hade nog kunnat
sluta riktigt illa om jag inte slutat supa..

Har nu var't "vit"/"torr som en öken" i sju år.

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 20, 2010 09:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Två enheter CALVADOS BOULARD PAYS D'AUGE efter nattning av snorungarna... Mums!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 22, 2010 20:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
För min del blev det schlagergrogg framför Melodifestivalen i lördags som bestod av snaps, energidryck, fulcola och päroncider :mrgreen:

InläggPostat: fre feb 26, 2010 19:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
rogerxy: Blir det ölmässan i Linköping? Oppigård, Nils Oscar mfl kommer närvara. Antar att du inte missat Oppigårds Amarillo Spring? Tyckte den var sådär, ska dock ge den en till chans.

Nyss blev det en Hop Ottin IPA från Anderson Valley Brewing till wokade grönsaker och tofu. Positiv bekantskap. Blir nog att testa Sigtuna Vårweizen lite senare framför hockeyn.

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 26, 2010 20:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6245Ort: Haddonfield
geten: Jag är polare med rogerxy och det där med ölmässa i Linköping lät riktigt intressant. 8)

När är det och hur länge håller det på???

Finns det någon hemsida eller annan info???

ÖL är ju bland det BÄSTA som finns.

Jag och rogerxy åker ju årligen till Tyskland och där sänker man ju några öl. :mrgreen:

InläggPostat: fre feb 26, 2010 20:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 26, 2010 21:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6245Ort: Haddonfield
geten: TACK för länken.

:jason: :evil: SATAN, PERKULE att det naturligtvis ska vara då jag har min skräckfilms festival.

Jaja, det kommer väl igen förhoppningsvis.

InläggPostat: lör feb 27, 2010 09:32 Svara med citat
En Calvados och en Ardbeg framför film på datorn och teve på OS...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 27, 2010 17:55 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Här blir det nog till att slå upp en 10 årig Talisker.

InläggPostat: sön feb 28, 2010 14:51 Svara med citat
Talisker 10 är riktigt smaskens! Pepprig men ljuvligt söt och syrlig... Talisker 18 är oxå god, men jag är känsligare för högre årgångar för det verkar vara alltför subtilt för mina smaklökar :razz: Talisker är nog den jag uppskattar mest efter Ardbeg, men då har jag inte så mycket pengar att utöka min repertoar inom maltwhisky...

Igårkväll blev det en liten ren Negrita Dark. Smaskig arrak och gottig vanilj och mörk choklad (eller nåt; Frithiofson dricker väl inte rom och Carl-Jan håller väl sig bara till Grönstedts konjak, när det gäller starkare varor :wink:)

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2010 18:34 Svara med citat
Ikväll blir det Bowmore :)

InläggPostat: fre mar 26, 2010 19:44 Svara med citat
Undrar om man äntligen ska våga sig på att prova sin oöppnade ABERLOUR A'BUNADH ... Tänk om det skiter sig med smak och förväntningar och allt :?

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2010 19:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Ska klämma några fegisar i påsk :lol:

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2010 21:25 Svara med citat
Pumpviken Påsköl från Nynäshamns Ångbryggeri.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2010 22:19 Svara med citat
För mig blir det vanlig (iskall) påskmust. :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2010 23:21 Svara med citat
mamoulian skrev:
Undrar om man äntligen ska våga sig på att prova sin oöppnade ABERLOUR A'BUNADH ... Tänk om det skiter sig med smak och förväntningar och allt :?

Jag vet hur du känner dig.

Själv så har jag en 25 årig Highland park som jag inte vågat öppna än, tänk om den inte är något speciel.

InläggPostat: lör mar 27, 2010 11:03 Svara med citat
Ah, det blev att ge sig in på sista halvan av min ARDBEG 10 istället; den är ju god och pålitlig, värmer skönt -- men så är den ju inte filtrerad heller

Har oxå en oöppnad LONGMORN 15 (sluttillverkad) ... en fin whisky, men lite känslig för vad man ätit och sånt -- när den är borta sen blir det nog aldrig att få tag i en sån till...

Men snart så kommer ju oxå en ny ARDBEG att ersätta den gamla, non-chill och cask-styrka.. Bara det inte alltid blir så jäkla dyrt...

TALISKER 10 är nästan bäst i kombinationen smak + pris...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 01, 2010 21:11 Svara med citat
En Früli Strawberry Beer. :oops:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 20 av 22
526 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori