Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Tv-Spel

Gå till sida Föregående  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66  Nästa
InläggPostat: fre jan 30, 2015 22:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11935Ort: Skåneland
Idag var jag på Fosie Livs och hämtade ut mitt paket med mitt Sega Master System II som jag har köpt av Mediapalatset :ymparty:

http://www.mediapalatset.com

Så här såg paketet ut oöppnat

Bild

Som ni ser så var det välpackat med bubbelplast :D

Bild

Bild

Det ser nästan ut som en haschkaka :mrgreen:

Bild

Välpackat med gummiband

Bild

Som bilderna visar innehåller paketet Sega Master System II konsol, handkontroll, strömkabel, antennkabel och RF-kontakt.

Om jag förstod det rättsåärkonsolengjordår1991så den har Sonic The Hedgehog inbyggt, jag har inte testat konsolen ännu.

InläggPostat: mån feb 09, 2015 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11935Ort: Skåneland
Idag fick jag hem Dynamite Dux på Sega Master System :ymparty:

Som ni ser på bilden så är spelet i bra skick och är boxat med flärp och spelkassett

Bild

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... 4edoaz.jpg

InläggPostat: tis feb 10, 2015 19:37 Svara med citat
Hej !!

Jag var idag på Myrorna på Ystadsvägen i Malmö och köpte en Nintendo Wii klonkonsol :ymparty:

Den heter United Wireless Game Console :)

Jag var på Myrorna för att se om där fanns något kul att köpa och såg klonkonsolen på en hylla i elektronikhörnan. Jag tog ner kartongen för att se vad det var för något och det visade sig att det är en Nintendo Wii klonkonsol som är tillverkad i Kina för elektronikföretaget United i Schweiz :D

http://www.united.is

Rätt så skruvat och lustigt att United som är mest kända för att göra billiga stereoanläggningar i juli år 2010 gjorde en klonkonsol komplett med konsol, multispelkassett, tre stycken trådlösa handkontroller, en som liknar Sega Mega Drive handkontroll, två handkontroller som liknar Nintendo Wii handkontroller, baseballträ, golfklubba, tennisrack och två bordtennisracketar, strömsladd, cartsladd, instruktionsbok och kartong med bärhandtag. :D

Konsolen kostade 125 kronor vilket jag tycker är ett helt okej pris för den.

Är det någon annan här på forumet som har en eller har sett denna klonsol ??

Så här ser kartongen ut

Bild

Så här ser baksidan av kartongen ut

Bild

Så här ser innehållet ut

Bild

Så här ser konsolen ut med spelkassetten

Bild

Manualen

Bild

InläggPostat: mån mar 23, 2015 19:22 Svara med citat
Jag spelar Pot Farm på min smartphone :ymparty:
Man laddar ner spelet gratis på Appstore och Google Play

Bild

https://www.facebook.com/potfarm
http://eastsidegamestudio.com

Spelar handlar om att man odlar marijuana som man sedan säljer eller köper av andra spelare :)

InläggPostat: ons mar 25, 2015 22:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Imorgon släpps Pillars of Eternity!

:D

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 02, 2015 09:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2015 16:21Inlägg: 144Ort: Stockholm
dechristianize: åååh det verkar fett bra. Älskar ju Baldurs Gate! Har du hunnit spela än?

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 08, 2015 07:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Har hunnit spela ca 10h än så länge. Hade jag haft mer tid hade jag självklart lirat mer men jag har inte hunnit spela särskilt mycket alls de senaste två veckorna. Än så länge är det faktiskt riktigt jäkla bra. Grym musik också! Rekommenderas starkt :)

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 13, 2015 15:00 Svara med citat
Hej !!

Jag var idag på Game på Emporia i Malmö och köpte en hel hög med Sega Mega Drive spel som kostade 220 kronor tillsammans. Sportspelen som saknar prislappar fick jag på köpet. :ymparty:

Talmits Adventure
Spelet har box som saknar flärp med instick och spelkassett
På boxen sitter det en klistermärkesetikett från en TV-spelbutik i Österrike

Bild

Gods
Spelet är komplett med box med flärp, spelkassett, instick och manual

Bild

Pele

Bild

James "Buster" Douglas Knockout Boxing
Spelet har box med flärp och spelkassett

Bild

Pete Sampras Tennis

Bild

Grandslam
Spelet har box med flärp och spelkassett

Bild

Bill Walsh College Football
Spelet har box som saknar flärp
Sen så ingår det instick och spelkassett

Bild

FIFA Soccer 96

Bild

Madden NFL 96
Spelet har box som saknar flärp
Spelet innehåller instick, spelkassett och manual

Bild

PGA Tour Golf
Spelet innehåller boxsom saknar flärp
Sen så innehåller spelet spelkassett, instick och manual

Bild

https://www.facebook.com/GameEmporiaMalmo

InläggPostat: tis apr 14, 2015 12:58 Svara med citat
Har i princip lagt ner Left 4 Dead 2-spelandet helt nu. Det känns lite småtråkigt, men mest skönt. Nu har jag istället börjat lira lite 7 Days to die, som precis som DayZ är ett sandbox survival-spel. Dock inget man spelar själv. Ta och dra ihop ett gäng och spela om det är så att ni vill ge det en chans. Förvånansvärt välgjort (otroligt mycket man kan göra och prylar man kan crafta). Inte särskilt krävande för datorn heller. :)

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 22, 2015 13:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2015 16:21Inlägg: 144Ort: Stockholm
Någon här som kör Mortal Kombat X på PS4? :D

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 22, 2015 20:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1180Ort: Borås
Ishipishi skrev:
Någon här som kör Mortal Kombat X på PS4? :D

Nix inte som det ser ut nu. Har tröttnat på Fightinggenren.. Tillför nya Mortal Kombat något nytt?

Sitter och väntar på mitt förhandsbokade Witcher 3 till PS4. Förbetalt och klart. Vill ha nu.. NU sa jag :lol:

InläggPostat: tor apr 23, 2015 07:52 Svara med citat
Nope, men är minst sagt sugen. Speciellt efter att ha sett videos på youtube över alla fatalities som finns, haha. Var länge sedan jag lirade något fightingspel. Spelar dock så lite konsol just nu och vet inte om jag skulle vilja lira det på PC, även om jag har en gamepad.

Har tyvärr tagit ett litet uppehåll i Pillars of eternity då jag har en weak spot för mulitplayerspel. Lirar lite 7 days to die (survival) och Killing Floor 2 (grymt för gore hounds, haha). Pillars ska jag ta mig igenom snart, det är riktigt bra, men tiden för allt man vill spela och se finns inte riktigt :/ Är i alla fall glad att jag i helgen blev klar med Dying Light. Riktigt bra det också!

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 29, 2015 13:56 Svara med citat
Jag tycker MKX är skitkul. Roliga combos och verkar kanske bli lite större än tidigare spelen. Har inte satt mig in i det helt men ska försöka bli så pass bra så jag kan börja tävla.

Tänkte nog börja med Guilty Gear Xrd oxå

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 11, 2015 12:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1180Ort: Borås
Bara en vecka kvar nu tills Witcher 3 släpps. :ymparty:

InläggPostat: lör maj 23, 2015 13:26 Svara med citat
Har kört kanske 8-10 timmar Witcher 3 och betyget är WOW. Snorsnyggt, underhållande och engagerande. Just friheten och att spelvärlden är ENORM bidrar till högt betyg.

Det här måste man spela!

InläggPostat: mån maj 25, 2015 09:15 Svara med citat
Nu har jag inte spelat The Witcher 3 och jag vet inte om jag kommer göra det. Det som är lite tråkigt är att PC-spelarna har fått grafiken nerdummad för att man anpassade det till stor del för konsoller. Har man sett E3-trailern från 2013 så vet man vad jag menar. Men anledningen till det förstår jag absolut!

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 01, 2015 09:10 Svara med citat
TV-spelkedjan Game ska göra om bolaget för att dom går dåligt så nu har dom 20% rabatt på alla konsoler och 40% rabatt på alla spel och tillbehör för att bli av med spel och få in pengar till bolaget

Jag var igår på deras butiker i Malmö som ligger på Emporia och Jägersro Center :ymparty:

Jag köpte boken Historien om Sega som tar upp det mesta om Master System, Mega Drive och Segas andra retrokonsoler :D

Sen så köpte jag ett Mega Drive spel och några Master System spel

Bild

http://www.game.se

InläggPostat: ons jun 03, 2015 20:37 Svara med citat
Jag var idag på Game på Emporia i Malmö och köpte några Segaspel :ymparty:

Jag frågade Magnus där om hur länge som dom ska finnas kvar och han sade att dom vet inte, men det är inte helt omöjligt att Game finns kvar i nuvarande form. :ymparty:

Dom boxade spelen kostade 25 kronor/spel och dom lösa spelkassetterna fick jag på köpet. :D

Bild

InläggPostat: ons jun 10, 2015 09:37 Svara med citat
Game har gått i konkurs :(

Så nu är det 50% rabatt på allt :ymparty:

http://www.game.se
http://www.hamilton.se/Nyheter--Events/ ... i-konkurs/

InläggPostat: ons jun 10, 2015 18:17 Svara med citat
Var där i torsdags förra veckan och köpa lite smått o gott.

1 Metal Gear Solid "Foxhound" t-shirt
1 The Last of Us t-shirt
Touch my Katamari (PS Vita)
Majin and the Forsaken Kingdom (PS3)
Skärmskydd till PS Vita

Allt detta gick på 500-lappen! Tyckte det var rätt nice :D

ÄR det några som tänkte gå på Dreamhack i Jönköping nu i helgen? Jag ska dit för Mortal Kombat X turneringen så om det är någon som är där hojta till!

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 11, 2015 00:34 Svara med citat
Hade gärna åkt till Dreamhack men då för PC-spelande. Tyvärr har det aldrig blivit av och kommer nog aldrig bli heller :/

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 11, 2015 16:37 Svara med citat
Ishipishi >> Kul att du var och handlade på Game, fina inköp :)

Jag passade också på att köpa mer spel nu när Game har gått i konkurs och har 50% rabatt på allt. Jag var först på Game på Emporia i Malmö, men där fanns inget som föll mig i smaken, så jag tog bussen till Game på Jägersro Center i Malmö där jag köpte ett Segaspel.

Det var så mycket folk där så jag fick stå i 30 minuter i kö.

Eftersom att det var 50% rabatt så kostade spelet 57 kronor

Fantasy Zone - Sega Master System
Boxat spel med flärp och spelkassett

Bild

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... hlkmrq.jpg

InläggPostat: lör jun 13, 2015 20:56 Svara med citat
Fan vad nice! Borde kolla Game en gång till! Undrar om det finns ett i Jönköping!!!

deathchristianize: Jag har inte varit på Dreamhack på 8 år, men shit vad det har förändrats. Medelåldern är ju typ 12 xD Men ja i konsoll delen så är det typ 23 iaf. Se till o köpa biljett till 18+ delen om du någonsin planerar att komma.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 15, 2015 08:38 Svara med citat
Jo, absolut att man hade gjort det. Grejen är bara att jag inte lyckats fånga intresset hos mina gamervänner. Jag lanade mycket under tonåren men nu är det snart 8 år sedan sist :/

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 15, 2015 18:40 Svara med citat
Jag var precis på Game på Jägersro Center i Malmö och köpte ett retrospel :ymparty:

The Ninja - Sega Master System
Boxat spel med spelkassett

Det står 250 kronor på prislappen och eftersom att Game har 50% rabatt på allt så frågade jag om det var okej med 100 kronor för spelet, javisst sade killen som stod i kassan :D

Bild

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 63 av 66
1640 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori