Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Tv-Spel

Gå till sida Föregående  1 ... 62, 63, 64, 65, 66  Nästa
InläggPostat: fre jan 01, 2016 14:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11935Ort: Skåneland
Igår fick jag en nyårspresent av min kompis Adi som är hans gamla chippade Nintendo Wii :ymparty:

Han har skaffat XBOX One så han spelar aldrig på Wii mer så han frågade om jag ville ha hans Wii, visst självklart så han tog med det igår och med på det hade han lagt in Newer Super Mario World U och några andra Mariospel

Jag kopplade in Wii till min 42 tum LCD-TV så ingen Tjock-TV här inte :mrgreen:

Nintendo Wii svart
Det är nog från år 2008

Bild

Handkontrollerna

Bild

Homebrewspelet Newer Super Mario World U
http://www.newerteam.com

Bild

InläggPostat: lör jan 16, 2016 13:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11935Ort: Skåneland
Jag var hemma hos Rudnert och jag bytte bort en gammal VHS mot ett Segaspel :ymparty:

Paperboy - Sega Master System
Komplett och boxat spel med box med flärp, manual och spelkassett

Bild

InläggPostat: sön mar 06, 2016 14:10 Svara med citat
Jag var på Sci-fimässan i Malmö och köpte :ymparty:

Super Wonderful Mario 32 in 1 Famicom multipiratkassett för 100 kronor

Den innehåller Super Mario Bros 1, 2, 3, Mario Bros, Adventure Island, Galaxian, och Tank

Multikassetten utan adapter/konverter

Bild

Så här ser menyn ut

Bild

InläggPostat: sön mar 13, 2016 12:12 Svara med citat
Jag fick ett Segaspel i 40-årspresent av Rudnert :ymparty:

James Pond 2 - Codename RoboCod - Sega Master System

Komplett spel med spelkassett, box, instick och manual

Bild

InläggPostat: sön mar 20, 2016 02:00 Svara med citat
Jag var på Megaloppis på Slagthuset i Malmö och köpte

James Pond II - Codename RoboCod - Sega Mega Drive
Lös Spelkassett - 40 kronor

Bild

InläggPostat: ons mar 23, 2016 18:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1182Ort: Borås
James Pond ja.. Minns spelet även om jag inte har provat det.
Själv har jag kört en hel del THE DIVISION på ps4. Det är ett riktigt skönt pangpangspel.

InläggPostat: ons mar 23, 2016 22:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Testade The Division under dess öppna beta för några veckor sedan. Spelade inte mer än en timme då jag tyckte gränssnittet var vidrigt. Jag misstänker att de försökte göra ett rent gränssnitt men enligt mig blev det snarare tvärtom. Blir INTE ett köp för min del, åtminstone inte förrän det kostar max en hundring.

Men det gör nog inte så mycket, backloggen är ju stor som den är redan. Just nu lirar jag en del Dirty bomb (F2P first person shooter) och expansionen till Dying Light, The Following. Snart klar med Dying Light så då blir det nog att börja om med Pillars of Eternity, börja med Grim Dawn eller Baldur's Gate: Siege of Dragonspear (ny expansion som utspelar sig mellan första och andra spelet!)

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 02, 2016 18:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1182Ort: Borås
dechristianize skrev:
Just nu lirar jag en del Dirty bomb (F2P first person shooter) och expansionen till Dying Light, The Following. Snart klar med Dying Light

Körde Dying Light ett tag men jag har märkt ett mönster i att jag tappar intresset när det är för mycket 'open world' i spelet. Det finns så jädra mycket att göra så jag tappar fokus och tröttnar :D

InläggPostat: sön apr 03, 2016 21:21 Svara med citat
Jag packade upp och kopplade in min gamla Amiga 500 som köptes år 1992 så det var kul att den fungerar fortfarande efter 24 år :ymparty:

Bild

InläggPostat: mån apr 04, 2016 22:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Bonesaw skrev:
dechristianize skrev:
Just nu lirar jag en del Dirty bomb (F2P first person shooter) och expansionen till Dying Light, The Following. Snart klar med Dying Light

Körde Dying Light ett tag men jag har märkt ett mönster i att jag tappar intresset när det är för mycket 'open world' i spelet. Det finns så jädra mycket att göra så jag tappar fokus och tröttnar :D

Och det förstår jag. Hade jag inte haft en polare att lira med hade jag nog gjort detsamma. Vår senaste spelsession varade under säkert tre timmar men vi gjorde inte särskilt många quests. Nu har dessutom hans laptop gått och självdött vilket gör att vi nog kommer behöva spela om igen. Vet inte om jag är särskilt sugen på det då vi verkar vara väldigt nära slutet på expansionen :/

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 15, 2016 16:36 Svara med citat
Har spelat igenom Uncharted 4 och det är precis lika bra som folk säger. Oavsett om ni inte har spelat de tidigare spelen i serien så bör ni ge det här en chans! Toppäventyr!

InläggPostat: ons maj 18, 2016 17:10 Svara med citat
Hej !!

Jag köpte två stycken Famicom Piratmultikassetter av styled på Facebookgruppen LOPPIS VILDA VÄSTERN! Retro! TV-spel! NES! SNES! VINYL! & ANDRA GREJER! :good:

Pocket Games 5 in 1
DuckTales 1
DuckTales 2
The Flintstones - The Rescue of Dino & Hoppy
The Flintstones - The Surprise at Dinosaur Peak
Little Samson

Spelkassetten

Bild

Spelmenyn

Bild

Super Game 402 in 1
Chip 'n Dale
Darkwing Duck
Double Dragon
Tiny Toon
Contra
Ninja Gaiden

Och massa andra coola spel

Spelkassetten

Bild

Spelmenyn

Bild

InläggPostat: mån jun 06, 2016 10:33 Svara med citat
Jag var på Månstorps scoutkårs loppmarknad i Skåne och sista timmen när man fick fylla plastkassar med vad man ville så tog jag två Nintendo Wii gitarrer :ymparty:

Bild

InläggPostat: tis jun 07, 2016 21:22 Svara med citat
Jag var idag och hämtade ut på ICA mina Famicom piratkassetter som jag har beställt via AliExpress i Kina med fri frakt
Spelen kom efter endast 13 dagar efter att jag hade beställlt dom :ymparty:

Boogerman - 5,58 US-Dollar
Säljare: Happy life International Trade Co. Ltd.

Som är ett nerbantat Super Nintendospel som kom i en orange Famicomkassett
Kul att spelen ibland kommer i andra färger än gul som Famicompirater brukar komma som

Spelkassett

Bild

Spelmeny

Bild

TaleSpin - 5,58 US-Dollar

Spelet kommer i en gul Famicom spelkasset som är den vanligaste färgen på Famicompiratkassetter

Spelkassett

Bild

Spelmeny

Bild

Tom & Jerry - 5,58 US-Dollar

Spelet kommer i en gul Famicom spelkasset som är den vanligaste färgen på Famicompiratkassetter

Spelkassett

Bild

Spelmeny

Bild

InläggPostat: mån jun 13, 2016 19:07 Svara med citat
Idag låg äntligen mina Famicompirater som jag har köpt av styled i brevlådan :ymparty:

140 in 1
Kul att det är en olivgrön spelkassett då Famicompirater brukar komma i gula spelkassetter

Bild

Spelmeny
Det är bara att bläddra mellan alla spelen

Bild

Little Nemo - The Dream Master
Kul att det är en rosa spelkassett då Famicompirater brukar komma i gula spelkassetter

Bild

Spelmeny
Tyvärr så är det japansk text i spelet

Bild

Spelen kostade 100 kronor tillsammans inklusive porto

InläggPostat: fre jun 17, 2016 14:26 Svara med citat
Ni som har haft lite koll på E3-mässan som nu hållts, vad tycker ni om spelen som presenterades?

Jag är riktigt sugen på nya God of War (även fast jag inte har någon PS4a, ännu iaf) då de tar en liten annan approach än tidigare. En tredjepersonsvy och att det är nordisk mytologi den här gången. Tummen upp!

Sedan presenterades även Resident Evil 7. De verkar ha sneglat en hel del på P.T-demot som släpptes inför det numera nedlagda Silent Hill-spelet. Jag tror att det är vad som behövs för att gjuta nytt liv i serien. Nog för att jag kanske hade hoppats på ett spel enligt den gamla spelstilen (RE1 > Code Veronica) men man får väl ta och gotta sig i de HD remasters som finns för RE1 och RE0. Sen är det ju också bekräftat att RE2 håller på att få en remake också :)
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160 ... -for-vissa

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 09, 2016 15:12 Svara med citat
Vi var i Grekland på semester samtidigt som Awesome games done quick gick av stapeln i början/mitten av juli. När vi låg på rummet och tog oss en tupplur inför middagen passade jag på att småkolla lite. Då blev suget ofantligt stort på att införskaffa de gamla konsolerna man tyvärr var för dum för att behålla när man var yngre. Dottern måste ju börja på rätt ställe när hon börjar gamea ;)

Det fick bli en Retro-Bit Super Retro Trio istället för att köpa flera separata konsoler. Den har ingen HDMI eller något som Hyperkin Retron 5 har, däremot är den närmast identiskt i hårdvaran som de gamla konsolerna (Retron 5 kör Android och använder sig av emulatorer). Den spelar alltså spelen som de gamla konsollerna utan att emulera. Kontrollerna som följer med duger men det blev ändå så jag införskaffade två extra original kontroller.

Spel:
Batman (NES)
Donkey kong country (SNES)
Donkey kong country 3 (SNES)
Asterix & Obelix (SNES)
Super Mario All-stars (SNES)
Super Mario Yoshi's Island (SNES)

Planen är att införskaffa Super Metroid, Donkey kong country 2, några Ninja Gaiden och några Castlevania.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 09, 2016 18:11 Svara med citat
Coolt med Retro-Bit Super Retro Trio :ymparty:

Jag var på Net On Net och såg att dom har den där :)

InläggPostat: lör aug 13, 2016 18:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8038Ort: Borås, Sweden
Nu är inte jag någon tv-spels nörd. Men borde ni inte börja hypa upp Nintendo NES - Classic Mini Edition nu!? Am I Right? Till och med jag blir ju sugen på att köpa ett. Sen när det inte kostar 799:- längre :? :)

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 14, 2016 21:24 Svara med citat
Jo, alltså, riktigt schysst är det ju då de många av spelen de inkluderar är riktigt bra. Däremot önskar jag att de faktiskt släppt en version som kunde spela de gamla kassetterna :P

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 23, 2016 13:00 Svara med citat
Självklart så verkar Nintendo NES - Classic Mini Edition riktigt cool förutom att den inte kan spela spelkassetter och det går inte att byta spel på den, men det går kanske att modifiera den så det går att byta ut eller lägga till fler spel än dom 30 spel som är inbyggda !?

InläggPostat: mån sep 05, 2016 19:00 Svara med citat
Jag var så många andra såklart på Retrospelsfestivalen i Malmö och släpade hem en bärkasse full med Nintendodoftande spelkassetter :ymparty:

Gemlins 2 - NES-2Z-FRA B - 50 Kronor

Bild

13 in 1 - 50 Kronor

Bild

137 in 1 - 10 Kronor

Ettiketten på framsidan saknas och Famicommultikassetten innehåller bara 6 unika spel.
Roligaste spelet är Ninja Turtles som är en Romhack på Donkey Kong JR. där han han utbytt mot en Ninja Turtles. :mrgreen:

Spelkassetten

Bild

Spelmenyn

Bild

Utsuddad Donkey Kong JR. titel i menyn

Bild

Spelet där Donkey Kong JR. är utbytt mot en Ninja Turtles

Bild

11 stycken original Famicomkassetter som jag bara betalade 10-20 kronor styck för
Den gula som ligger sist är 137 in 1 som sagt saknar ettikett

Bild

Entertainment Computer System Dammskydd - 10 Kronor

Bild

InläggPostat: lör okt 01, 2016 13:39 Svara med citat
Inte ett tv-spel per definition men jag måste krypa till korset och erkänna att jag börjat spela World of Warcraft igen. Jag tycker expansionen Legion är riktigt stark än så länge :ymparty:

InläggPostat: tis nov 08, 2016 15:44 Svara med citat
Hej

Idag kom äntligen The Jetsons - Cogswells Caper på Famicompirat som kostade 6,43 US-Dollar med fri frakt som jag beställde för 35 dagar sedan från säljaren Game Sis från Kina via AliExpress :ymparty:

Kul att spelkassetten kom i en orange kassett då Famicompiratkassetter oftast kommer i gula kassetter :)

Spelkassetten

Bild

Startmenyn

Bild

InläggPostat: sön nov 20, 2016 21:36 Svara med citat
Idag var jag på NetOnNet på Svågertorp i Malmö och köpte en bärbar spelkonsol med 220 inbyggda spel i form av Dreamgear Gamer V Arcade Portable 220 in 1 som kostade 199 kronor :ymparty:

Bild

http://www.dreamgear.com/gamer-v-portab ... 220-games/
https://www.netonnet.se/art/dator/spelk ... 611.12080/

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 65 av 66
1640 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 62, 63, 64, 65, 66  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: