Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Vad har ni för läsvanor?

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Nästa
InläggPostat: mån nov 10, 2003 21:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Tänkte utnyttja ”övrigt” lite gran :oops:

Tänkte se vad folk har för läsvanor här…

Själv så är jag en stor konsument av Stephen King, Dean R Koontz har nog läst det mesta av båda två, hoppat över sånt som jag vet är riktigt dålig, men samlar på alla deras böcker, så fort det kommer en ny så armbågar jag mig genom köerna för att få mig ett nytt exemplar och HP Lovecraft ligger ju så klart också nära blod pumpen 8)

Måste ju även ge en eloge till Clive Barker, William Peter Blatty, Bre Easton Ellis och Anne Rice som man också har några exemplar av :wink: men finns ju en massa annat också..

Vill gärna har tips om författare och böcker som kan fånga det groteska och makabra… Någon bra Zombie bok? Inte läst många tyvär =/ så hjälp hjälp hjälp om ni har något bra tips.
:twisted:

InläggPostat: mån nov 10, 2003 22:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
H. P. Lovecraft är mannen på min läslistan.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 10, 2003 23:22 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör okt 18, 2003 15:23Inlägg: 95Ort: Kalmar
Läser själv mest fantasy, Legender från Drenai och Deverry serien är några favoriter.

Filmböcker av olika slag går också alltid ner.

InläggPostat: tis nov 11, 2003 10:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Läser ganska mkt samhällskritik/anti-imperialism/historia som Chomsky, Blum och Zinn, böcker om psykedelia av Leary & co, lite fiction, lite Orwell, en och annan självbiografi och givetvis en hel del om film.

jag ser givetvis oxå till att alltid ha någon bok att läsa i och någon att ta när den är slut.

InläggPostat: tis nov 11, 2003 11:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör okt 18, 2003 19:58Inlägg: 20Ort: amsterdam
Kan ju saga att mina 3 favorit-forfattare ar,

- William S Burroughs!#@
- Aldous Huxley
- Kenneth Ahl (Lasse Stromstedt och Christer Dahl)

Skulle vel kunna saga att alla deras bocker ar lasvarda enligt min mening :D

Otroligt intressant lasning ar ocksa Stanislav Grofs bocker om forskning av LSD terapi :D Han har forskat om det i ungefar 40 ar sa killen har ju en del att saga. :)

Fast nu har jag halkat in ratt mycket pa comics.. Sa underbart att starta morgonen med att lasa en vacker paperback pa trammen :D
Favoriten ar ju saklart Jhonen Vasques - Johnny the homicide maniac :)

Nu vet ni :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 11, 2003 15:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Brukar plöja igenom Sven Hassels böcker om andra världskriget då och då.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 13, 2003 00:22 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön nov 02, 2003 01:54Inlägg: 38Ort: Sunne
de tidiga böckerna om anita blake av laurell k. hamilton är varmt rekommenderade om man vill ha vampyrer, zombies, voodoo och allsköns andra monster, mördare och galningar + det gamla vanliga våldet och sexet :)
oerhört underhållande serie, även om de senare böckerna blivit mer o mer tantsnusk...

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2004 16:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Bret Easton Ellis har ju gjort min favoritbok, American Psycho. Annars gillar jag att läsa Terry Pratchet. Ska börja läsa lite Koontz hade jag tänkt mig. Har hittils bara läst Psykopaten som jag gillade starkt.

InläggPostat: ons jun 30, 2004 17:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jag gillar, H. P. Lovecraft, Poe och Bret Easton Ellis !

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2004 17:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån maj 17, 2004 19:06Inlägg: 92
Jag läser det mesta men tyvärr för lite. Det blir dock en hel del litteratur att gå igenom inom mitt yrke - Lärare

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2004 17:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Själv läser jag bara non-fiction-böcker, mycket politik och psykologi, men även en hel del biografier.

InläggPostat: ons jun 30, 2004 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Läser saker jag tycker låter bra...ingen speciell författare eller så.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2004 19:15 Svara med citat
Jag är all-läsaren...just nu har av återigen läst igenom Råttan i pizzan och har nu gett mig i kast med Den stulna njuren.

InläggPostat: ons jun 30, 2004 19:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Jag läste precis ut Desperation av Stephen King och det var den 11:e boken den här månaden. Vissa månader läser jag inte alls lika mycket, det beror vilket humör jag är på.

Jag läser allt som jag finner någorlunda intressant. Allt från Japans geografi, Fantasy, Stephen King, böcker om övernaturliga fenomen mm.

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2004 20:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 10, 2004 12:17Inlägg: 484Ort: Hjorthagen
bukowski

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2004 20:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 30, 2004 19:56Inlägg: 367Ort: Umeå
Jag läser mest filosofi.

InläggPostat: ons jun 30, 2004 22:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
fredzilla skrev:
Jag är all-läsaren...just nu har av återigen läst igenom Råttan i pizzan och har nu gett mig i kast med Den stulna njuren.

Har precis läst Råttan i Pizzan ock Den Stulna Njuren :D
Både väldigt bra, fast ja föredrar nog Råttan i Pizzan.

InläggPostat: ons jun 30, 2004 23:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 30, 2004 19:56Inlägg: 367Ort: Umeå
coma och fredzilla.

det finns en bok som heter "flickor är snälla och pojkar är bra i matematik" den tar också upp lite myter och sådant.
den brukar stå på avdelning A i biblioteken.

InläggPostat: tor jul 01, 2004 00:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Jag läser mest facklitteratur inom historia och samhälle. En och annan filmbok förstås.

Skulle gärna läsa något av Robe-Grillet. Har inte Jean Rollin gett ut några böcker också?

InläggPostat: tor jul 01, 2004 01:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
fredzilla skrev:

Är det barnböcker :?:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 01, 2004 02:25 Svara med citat
gokudo skrev:
fredzilla skrev:

Nej Gokudo, det är böcker som går igenom en drös med moderna vandrinssägner.

InläggPostat: tor jul 01, 2004 02:26 Svara med citat
Dark_Rhodez skrev:
coma och fredzilla.

det finns en bok som heter "flickor är snälla och pojkar är bra i matematik" den tar också upp lite myter och sådant.
den brukar stå på avdelning A i biblioteken.

Okej, ska väl ta och kolla upp den nästa gång jag tar mig dit då. :wink:

InläggPostat: tor jul 01, 2004 08:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
William S. Burroughs böcker läser jag om och om igen.

Sen blir det Chomsky och "Chomsky-light" (Michael Moore) också.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 01, 2004 08:37 Svara med citat
c0ma skrev:
gokudo skrev:
fredzilla skrev:

Nej Gokudo, det är böcker som går igenom en drös med moderna vandrinssägner.

Riktigt brutala såna också...icke lämpliga för barn :)

InläggPostat: tor jul 01, 2004 15:15 Svara med citat
Exakt fredzilla. Vissa är ju smått äckliga. :P

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 26
631 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori