Författare |
Meddelande |
|
Fredrik
|
Postat: fre okt 08, 2004 08:27 |
|
|
Gorehound Blev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
|
Någon här som läser serier som t ex Preacher och Sin city?
Jag höll på med det för några år sen men har haft en liten torrperiod ett tag nu. Men för någon vecka sen så blev jag sugen igen. Har börjat leta lite på ebay nu efter några billiga tidningar. Funderar på att skaffa hela Preacher serien för den är fan guld. Har ni några tips om bra serier i samma stil?
|
|
|
BeyondTheDarkness
|
Postat: lör okt 09, 2004 20:44 |
|
|
|
Jag älskade Pyton när jag var mindre så man har en del, har föresten första nummret, köpte det för 75 spänn för några år sen och det vare värt. Men serier som du läser vetefam alltså. Nu läser jag hellre filmtidningar eller böcker.
|
|
|
Alexander
|
Postat: lör okt 09, 2004 21:01 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6870Ort: Stockholm Norra
|
Svenska MAD såklart!  Synd bara att de lagt ner för länge sen
_________________ Banan-avatarer blir till politik
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin |
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: lör okt 09, 2004 21:12 |
|
|
New York Ripper Blev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
|
_________________ E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world... |
|
|
|
Alexander
|
Postat: lör okt 09, 2004 21:24 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6870Ort: Stockholm Norra
|
De Rossi skrev: Heavy Mental
menar du heavy metal?
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
|
|
|
gokudo
|
Postat: lör okt 09, 2004 21:32 |
|
|
Shinjuku Drifter Blev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
|
Jg tror att den heter Tung Metall på svenska.
|
|
|
Alexander
|
Postat: lör okt 09, 2004 21:37 |
|
|
|
gokudo skrev: Jg tror att den heter Tung Metall på svenska. 
och?
|
|
|
gokudo
|
Postat: lör okt 09, 2004 21:47 |
|
|
Shinjuku Drifter Blev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
|
vad?
|
|
|
Alexander
|
Postat: lör okt 09, 2004 21:49 |
|
|
|
gokudo skrev: vad? 
inget, svenska översättningar är bara urtöntiga. Det va det jag menade
|
|
|
gokudo
|
Postat: lör okt 09, 2004 21:52 |
|
|
|
Det håller jag med om.
|
|
|
Alexander
|
Postat: lör okt 09, 2004 21:54 |
|
|
|
gokudo skrev: Det håller jag med om.
nickar instämmande
|
|
|
Schnaas
|
Postat: lör okt 09, 2004 22:41 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
|
spider-man,rocky oh typ allt ifrån marvel och dc comicd, även preacher och lobo
|
|
|
rile
|
Postat: lör okt 09, 2004 22:43 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
|
Schnaas skrev: spider-man,rocky oh typ allt ifrån marvel och dc comicd, även preacher och lobo
Läser också rocky. Underbar serie
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: sön okt 10, 2004 11:51 |
|
|
New York Ripper Blev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
|
Alexander skrev: De Rossi skrev: Heavy Mental menar du heavy metal? 
Jepp.... Saknar finmotorik nu när jag har feber. Så jag slinter på tangenterna!
_________________ E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world... |
|
|
|
Alexander
|
Postat: sön okt 10, 2004 13:02 |
|
|
|
De Rossi skrev: Alexander skrev: De Rossi skrev: Heavy Mental menar du heavy metal?  Jepp.... Saknar finmotorik nu när jag har feber. Så jag slinter på tangenterna! 
Heavy mental kanske skulle funka som serie. Släng in Thorsten Flinck, 10 fillipinska dvärgar och en massa svart målarfärg och det blir "Heavy mental", en orgie i ånger och depression!
|
|
|
BeyondTheDarkness
|
Postat: sön okt 10, 2004 16:02 |
|
|
|
läser ifersej en del Magnum kom jag på!
|
|
|
Schnaas
|
Postat: tis okt 12, 2004 19:23 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
|
rile skrev: Schnaas skrev: spider-man,rocky oh typ allt ifrån marvel och dc comicd, även preacher och lobo Läser också rocky. Underbar serie 
Sett teatern? Också underbar? isomras på hultan signa han så då tog jag ett foto med han och mig. cool han, (martin. k.)
|
|
|
lomzus
|
Postat: ons okt 13, 2004 14:48 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: sön maj 16, 2004 12:04Inlägg: 612Ort: Småland
|
Samlar på serier från Marvel , så det blir mest det jag läser.
|
|
|
The Shape
|
Postat: ons okt 13, 2004 16:33 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
|
Judge Dredd och Hulk läste man mycket som ung!
_________________ Evil on two legs
DVD's
Vrid ringarna till max, så de bildar ordet flax! |
|
|
|
gorecore superstar
|
Postat: mån okt 18, 2004 23:22 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
|
Dylan Dog, serien som Dellamorte Dellamre är mer eller mindre byggd på.
synd att den är så svår att få tag i!
|
|
|
widget
|
Postat: tis okt 19, 2004 09:45 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: lör jan 24, 2004 15:06Inlägg: 400Ort: Lund
|
don martin och pyten läste jag innan
|
|
|
metmask
|
Postat: tis okt 19, 2004 10:39 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
|
Fredrik skrev: Någon här som läser serier som t ex Preacher och Sin city? Jag höll på med det för några år sen men har haft en liten torrperiod ett tag nu. Men för någon vecka sen så blev jag sugen igen. Har börjat leta lite på ebay nu efter några billiga tidningar. Funderar på att skaffa hela Preacher serien för den är fan guld. Har ni några tips om bra serier i samma stil?
underbart Fredrik, du och jag har haft enormt mycket genemsamt under våra liv trots att vi är skillda av språkbarriärer och långa distanser..
jag läste väldigt mycket Preacher när jag var en parvel (i samband med att magnum publicerade den, men den drivande kraften bakom mina tidningsköp var den där Doomtrooper-serien, jag samlade givetvis även på korten, den mörka legionen var mitt lag utan tvekan) och jag har väldigt många ex kvar att njuta av då och då.
tyvärr missade jag några nummer, kanske 10st och jag har letat lite på antikvariat och så efter dem jag inte köpte/tappade bort men det har gått trögt. borde kanske ge mig ut igen.
det som var synd var ju att Magnum sen mot slutet även började publicera Akira men att tidningen lade ned innan alla nummer delar av både den och preacher var släppte, verkligen synd.
skulle vara schysst med ett samlingsalbum (hört om ett sådant när det gället preacher iaf) och för en rimlig penning skulle jag inte tacka nej.
fan vad Jesse Custers familj är läskig föresten.
_________________ the hunter from the future.. |
|
|
|
snask
|
Postat: tis okt 19, 2004 11:34 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
|
Alexander skrev: De Rossi skrev: Alexander skrev: De Rossi skrev: Heavy Mental menar du heavy metal?  Jepp.... Saknar finmotorik nu när jag har feber. Så jag slinter på tangenterna!  Heavy mental kanske skulle funka som serie. Släng in Thorsten Flinck, 10 fillipinska dvärgar och en massa svart målarfärg och det blir "Heavy mental", en orgie i ånger och depression! 
Heavy Mental finns faktiskt, eller fanns snarare. En gammal svensk hårdrockstidning.
|
|
|
Alexander
|
Postat: tis okt 19, 2004 11:51 |
|
|
|
snask skrev: Alexander skrev: De Rossi skrev: Alexander skrev: De Rossi skrev: Heavy Mental menar du heavy metal?  Jepp.... Saknar finmotorik nu när jag har feber. Så jag slinter på tangenterna!  Heavy mental kanske skulle funka som serie. Släng in Thorsten Flinck, 10 fillipinska dvärgar och en massa svart målarfärg och det blir "Heavy mental", en orgie i ånger och depression!  Heavy Mental finns faktiskt, eller fanns snarare. En gammal svensk hårdrockstidning.
åfan
|
|
|
utan_armar
|
Postat: tis okt 19, 2004 20:58 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
|
Man läser ju Herman Hedning och Rocky för fan!! Har läst spindelmannen när jag var mindre den tidningen är lustig
|
|
|
|