Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Hejdå-tråden

Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40
InläggPostat: fre aug 27, 2010 22:24
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Hajens fråga har jag redat svarat på via ett PM.

men samtidigt känner jag att man själv får vara med och vara aktiv om man vill att något ska hända, man kan inte förlita sig till att alla andra ska göra det åt en

Håller med Pazzo här.

O Albans klagomål vet jag inte hur jag ska bemöta, för han är inte ens
en skräckfilmsfantast, vilket jag i högsta grad är. 8-x

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 22:40
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Det spelar för i helvete ingen jävla roll om man är skräckfilmsfantast eller inte din dumme jävel

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 22:58
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Kan ni aldrig lägga av? :(

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 23:00
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Det är ju just sånt här, personangrepp, som får medlemmar att lämna forumet och stämningen att bli sämre.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 23:00
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Jodå jag lägger av när Ketch ger mig ett riktigt svar och inte försöker att vara överlägsen bara för att jag inte är nån skräckfilmsfantast

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 23:32
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Alban:

Jag menar bara att du har blandat dig i saker som har med skräckfilm o göra o bara lipat o gnällt. O det tycker jag man inte ska göra då man inte ens är nå'n större vän av skräckfilm. O så tycker jag du överdriver å det grövsta när du påstår att jag mest hänger i snacktråden. Du har inte tagit med alla dom ggr jag brukar göra inlägg i många skräckfilmstrådar, inklusive min hörna. Har alltså gjort mycket mer för skräckfilm, o liknande, o detta forum än du nå'nsin kommer ha gjort, i den vägen. Så jag tar ditt lilla utbrott med en klackspark. Har bemött dig vänligt många ggr, trots allt, men du har sett till att det uppstått en spricka mellan oss. O jag känner inte till nå'n annan nå'nstans, på nå't forum, som gnäller så mycket som du gör. Tragiskt, tycker jag att det är..

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 23:35
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Jag känner att jag sjappar med, jag orkar inte tjafsa eller försvara varför jag kanske tittade på en amerikansk skräckfilm som tydligen inte är skräckfilm för att den är från USA. För att få genren skräck måste filmen vara från Europa.

Men jag är ju dum i huvudet för jag handlar ju med faktura så förlåt mig för mina misstag. Jag ska avlasta er den bördan jag måste ha gett er via mitt filmintresse och jag kommer inte att skriva här något mer.

Avslutningsvis vill jag bara tacka Haiylund och Daydreamer för ett bra och rättvist jobb som moderatorer i mina ögon men jag är ju en PK-fjolla så vad vet jag?

Så tack för detta första och sista år.

Ni som vill mig något vet vart jag finns.

/FearMAL

InläggPostat: fre aug 27, 2010 23:36
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Riktigt trist att du drar Malen, då du knappast varit någon börda, vilket jag inte tycker någon medlem här är. Hoppas du kommer tillbaks!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 27, 2010 23:47
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Vafan händer?!!
Snacka om att det urartar :shock:

InläggPostat: fre aug 27, 2010 23:58
Alban kallar mig saker jag aldrig kallat honom för, inte ens när det hettat till mellan oss via PM. Men, det är hans problem. O vad göra på ett skräckfilmsforum när man inte ens är en skräckfilmsfantast? Jag skulle då inte hänga på ett forum där jag absolut inte hör hemma..det är som o hänga på ett forum för tungmetall, när man i själva verket är en countrymusikfantast. 8-x

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 28, 2010 06:58
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Alban har lika stor rätt att uttala sig här som alla andra bara han följer forumets regler. Sen om man gilla (rätt)skräckfilm eller inte spelar ingen roll. Det klagas ju på HW-remakes av folk som inte ens tänker se filmen t.ex

Tror de flest här inne har rätt bred filmsmak, där skräck bara är en del i kakan.

InläggPostat: lör aug 28, 2010 07:32
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
ska förtydliga att skälet till att jag sticker är att jag tröttnat på intoleransen hos vissa användare gentemot andras smak och åsikter här på forumet, att vissa anser sig vara "bättre" än andra, att bara för att man "har rätt filmsmak" så är det ok att gå till personangrepp, tex Vaulkeeper och även Gokudo (har försvarats av en del trots att de tydligt visat förakt och betett sig illa gentemot andra användare bara pga att de blir emotsagda i ngn diskussion).
Jag vill inte länge vara del i ett forum där den attityden fått ett grepp och tyvärr tolereras. Ja tolereras, är man tyst så tolererar man det. Endast ett fåtal, tack till ni som höjt rösten, reagerar....

/Daydreamer

InläggPostat: lör aug 28, 2010 07:39
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Det enklaste vore väl om alla kunde acceptera att vi har olika inriktningar, intressen och specialkompetens inom det vi populärt kallar skräckfilm, kultfilm eller vad man vill. Kunde sen alla låta bli att anse sig ha en överlägsen smak eller kunskap jämfört med andra, var lite mer ödmjuka helt enkelt, och sluta upp med att i tid och otid kommentera och gripa efter varje halmstrå till att gnälla på hollywood etc. skulle det nog vända till det bättre.

Som jag ser det finns det några få som inte vet hur man uppför sig, om det är av oförstånd eller pga mental ohälsa kan man ibland fråga sig. En del verkar vara narcisister ut i fingerspetsarna och bara måste hävda sin egen förträfflighet hela tiden, andra förstår helt enkelt inte vad som är fel när de skriver ett inlägg och saknar förmåga att öht förstå vad det är som är väsentligt och fokuserar på oväsentliga delar när de bemöter andras inlägg.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 28, 2010 08:42
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Tack till essmoll för ett välformulerat och insiktsfullt inlägg.
Eftersom tråden har spårat ur för längesedan låser jag tråden.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 40 av 40
989 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori