Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Tv-Spel

Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66  Nästa
InläggPostat: tis okt 14, 2014 19:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Det verkar som att skräckgenren äntligen är på väg åt rätt håll nu. Amnesia, Outlast och Alien Isolation är ju t,ex inte action/skräck som de allra flesta skräckspelen har förvandlats till. Teasern till nästa Silent Hill såg ju minst sagt lovande ut :)

The Evil Within såg både lovande och kasst ut på sina håll. Osäkert kort enligt mig. Recensionerna bör ju finnas ute nu/snart när jag tänker efter...

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 15, 2014 08:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Om du går in på Metacritic så kan du hitta massor med publicerade recensioner både från tidningar och användare. Överlag har det fått bra recensioner så det blir nog ett köp. PC-porten ska man tydligen hålla sig borta ifrån, men till konsollerna ska det vara bra.
Frågan är bara om jag väntar till den dagen jag väljer att köpa en PS4 eller om jag tar och köper det redan nu till PS3an :)

Älgen: Isolering ligger på mitt steam-konto och väntar. Valde bland annat det genom en voucher jag fick från AMD när jag köpte mitt nya grafikkort. Det har också fått bra recensioner men de flesta verkar vara överens om att spelet är alldeles för långt med sina 15-20h. Det hade tydligen mått bra av att kapas till hälften.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 17, 2014 10:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1180Ort: Borås
Skaffade The Evil Within till PS4 i går. Jag ger spelet tummen upp , har spelat 3 / 15 kapitel. Blodigt, makabert och utmanande.

InläggPostat: fre okt 17, 2014 14:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
*edit* Insåg att jag precis hade skrivit det jag tänkte i mitt inlägg ovan.
Förstått att det är mycket trial-and-error och rätt oförlåtande. Men det är ju en frisk fläkt med tanke på att spelen numera alltid håller spelaren i handen till slutet.

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 02, 2014 23:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11935Ort: Skåneland
Jag var på Game på Nordstan i Göteborg och köpte
NHL Hockey 94 - Sega Mega Drive för 25 kronor

Bild

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... 3ea904.jpg

InläggPostat: mån nov 17, 2014 15:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11935Ort: Skåneland
Jag var på Game i Lund och köpte

Bild

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... c04e0a.jpg

Asterix and the Great Rescue - Sega Mega Drive
Komplett med box, flärp, instick, kassett och manual

Bild

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... d40743.jpg

LHX Attack Chopper - Sega Mega Drive
Komplett med box, flärp, instick, kassett och manual

Bild

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... 2a4453.jpg

InläggPostat: fre nov 28, 2014 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1180Ort: Borås
Börjar tröttna på att spelbolagen nu mer har som regel än undantag att släppa halvfärdiga spel och ändå kräva hutlösa priser. De allra flesta konsolspelen behöver ju patchas både en och två gånger.

Blir ju måttligt förbannad. På ett spel är jag precis i slutet men bossfighten är buggad och spelet kraschar varje gång. Kul.. skitkul. :evil:

InläggPostat: lör nov 29, 2014 13:17 Svara med citat
Jo sådant är alltid trist med halvfärdiga spel som kraschar och sedan så tar dom ändå för höga priser för spelen. :(

Jag är riktigt sugen på att införskaffa en Sega Master System konsol, där finns många roliga spel att utforska :)

InläggPostat: lör jan 03, 2015 16:45 Svara med citat
Idag var jag på Game på Jägersro Center i Malmö :ymparty:

http://www.jagersrocenter.se/Butiker/Game/

Dom hade fått in nya Mega Drive spel för en gång skull :ymparty:
Så jag kollade såklart genom spelen och köpte tre spel där, dom har 25% rabatt på spel nu så det blev billigt och bra. :D

Jag köpte

Altered Beast - Sega Mega Drive
Komplett och boxat med spel, manual och box med flärp i fint skick

Bild

Super Real Basketball - Sega Mega Drive

Bild

Tazmania - Sega Mega Drive

Bild

InläggPostat: lör jan 03, 2015 18:09 Svara med citat
Altered beast :x Riktigt bra spel det där. Eller ja så minns jag det i alla fall

InläggPostat: lör jan 03, 2015 22:03 Svara med citat
Bonesaw >> Altered Beast är riktigt bra :ymparty:
Rise from your grave

InläggPostat: ons jan 14, 2015 21:00 Svara med citat
Jag var idag på Game på Jägersro Center i Malmö och köpte

Space Harrier II - Sega Mega Drive
Komplett med box med flärp, kassett och manual

Bild

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... 0fe0ad.jpg

The Flintstones - Sega Mega Drive
Komplett med box med flärp, kassett och manual

Bild

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... 36d179.jpg

Perfekt att Game har 25% rabatt på spelen så det blev 149 kronor för spelen tillsammans vilket jag tycket var ett bra pris för dom. Killen i kassan sade att han fick The Flintstones på Sega Mega Drive i julklapp när han var liten så han satt hela julen och spelade det då. :ymparty:

InläggPostat: tor jan 22, 2015 15:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Fin fina spel där

InläggPostat: tor jan 22, 2015 16:43 Svara med citat
Nästa vecka släpps Dying Light, wihooo! Det här året blir jobbigt. Har en backlog som heter duga både till PC och PS3. Utöver Dying Light släpps ju även Heroes of Might and Magic 3 HD, Evolve, Pillars of Eternity, Dead Island 2. Sen är det ett gäng spel som har tilltänkt släpp under 2015 men där releasedatumet inte är satt ännu. Såsom Alone in the Dark: Illumination, Hellraid, Just Cause 3, Killing Floor 2(!), Quantum Break, Soma, Rainbow Six: Siege, och The Division.

Resident Evil (remake på remaken) släpptes förövrigt för två dagar sedan. Har dock inte hunnit lira det :)

Och tänk att det där endast är de spel som jag har högt upp på min "Att köpa"-lista, dessutom endast till PC! Kan säkert också glömt nämna något eller ett par spel :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 23, 2015 09:54 Svara med citat
AndiOne >> Tack för att du gillar mina Segaspel :ymparty:

InläggPostat: sön jan 25, 2015 17:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2015 16:21Inlägg: 144Ort: Stockholm
dechristianize skrev:
Nästa vecka släpps Dying Light, wihooo! Det här året blir jobbigt. Har en backlog som heter duga både till PC och PS3. Utöver Dying Light släpps ju även Heroes of Might and Magic 3 HD, Evolve, Pillars of Eternity, Dead Island 2. Sen är det ett gäng spel som har tilltänkt släpp under 2015 men där releasedatumet inte är satt ännu. Såsom Alone in the Dark: Illumination, Hellraid, Just Cause 3, Killing Floor 2(!), Quantum Break, Soma, Rainbow Six: Siege, och The Division.

Fan alla säger att Dying Light släpps nästa vecka. Jag har rätt dålig koll på annat nu för tiden men jag jobbar på Webhallen och där släpper vi det 27:e februari? Så vart fan släpps det nästa vecka?

Jag är för övrigt SÅ JÄVLA PEPP inför HOMM3 HD :D

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2015 19:17 Svara med citat
Jag var idag på Retromarknaden på Pixel Kafe i Malmö och köpte The Simpsons - Bart vs. the Space Mutants på Sega Master System för 40 kronor :ymparty:

Bild

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... 1yfjfd.jpg

InläggPostat: mån jan 26, 2015 01:08 Svara med citat
Ishipishi skrev:
Fan alla säger att Dying Light släpps nästa vecka. Jag har rätt dålig koll på annat nu för tiden men jag jobbar på Webhallen och där släpper vi det 27:e februari? Så vart fan släpps det nästa vecka?

Den fysiska utgåvan är den som blivit försenad ännu en gång. Den förseningen blev tillkännagiven bara för någon vecka sedan. Den digitala versionen kommer ut nu i veckan precis som planerat, åtminstone till PC. Köper ganska sällan fysiska utgåvor till PC numera. Det mesta inhandlas genom t.ex Steam. Till konsol däremot köper jag nog mest fysiskt :)

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 26, 2015 07:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2015 16:21Inlägg: 144Ort: Stockholm
dechristianize: ahaa, Jag tänkte att det var något sånt. Konstigt ändå att det ska ta en månad att få ut en fysisk version :P

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 26, 2015 15:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Grim Fandango släpps i morgon oxå

InläggPostat: mån jan 26, 2015 20:14 Svara med citat
AndiOne skrev:
Grim Fandango släpps i morgon oxå

Grim Fandango är riktigt j***a bra. Spelade det när det släpptes back in the days. Jag var helt såld på 'peka och klicka'-spel. Monkey Island serien, Simon the sorcerer, Beneath a steel sky, Day of the tentacle, Full throttle, Sam and Max etc etc..
Sanitarium och I have no mouth but i must scream var två bra 'skräckspel' i point and click genren.

Fy fan vad kul man hade med de där spelen. Och ibland svor man högt åt de helt ologiska problemlösningarna :lol:

InläggPostat: tis jan 27, 2015 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
@Bonesaw:

Spelade aldrig peka-klicka-spel när jag var yngre. Var inte min grej på den tiden, för slött och pladdrigt hehe.
Men är riktigt sugen på Grim Fandango nu och även Broken Age. Har du spelat första episoden av Broken Age?

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 28, 2015 00:02 Svara med citat
Igår var jag på ICA och hämtade upp mitt paket med Sega Master System spel som jag har köpt av PeT :ymparty:

Sonic The Hedgehog - Sega Master System (40 kronor)

Bild

Sonic The Hedgehog 2 - Sega Master System (40 kronor)

Bild

Ghostbusters - Sega Master System (40 kronor)

Bild

InläggPostat: ons jan 28, 2015 07:47 Svara med citat
Blasse skrev:
@Bonesaw:

Spelade aldrig peka-klicka-spel när jag var yngre. Var inte min grej på den tiden, för slött och pladdrigt hehe.
Men är riktigt sugen på Grim Fandango nu och även Broken Age. Har du spelat första episoden av Broken Age?

Det finns så mycket bra i Peka o Klicka genren. Kolla in Dreamfall, Syberia, och The Cat Lady. Och så klart Sam and Max och alla andra gamla goda klassiker som Day of the Tentacle men även den glömde skatten "Duckman".

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 28, 2015 11:55 Svara med citat
Tack för tipsen! :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 62 av 66
1640 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: