Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Serier

InläggPostat: tis nov 01, 2005 16:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Det är väl olika...du gillar det, jag inte!!

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 23, 2005 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Själv håller jag på att läsa serien Watchmen av Alan Moore och Dave Gibbons i bokform.
Grymt vanebildande och extremt bra, denna kommer jag att läsa fler gånger :)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 17, 2006 17:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Förlaget Vertigo har börjat erbjuda gratis serier på deras webbsajt, Klick här för kolla in dom.
Man kan ladda ner första numret av flera deras serietidningar. Helt lagligt liksom. :)

Skräckfans bör läsa Swamp Thing och Hellblazer. 8)

InläggPostat: fre nov 17, 2006 17:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön feb 05, 2006 21:03Inlägg: 151Ort: Fagersta
Läste asmycket utav Spawn tills dom slutade sälja den i min hemstad :(

InläggPostat: lör okt 18, 2008 12:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Nån som läser någon webcomic? Själv följer jag bara Dinosaur Comics och Powerblob. De är väldigt olika i form, men T-rex och Powerblob har faktist lite gemensamma personlighetsdrag. Ohejdad entusiasm och en ganska dålig kontakt med verkligheten. Lite som Socker-Conny, en annan av mina hjältar :)

InläggPostat: lör okt 18, 2008 12:16 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Två serier jag kan rekommendera varmt är The Walking Dead & Battle Royale.

/Daydreamer

InläggPostat: lör okt 18, 2008 20:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Är själv inne i Marvel-träsket. Tycker de har intressantast hjältar/skurkar helt enkelt. Har nyss börjat läsa Punisher Max och Moon Knight, båda två mörka och brutala historier om antihjältar i titelrollerna. Guld!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 18, 2008 21:11 Svara med citat
Punisher Max är väldigt bra, har alla tpb som getts ut.

/Daydreamer

InläggPostat: lör okt 18, 2008 21:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Okey! Har bara första hardcovern, men ska köpa nr.2 när lönen kommer in. Ska även köpa på mig nya X-men tpb:erna.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 18, 2008 21:35 Svara med citat
Då har du ngt att se fram emot...

/Daydreamer

InläggPostat: sön okt 19, 2008 17:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Jag gillade verkligen X-Men när Chris Claremont var författaren, men efter att han slutade så sjönk kvaliten på den. :(

InläggPostat: tis okt 28, 2008 15:11 Svara med citat
beställde nyss Punisher Max, Volume 10: Valley Forge, Valley Forge & Friday the 13th Vol. 2.

/Daydreamer

InläggPostat: tis okt 28, 2008 17:02 Svara med citat
Happy Hamster skrev:
Jag gillade verkligen X-Men när Chris Claremont var författaren, men efter att han slutade så sjönk kvaliten på den. :(

Köp Joss Whedon's "Astonishing X-Men". Släppt i fyra paperbacks, helt fantastiskt bra.

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 29, 2008 20:46 Svara med citat
Astonishing X-Men har jag läst och tyckte den var bra. En rätt trevlig överraskning med tanke på att jag inte gillar Joss Whedons Buffy. :)

InläggPostat: ons okt 29, 2008 20:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Ingen som läser Elfquest eller Preacher?

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 30, 2008 13:05 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Elfquest har jag ingen större erfarenhet av. Läst en del av dom albumen som översatts till svenska en gång i tiden. Preacher gillar jag däremot. Riktigt bra serie. För ett tag sedan var det ju tal om att den skulle bli en TV/Mini-serie men det rann ju ut i sanden. Idag läst jag att den skulle bli film av Sam Mendes. :|

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 30, 2008 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Ingen som läser Jonah Hex :twisted:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 30, 2008 14:13 Svara med citat
Jodå, Jonah Hex är en gammal favorit.

/Daydreamer

InläggPostat: tor okt 30, 2008 14:28 Svara med citat
Inte läst mycket med honom alls. Men lite har jag provat på under tonåren. Kommer ihåg det som en skön karaktär och en rätt vuxen serie. Borde kanske kolla upp om det finns några album att köpa.

Läser inte så mycket serier numera jämfört med vad jag gjorde under t.ex. tonåren. Då konsumerade jag väldigt mycket, mest import från USA. Nu blir det bara att jag köper något ibland.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 30, 2008 14:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Filmatisering av Preacher...? Oj. Ja då ska det till att vara lika våldsamt om det ska funka, dvs inte lite!

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 30, 2008 16:04 Svara med citat
-Ja, risken är ju att dom bara skrapar på ytan om filmen blir runt 2-3 timmar. Hade passat mycket bättre i det förra tilltänkta formatet TV/Mini-serie. Iofs kan det ju bli uppföljare men det är så mycket som måste klaffa för att det ska ske.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 30, 2008 16:06 Svara med citat
Jo, precis. Hmm. Lite skeptisk till film, om det inte blir bestämt att det ska bli ett x-antal delar på en gång.

Bild

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 30, 2008 17:17 Svara med citat
-Jo, det ska bli intressant att se vem som vill spela Arseface. :wink:

Ser ut att bli en film till att börja med.

Men tillbaka till ämnet igen. :)

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 30, 2008 18:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Är också ett stort fan av Preacher. Läste igenom hela "huvudserien" på omkring 60 nummer i somras. Sen har jag även de specialnummer som släpptes, bl.a. en solo med Cassidy och en story om mördaren med hatten på 4 nummer.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 30, 2008 18:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
lizzardking skrev:
Ingen som läser Jonah Hex :twisted:

Nu pratar vi riktiga serier :D .
Köpte den här godbiten i somras med nästan femhundra sidor Jonah Hex i kronologisk ordning med krispigt svartvitt tryck:

Bild

Finns för en billig peng via länken:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=140120760X

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 6
146 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: