Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Var kommer era forums namn från?

InläggPostat: lör nov 05, 2005 12:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
The Shape skrev:
He he...ja och ett grymt roligt spel...fortfarande 8)

Fan, det skulle va grymt att ha ett åttabitars Nintendo.
Då skulle man kunna spela alla klassikerna, Excite Bike, IceClimber, Zelda och alla dom andra. :)

Man kanske ska tjacka en Nintendo maskin från Tradera, det skulle va grejer. 8)

InläggPostat: lör nov 05, 2005 12:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Det däringa Iceclimber är portat hos mig, har fortfarande efter 25 år inte tagit mig upp på toppen av första banan än :oops: :evil: :P

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 05, 2005 14:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Äger faktiskt en 8-bitars...och måste säga att Wrecking Crew är ett favvo spelen, där man kan editera egna banor! 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 05, 2005 14:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6889Ort: Stockholm Norra
lizzardking skrev:
Det däringa Iceclimber är portat hos mig, har fortfarande efter 25 år inte tagit mig upp på toppen av första banan än :oops: :evil: :P

wow, jag hade både en NES 8-bitars och gamla Super NES 16-bitar. Nostalgi, jag förstår dig lizzardking klarade aldrig heller första banan på Iceclimbers, så jävla knepigt det blev att hoppa upp hela tiden

Nä, jag ska nog fan köpa upp två såna maskiner igen en dag kanske bara för att samla och ha nåt vackert att titta på i hyllan

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Online Profil
InläggPostat: lör nov 05, 2005 14:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
Alexander skrev:
lizzardking skrev:

wow, jag hade både en NES 8-bitars och gamla Super NES 16-bitar. Nostalgi, jag förstår dig lizzardking klarade aldrig heller första banan på Iceclimbers, så jävla knepigt det blev att hoppa upp hela tiden

Nä, jag ska nog fan köpa upp två såna maskiner igen en dag kanske bara för att samla och ha nåt vackert att titta på i hyllan

jo det skulle man göra, men dom blir ju bara dyrare å dyrare, skulle köpt 2 st när dom va nya å haft en oöppnad! hehe :P

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 05, 2005 14:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6889Ort: Stockholm Norra
Vuus skrev:
jo det skulle man göra, men dom blir ju bara dyrare å dyrare, skulle köpt 2 st när dom va nya å haft en oöppnad! hehe :P

då jobbar jag väl lite extra då 8) Nu blev det lite OT för övrigt

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Online Profil
InläggPostat: sön nov 13, 2005 23:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
Jag heter Kniven för jag gillar the Knife.

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 13, 2005 23:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor jan 13, 2005 13:47Inlägg: 82Ort: Luleå
Brukar vanligtvis heta Gakidou på internetforum, men eftersom ni har en gokudo här valde jag att satsa på Mordängeln istället. Dels för att det är en Buñuels bästa filmer, dels för att det låter tufft.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 14, 2005 01:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön nov 13, 2005 18:01Inlägg: 12Ort: Norrköping
Shockwave var nog nostalgikern som kom fram i en från när man var liten och brukade kolla på transformers.
En del kommer ihåg den karraktären antar jag, enögd decepticon med en laser istället för hand.

InläggPostat: lör maj 16, 2009 15:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
M.A.L. är mina tre namns första bokstäver. Fear tog jag ifrån The Haunt of Fear en gammal EC comics. Kom på det när jag gjorde min hotmailadress. Heter även ibland FearTheMAL på andra ställen men det blev så krångligt med tre extra bokstäver :lol:

InläggPostat: lör maj 16, 2009 15:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
The Amityville Horror (hade då originalet i åtanke)

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 16:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Ketch'em, kill'em?

InläggPostat: lör maj 16, 2009 16:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
På tre forum hade jag resp. namn: "Katch'em", "Kill'em" o nuvarande "Ketcham".
Men, dom allra flesta lärde "känna" mig under "Ketcham", så då tyckte jag att det var bäst o enklast o bara heta "Ketcham". :)

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 19:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Mamoulian (and/or "The Last European") efter huvudantagonisten i Clive Barkers debutroman The Damnation Game - en spelare och magiker som, om ni vill, symboliserar djävulen själv personifierad på jorden... Har haft honom som nick på olika ställen och i olika sammanhang sedan början 90-talet...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 22:29 Svara med citat
Mindes inte namnet Mamoulian, det var så länge se'n jag läste The Damnation Game, men jag minns att jag tyckte det var en jävligt bra bok! :ymparty:

Vad hette boken på svenska nu igen? :?

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 23:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Ketch: "De fördömdas spel" ... Har skrivit lite om och kring den på min blog

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 16, 2009 23:05 Svara med citat
Ja, just det! Tack, Mamo! Undrar fan om jag inte skulle ta o läsa om den nå'n gång.

Ledsen för OT! :oops:

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 01, 2009 21:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 27, 2008 23:39Inlägg: 1086Ort: Haddonfield
Mitt namn kommer från mitt ena marsvin som heter Bollyn, Hon hette först Molly men det var roligare att vinkla namnet en del när man pratade med henne. ;))
Molly-Bolly-Boolyn-Bollyn Så till sist blev det Bollyn. :wink:

Bollyn; har inget med en boll att göra. :jason:

Bild
Bollyn

Djuren i livsmedelsindustrin - http://livsmedelsindustrin.drinfo.se/
Pälsindustrin - http://palsindustrin.drinfo.se/start.htm
Cirkusliv - http://cirkusliv.drinfo.se/
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 01, 2009 21:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Phantasmagoria - efter det gamla goa Sierra spelet 8)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 02, 2009 00:59 Svara med citat
O "fantasmagori" betyder "gyckelbild". :o)

Bollen:
Men, i min bok är du "Bollen". 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 02, 2009 01:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 27, 2008 23:39Inlägg: 1086Ort: Haddonfield
:jason: :jason: :jason:

Djuren i livsmedelsindustrin - http://livsmedelsindustrin.drinfo.se/
Pälsindustrin - http://palsindustrin.drinfo.se/start.htm
Cirkusliv - http://cirkusliv.drinfo.se/
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 02, 2009 10:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 09, 2007 15:46Inlägg: 974Ort: Du vet den där gamla lådan med skräp du har på vinden? Kolla bakom den.
Mitt namn talar nog för sig självt :ymsmug:

InläggPostat: tor jul 02, 2009 10:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Nä, det får du nog fan förklara, Jeppe :wink:

InläggPostat: tor jul 02, 2009 14:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6967Ort: Haddonfield
Argento Rules 8)

InläggPostat: tor jul 02, 2009 15:06 Svara med citat
Jeppe skrev:
Mitt namn talar nog för sig självt :ymsmug:

Fanns en blytung A-lagare där jag växte upp som kallades Jeppe. :lol:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 6
142 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd