Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  "Nazi porr"

InläggPostat: sön mar 20, 2005 16:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Kan någon förklara vad det är för nåt speciellt med detta?

Jag har inte sett något men jag skrattar till varje gånge jag läser "hakkorsporr" eller liknande här på forumet...

Tycker det verkar helt sjukt.. hakkorsfetishister eller?

Förklara.

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 20, 2005 17:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
"hakkorsporr" är charmigt försvenskad benämning (tacka video ferox kanske?) av den italienska nazisploitation-filmen.

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 20, 2005 18:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Ja men ... är det upphetsande med hakkors elelr vadå? Varför kolla på "hakkorsporr" och inte vanlig porr?

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 20, 2005 19:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Nja, det är väl inte porr i den bemärkelsen. Det är WIP (Women In Prison-filmer) upphängt på nazistiskt tema. Har inget egentligen med porr att göra.

Se t.ex. Ilsa - she-wolf of the SS. Typisk nazisploitation.

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 20, 2005 19:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
"porren" är mer eller mindre obefintlig, det handlar om klassisk eurosleaze inlindat i hakkorsbindlar och allmänt dåligt uppförande helt enkelt. mycket skev och tvivelaktig filmgenre men ack så oemotståndlig!

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 20, 2005 20:04 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis nov 23, 2004 16:56Inlägg: 746Ort: Stockholm
Är det så konstigt egentligen då? Tredje riket med all likriktning, ordning, renlighet och disciplin och makt - går det inte att se ur ett sadomasochistiskt perspektiv? Det är inga freudianska tankegångar jag pratar om; man kan ju göra porr av vad som helst om det går att se ur ett sexuellt perspektiv. Tydligen har man gjort porr av flera folksagor...

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 20, 2005 20:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: lör nov 22, 2003 17:56Inlägg: 215
Begreppet "hakkorsporr" användes mig veterligen först av Olle Sjögren i hans mycket vetenskapliga och underhållande bok Inte riktigt lagom. Inte min personliga favoritgenre, men en vällustig lägerkommendant är ju aldrig fel.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 21, 2005 03:46 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Nazisploitation-genren är tråkig, tråkig, tråkig...

InläggPostat: mån mar 21, 2005 10:30 Svara med citat
tilapia skrev:

den BLIR snabbt tråkig men är man ny inför hela grejen känns det som om den lyckas fascinera oinvigda ganska rejält.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 21, 2005 23:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
tilapia skrev:

Tjaa, i längden så håller jag med.. Ilsa-filmerna går an.. Salon Kitty är ok..

/Ullis

InläggPostat: tis mar 22, 2005 15:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: lör nov 22, 2003 17:56Inlägg: 215
När det gäller vissa genrefilmer så tenderar man ju att utveckla ett speciellt förhållande till genren som sådan snarare än till själva filmerna. Jag tror att detta i all synnerhet gäller för hakkorsporren som ju representerar den absolut mest tvivelaktiga filmtypen och därmed blir ett koncept väl avpassat för fyllan. Men visst blir genren - säkert i högre grad än andra - i längden långtråkig och jag antar (hoppas?) att alla når ett stadium då man lägger nazifilmerna bakom sig för att börja leta Franco, filippinska dvärgagenter eller nåt.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 23, 2005 18:16 Svara med citat
filipinska dvärgagenter hahaha

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2005 01:15 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön nov 09, 2003 14:41Inlägg: 131
Ja, det är en riktigt tist genre. Den enda som jag känner för att se om är Beast in the Heat.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 01:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
porr! :D

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 11:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
kniven skrev:

Förlåt mig men jag börjar bli riktigt trött på porr-referenserna som du vräker ur dig i nära på samtliga trådar.
Du kanske borde leta upp ett annat forum om det är porr du är ute efter?

InläggPostat: lör jun 11, 2005 11:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
c0ma skrev:
kniven skrev:

Förlåt mig men jag börjar bli riktigt trött på porr-referenserna som du vräker ur dig i nära på samtliga trådar.
Du kanske borde leta upp ett annat forum om det är porr du är ute efter?

Äh, skit i honom... Han är bara bakis.

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 13:19 Svara med citat
Eller hög.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 14:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Hög, bakis, morgontrött eller astankad så tycker jag ändå att han bör undvika ämnet. Men det är ju bara min åsikt... (och enligt forumets regler?)

Men om du nu var bakis eller i annat oförklarligt tillstånd Kniven så ber jag väl om ursäkt. :P

InläggPostat: ons jun 15, 2005 00:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 24, 2005 14:53Inlägg: 231
Rent överlag är väl genren inte särskilt spännande. Jag ser dock hellre en nazisploitationfilm än en women in prison-film.

Tycker att nazi-genren har några guldkorn: Deported women of the SS special section och Beast in the heat främst. John Steiner och Macha Magall är rätt svårslagna i sina filmer. Sen är jag väldigt svag för både Rino di Silvestro och Luigi Batzella som regissörer.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 03, 2005 01:13 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör jul 02, 2005 14:27Inlägg: 53Ort: Stockholm
Naziporr är precis som bajsporr...Kul och titta på men inget att ta seriöst (om man nu inte gillar skiten då)

InläggPostat: sön jul 03, 2005 02:05 Svara med citat
Coprogasm skrev:
Naziporr är precis som bajsporr...Kul och titta på men inget att ta seriöst (om man nu inte gillar skiten då)

Den jämförelsen var väl ändå i grövsta laget?
Som Vän av ordning så fint uttryckte det.
Citera:
Nja, det är väl inte porr i den bemärkelsen. Det är WIP (Women In Prison-filmer) upphängt på nazistiskt tema. Har inget egentligen med porr att göra.

InläggPostat: sön jul 03, 2005 23:11 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör jul 02, 2005 14:27Inlägg: 53Ort: Stockholm
c0ma skrev:
Coprogasm skrev:

Citera:

Jag finner bara helt tanken med både bajsporr eller porr med nazist inslag komiskt. Om folk tar det seriöst så visst men jag tycker inte att någon av dem är så seriösa utan mer komiska att se på. Inte för att jag gör det men det jag har sett är bara skrattretande.

InläggPostat: mån jul 04, 2005 07:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Coprogasm skrev:
c0ma skrev:
Coprogasm skrev:

Citera:

Jag finner bara helt tanken med både bajsporr eller porr med nazist inslag komiskt. Om folk tar det seriöst så visst men jag tycker inte att någon av dem är så seriösa utan mer komiska att se på. Inte för att jag gör det men det jag har sett är bara skrattretande.

Som sagt, "naziporr" i denna bemärkelse är INTE PORR.
Vi kan väl börja kalla det "storbystade lägerledare utför elaka experiment på nakna humanoider-filmer" istället, just för att slippa detta missförstånd.

För övrigt ingen genre jag dyrkar. Jag gillar Ilsa- She Wolf of the SS, men där får det räcka för min del, tack.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 04, 2005 07:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 30, 2004 20:39Inlägg: 1379Ort: Skellefteå
Mens skrev:
Coprogasm skrev:
c0ma skrev:
Coprogasm skrev:

Citera:

Som sagt, "naziporr" i denna bemärkelse är INTE PORR.
Vi kan väl börja kalla det "storbystade lägerledare utför elaka experiment på nakna humanoider-filmer" istället, just för att slippa detta missförstånd.

För övrigt ingen genre jag dyrkar. Jag gillar Ilsa- She Wolf of the SS, men där får det räcka för min del, tack.

Jepp, Honvargen från SS är en mycket trevlig film. :)

InläggPostat: tis dec 21, 2010 15:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons dec 15, 2010 10:23Inlägg: 35
Länge sedan jag såg en "sådan här film" men Ilsa har ju stora bröst i-alle-fall :D o det gillar vi ju :))

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
28 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori