Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Hejdå-tråden

Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa
InläggPostat: fre aug 27, 2010 09:13
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
admin får gärna radera mitt konto helt.

/Daydreamer

InläggPostat: fre aug 27, 2010 09:21
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Vad är poängen med att få sitt konto raderat?
Om ni inte vill hänga här längre och vara aktiva är det väl bara att låta bli?

InläggPostat: fre aug 27, 2010 10:14
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Tråkigt att även geten lämnar forumet. Men varför lämna forumet? Är det inte bättre att diskutera vilka förändringar man tycker behövs för att göra det bättre? Ska det vara mer modererat eller mer lättsamt, mer varningar till personer som bryter mot reglerna etc, är frågor som vi kan diskutera tycker jag.
Nackdelen med forumet (enligt mig) just nu är att det är för få som skriver i kultfilms och eurotrådarna (förutom de tröttsamma trådarna som bara upprepas om o om igen). Saknar gokudos spaggewestern recensioner i den tråden eller fredzillas castellaritråd. Fast den trista sanningen är nog att vi är väldigt få kvar som bryr oss om eurocult på forumet.

InläggPostat: fre aug 27, 2010 13:24
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Det här kommer att bli mitt sista inlägg här

Anledningen till att jag lämnade forumet är att jag har tröttnat på att Ketcham alltid ska gnälla och ha sista ordet hela tiden, Det intressanta är att han klagar på att det skrivs för lite om just skräckfilm men så är han själv mest aktiv i Off Topic själv och måste berätta om att han dricker kaffe och äter en fet sallad varje jävla dag.

Att man hela tiden blir dissad om man gillar nya filmer oavsett om det är skräck eller inte.

Att A.R håller på och beter sig som att han vet allt och ska mästra alla andra och hylla nya filmer som han inte ens har sett som det bästa som någonsin gjorts.

Att Vaultkeeper får härja fritt och kalla folk för idioter m,m bara för att man inte håller med honom och att dom flesta här verkar acceptera det.

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 13:38
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Det jag personligen framförallt vill är att kultfilm (däribland skräck av den gamla skolan) diskuteras betydligt mer/oftare, ja, just det som Gus var inne på här. :)

Nej, man behöver inte lämna forumet, utan istället vara med o försöka göra
det till ett bättre sådant.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 13:41
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Men ni verkar ju uppenbarligen inte vilja det när ni fortsätter med samma skit hela tiden

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 13:44
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Jävlar! Sticker alla nu :shock:

InläggPostat: fre aug 27, 2010 13:45
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Vaultkeepers senaste tilltag, personangrepp med mera och att en majoritet verkar acceptera hans beteende var droppen för mig.

I won´t be back...

/Daydreamer

InläggPostat: fre aug 27, 2010 13:49
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Jo, viljan saknas inte, men vi behöver vara fler o så har jag startat Hörnan o indexet till det, bland annat, för o visa mitt intresse för kult- o skräpfilm. Det intresset finns definitivt här, men inte bland tillräckligt många av oss aktiva medlemmar. Vi får se om vi får tillökning framöver, då jag skickat nå'ra PM till likasinnade på andra forum.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 14:08
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Admin kan radera även mitt konto. Forumet var skoj för några år sedan, men jag är aldrig här längre och det verkar ha dött av mer eller mindre hela forumet. Så, sayonara och radieren bitte.

/T

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 14:18
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 24, 2010 14:59Inlägg: 488Ort: Stockholm & Örebro
geten skrev:
Bye bye. Någon av administratörerna får gärna radera mitt konto helt.

Varför drar du geten? Visst det finns saker som kan bli bättre på forumet men det som är bra är RIKTIGT bra! Komigen! Daydreamer, Dr. Alban och Geten! Det kommer bli så tomt om TRE st eldsjälar lämnar forumet samtidigt!

"The Return of the loving dead!"
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 14:56
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Dothemonkey:
Jo, trist med så många avhopp bland seniorerna på forumet (nu är man väl själv nästan en av veteranerna som hänger här 8) ), men jag tror att iallafall hälften av de som hoppat av kommer tillbaka inom en snar framtid (så brukar det va om du kollar igenom den här tråden :wink: ).

InläggPostat: fre aug 27, 2010 15:16
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons feb 25, 2009 15:53Inlägg: 1764Ort: Örebro
Tror faktiskt dom flesta som hoppar av här hänger här rätt ofta fast som offline status :)

InläggPostat: fre aug 27, 2010 15:27
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Angående vaultkeepers beteende så accepterades det verkligen inte.
Jag gav honom först en varning och förklarade att om han gör sig skyldig till ett till övertramp så blir han avstängd i två veckor, jag förklarade också att om beteendet upprepas så blir avstängningen permanent.
Jag tror heller inte att en majoritet av forumet accepterade hans beteende, att alla skriftligen inte tog avstånd innebär knappast att det accepteras, eller?
Det här med att vilja få sina konton raderade tycker jag faktiskt är rätt onödigt, är det uppmärksamhet ni är ute efter eller vad är syftet egentligen?
Att man inte kan gilla alla på ett forum är en sak, om man anser att någon medlem bryter mot reglerna och/eller beter sig illa är en annan, då bör man rapportera inlägget eller höra av sig till valfri admin/moderator så går det säkert att lösa på något sätt.
Under min tid som moderator har jag försökt att göra mitt bästa och vara rättvis men jag är inte perfekt och har säkert gjort misstag och agerat fel ibland.

InläggPostat: fre aug 27, 2010 15:30
Jag drar mitt strå till stacken, åtminstone, vad gammal kultskräck beträffar
o tänker fortsätta göra't. Många gnäller o hoppar av o gör inget av vikt själva.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 15:31
Väl talat haiylund! Tycker att du sköter dig utmärkt på posten som moderator. Den här tråden är dock rätt meningslös.

InläggPostat: fre aug 27, 2010 15:38
Tack Gus, det värmer att höra, håller med om att den här tråden är ganska meningslös egentligen...

InläggPostat: fre aug 27, 2010 15:51
Jag tycker det var synd att det behövde gå långt som att en medlem till slut fick nog o sa' vad han tyckte var fel, även då han gjorde det på sitt speciella sätt. En viktig medlem, i mina ögon, hade redan hoppat av i rent missnöje. Men, jag kunde känna deras missnöje själv o jag har ett stort intresse av o se att detta forum fokuserar mer på kultfilm, som sagt, o mindre på det nya som kommer, inte minst, från Hollywood. Detta har handlat mycket om olika intressen o det har kolliderat av o till, av just den anledningen. Har f.ö. inga personliga problem med Hajen. Tycker han o jag dragit jämnt det mesta av tiden o så länge jag var't aktiv på dom olika forumen o där han oxå var't medlem o aktiv o jag tycker överlag han skött sig bra som moderator. O Jolli tycker jag oxå skött sig fint, i egenskap av moderator. Finns lixom inget o klaga på där. Annars så delar jag det enormt stora intresset för gammal kult med AR, Valle o Gok. O naturligtvis även ett litet gäng andra medlemmar här.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 16:36
Om du försvarar vaultkeepers beteende går du alldeles för långt, om jag missförstår dig så ger jag dig en chans att förklara.

InläggPostat: fre aug 27, 2010 16:46
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Otroligt tråkigt om geten, morpho, cozzi, bastard och allt vad de heter försvinner för gott.

Förbannade skittråd. ;)

Måste hålla med om att du är en bra moderator Haiylund. Fler borde våga säga vad de tycker...

Hoppas att det kommer hit fler intressanta kult- och skräckfilmsälskare snart.

F ö tycker jag inte alls att man behöver snacka film i chat-tråden! Där hör definitivt mat hemma. :D

Och varför hoppa av i missnöje?
Varför tro att ett forum eller ett intresse ska uppta hela ens liv?

Jag tycker det är sjukt skönt att inte alla tycker om samma sorts film.

InläggPostat: fre aug 27, 2010 17:01
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
dr alban skrev:
Det här kommer att bli mitt sista inlägg här

Anledningen till att jag lämnade forumet är att jag har tröttnat på att Ketcham alltid ska gnälla och ha sista ordet hela tiden, Det intressanta är att han klagar på att det skrivs för lite om just skräckfilm men så är han själv mest aktiv i Off Topic själv och måste berätta om att han dricker kaffe och äter en fet sallad varje jävla dag.

Att man hela tiden blir dissad om man gillar nya filmer oavsett om det är skräck eller inte.

Att A.R håller på och beter sig som att han vet allt och ska mästra alla andra och hylla nya filmer som han inte ens har sett som det bästa som någonsin gjorts.

Att Vaultkeeper får härja fritt och kalla folk för idioter m,m bara för att man inte håller med honom och att dom flesta här verkar acceptera det.

Jag registrerade mig här för en evighet sen känns det som men har inte varit särskilt aktiv förrän lite nu på slutet och jag vill inte kalla det för superaktivt heller egentligen. Jag håller med om att avisera sina avhopp från forumet publikt kan tyckas vara lite uppmärksamhetstörstande. Det finns saker man stör sig på hos andra, det är jag den första att erkänna, och det finns brister hos admin/mods på alla forum. Jag är själv admin/mod på flera och det är inte alltid lätt att veta hur man ska bete sig, man måste lägga sig på en lagom nivå och inte brusa upp i onödan, medan man inte får vara rädd för att ta obekväma beslut, lite grand som en chefsposition egentligen.

Jag är själv hetlevrad och har svårt för att hålla tillbaka min frustration när saker och ting inte fungerar eller om det förekommer respektlöst betende, som t.ex. det du beskriver här ovan, och jag beundrar de som lyckas behålla sig lugn i dylika situationer. Min erfarenhet ac moderaratorerna på det här forumet är mycket god, jag tycker de gör ett utmärkt jobb och har agerat ut efter de möjligheter som finns att utföradet ganska ouppskattade jobb som det fakttsikt innebär att vara mod. Ska alla ha en åsikt om hur allt ska skötas är det helt omöjligt för mods att göra någonting eftersom allt blir en diskussion om ingenting egentligen. Jag kanske kan tycka att det behövs lite hårdare tag vid några tillfällen, när någon ballar ur och utrycker sig respektlöst mot andra, men vi måste lämna de uppgifterna till dem som har makten.

Det här är ett svar som inte riktar sig till Dr. Alban egentligen, jag bara valde att citera hans movitering eftersom jag själv kan tycka att det ligger något i just det han tar upp.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 17:40
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 10, 2004 12:17Inlägg: 484Ort: Hjorthagen
...men vilket fint väder vi har i dag grabbar.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 18:33
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Om man vill ha mer diskussioner om kultfilm och tycker att det är för stor fokus på HW och nyare filmer, så blir det inte bättre av att man uttrycker sitt missnöje i tråden som behandlar just HW och ny film, det leder bara till mer "liv" i den delen av forumet.
Jag gillar tex både gammaleurokult och modern HW, så jag vill ha liv i alla delar av forumet.

InläggPostat: fre aug 27, 2010 18:57
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Severin sa det väl. Jag uppskattar all sorts film, gammal som ny. Därför gör det mig inte det minsta att även HW-film diskuteras på forumet. Självklart är det tråkigt att folk hoppar av, men samtidigt känner jag att man själv får vara med och vara aktiv om man vill att något ska hända, man kan inte förlita sig till att alla andra ska göra det åt en. Hoppas så många som möjligt väljer att stanna, eller återvända om man nu har lämnat forumet.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 19:44
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Från vissa medlemmar har det varit för stora aggressioner och nedlåtande beteende mot personer som gillar film som de själva inte gillar, vare sig det är skräck eller andra genrer, och detta har pågått sedan jag blev medlem. Det var väldigt enkelriktat och bekvämt i början då de flesta tycktes vara överens, men vid minsta avvikelse blev det otrevlig respons. Nu spretar forumet mer, på gott och ont. Jag har ett brett register av filmer jag gillar men har känt mig lite forumstrött ett tag. De flesta var/är trevliga här, och jag ska försöka att posta filmrelevanta inlägg framöver. Men jag förbannar nästan min kusin för att han startade chat-tråden. :wink:

Moderatorerna har gjort ett mycket bra jobb IMO!

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 39 av 40
989 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori