Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Mixed Martial Arts-tråden (UFC m.m)

Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
InläggPostat: ons jun 17, 2009 19:33 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Det var UFC 100 jag menade, inte galan som går nu till helgen. Det är den 11:e Juli den går och jag jobbar på Söndagen, men jag börjar först kl 14.30 :)

InläggPostat: ons jun 17, 2009 19:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Kollade kalendern o jag jobbar natt hela den helgen :( . Blir att se reprisen veckan efter istället.

InläggPostat: sön jun 21, 2009 19:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Evil Gus skrev:
Dan henderson mot Micheal bisping (tror henderson vinner lätt)

Det hade jag oxå satt en slant på

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 21, 2009 19:51 Svara med citat
Tror också Henderson tar hem den fighten, men jag tror att Bisping kan bjuda på bra motstånd. Håller en tumme för Bisping faktiskt. Har ingenting alls emot Henderson men Bisping är en skön typ i min bok, hoppas han vinner. :)

InläggPostat: ons jul 01, 2009 11:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
10 dagar kvar till galan (jobbar dock den helgen så jag får se reprisen helgen efter :( ) och nu vill jag höra era tips om utgången av huvudmatcherna. Mina tips (efter att funderat och analyserat en hel del nörd som man är :) ).

Jon fitch mot Paulo thiago. Jon fitch var förvisso chanslös i titelmatchen mot GSP, men i övrigt så har han helt dominerat viktklassen. Håller honom som topp 3 (efter gsp o alves) i klassen och tror att han rätt lätt vinner mot thiago.

Mark coleman mot stephan bonner. Coleman höll på att slå shogun (som var i usel form ska sägas) och bonner torskade senast mot jon jones. Det här är galans enda säkra match att tippa utgången i enligt mig. Bonner är yngre, bättre kondition,bättre haka och kommer rätt lätt mala ner coleman i rond 1 eller 2.

GSP mot thiago alves. Den som lyckas genomföra sin "gameplan" kommer vinna denna fight tror jag. GSP kommer vilja ta detta till marken och avsluta alves med sin utmärkta brottning och GnP. Alves är större o starkare (nyp i nävarna) och vill hålla detta stående. Då gsp har en suspekt haka så tror jag risken är stor att alves knockar honom om matchen blir stående. Jävligt jämn fight på pappret, men får gå efter hjärtat och tippar att GSP vinner på UD.

Dan henderson mot Michael bisbing. En på pappret rätt rolig fight mellan 2 topp 5 fighters i mellanvikten. Tror och hoppas att Henderson tar detta.

Brock lesnar mot Frank mir. Riktigt spännande möte i tungvikten. Tror att lesnar vinner (och får sen möta vinnaren mellan couture o noguiera, eller velasquez eller Carwin). Kan bara se Mir vinna på ett sätt och det är genom benlås.

InläggPostat: ons jul 01, 2009 18:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Eftersom jag inte följt UFC så noga (var mest inne på K1 tills Eurosport försvann ur mitt utbud [com-hem die !!!]) så har jag inte järnkoll på de fighters som är med i UFC. Ska inte sitta här o gissa eller låta som man vet mer än man gör så därför passar jag förhandstips. Men nåt ska man väl kunna skriva :)

Mark Coleman tror jag att jag sett i action nån gång men så han får mitt tips ;)
Eftersom Gus näst intill totaldissar honom så är det väl lite skoj att tippa honom :P (har inte Coleman mer rutin ?)

Dan Henderson har jag tidigare redan nämnt att jag tror han vinner (enkelt).

Frank Mir låter bekant men bara till namnet, så då får han väl mitt tips i den fighten.

Lär vara enklare o skriva nåt kul när man sett galan (btw var går den och kommer TV4 Sport visa den live ???)

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 01, 2009 20:21 Svara med citat
Följ länken för en massa info om galan. Jepp, tv4sport visar den live :)

http://en.wikipedia.org/wiki/UFC_100

InläggPostat: tor jul 02, 2009 18:18 Svara med citat
haha ja så klart att gala nr 100 ska gå i Las Vegas var annars ?

bara att boka 11 juli då :)

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 11, 2009 15:31 Svara med citat
I natt smäller det (bildligt talat) b-( =;

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 11, 2009 16:32 Svara med citat
Precis suttit och kollat invägningen och fan vad avundsjuk jag är på er som är lediga (eller soffliggare) som kan va uppe och se galan live inatt. Själv jobbar jag hela helgen så de blir att se reprisen nästa fredag. Ha så kul ni som ser den inatt så ses vi i tråden nästa helg!
Reflektioner om invägningen:
Brock såg fokuserad ut, tror tyvärr han vinner detta.
Mir såg väldigt vältränad ut (har ju slarvat lite med träningen i en del tidigare matcher).
Henderson såg lugn o avslappnad ut.
Bisping likaså. Båda såg ut att va i form.
GSP såg ut att va i form och var lugn som vanligt.
Alves såg väldigt smal ut (går nog upp 5 kilo innför matchen) och vältränad.
Coleman verkade lite trött o loj. Hård träning kanske för att hålla vikt. Får väldigt svårt att vinna.

Inga bråk eller knuffningar på invägningen denna gång (brukar ju oftast vara ett par matcher med ont blod). De enda fighter där man såg att de inte gillar varandra är Brock mot Mir (naturligtvis) och sen verkade Jones och Obrian inte gilla varandra direkt mycket.

InläggPostat: lör jul 11, 2009 17:53 Svara med citat
Så klart att de som ska upp inte ska gilla varandra. Alltid lite extrakrydda i "hatmatcher". Vette katten om jag orkar se galan live... kanske bandar den om det funkar för mig. Bilden brukar bli blurig när signalen ska gå igenom videon :(

Gus vad har du för jobb som inte är hemma 04:00 en söndagsmorgon ?

Alves såg väldigt smal ut (går nog upp 5 kilo innför matchen) vad ska han käka då ? något blytungt i alla fall :) Att banta ned sig 5 kilo är nog enklare än att gå upp 5 kilo !?

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 08, 2009 18:08 Svara med citat
Nån som ska sitta uppe i natt och kolla UFC 101? Själv har jag inte bestämt mig ännu, det är 50/50. Om jag kollar så hinner jag sova ungefär 2 timmar innan jobbet kallar :)

InläggPostat: lör aug 08, 2009 18:14 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Butcher: kanske kommer göra det, ska jobba söndag och måndag natt så jag kommer ändå vända på dygnet.

/Daydreamer

InläggPostat: lör aug 08, 2009 18:26 Svara med citat
Är grymt sugen på att sitta uppe. Anderson Silva mot Forrest Griffin lockar enormt! Men samtidigt är det inge kul att vara en zombie på jobbet dagen efter och tvingas kvarta i omklädningsrummet under lunchen :lol:

InläggPostat: lör aug 08, 2009 18:32 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
:lol: :lol:

/Daydreamer

InläggPostat: lör okt 17, 2009 20:42 Svara med citat
Nästa helg är det dags för UFC 104! här följer mina tips.

Lyoto Machida mot Mauricio shogun rua.
Hoppas: Machida. En av mina favoriter inom UFC.
Tror:Machida. Hitills har ingen i divisionen ens lyckats skaka honom och jag tror inte att shogun (i den form han är idag) kan göra det heller.

Ben Rothwell mot Cain Velasquez.
Hoppas: Velasquez.
Tror: Velasquez.

Josh neer mot Gleison tibau.
Hoppas: Spelar ingen roll.
Tror: Båda kommer från förluster (mot mediokert motstånd) och behöver verkligen en vinst här. Gissar på att Neer vinner detta.

Spencer fisher mot Joe stevenson.
Hoppas: Stevensson. har haft det tungt (förlorade 3 matcher i rad mot de 3 bästa i divisionen Penn,sanchez och florian) innan han senast lyckades besegra Diaz. behöver vinna denna match om han ska va kvar i toppen av divisionen.
Tror: Stevenson. Fast de blir en jämn match. Fight of the night?

Anthony Johnson mot Yoshiyuki Yoshida.
Hoppas: Yoshida
Tror: Johnson, om han håller det stående.

Yushi okami mot chael sonnen.
Hoppas:okami
Tror:okami

Senast redigerad av Evil Gus lör okt 24, 2009 14:21, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: mån okt 19, 2009 09:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Lyoto Machida mot Mauricio shogun rua.
Hoppas: Gillar båda, men jag har gillat Shogun bra mycket längre.
Tror: Machida. Men har Shogun fått tillbaka sin kondis så tror jag det kan bli en bra o hyfsat jämn match.

Ben Rothwell mot Cain Velasquez.
Hoppas: Velasquez.
Tror: Velasquez. KO eller TKO

Josh neer mot Gleison tibau.
Hoppas: Spelar ingen roll.
Tror: Gissar på att Neer vinner detta.

Spencer fisher mot Joe stevenson.
Hoppas: Spelar ingen roll, tröttnat på båda.
Tror: Blir matchen stående, fisher. Annars Stevenson.

Anthony Johnson mot Yoshiyuki Yoshida.
Hoppas: Johnson.
Tror: Johnson, om han håller det stående.

Yushi okami mot chael sonnen.
Hoppas:okami
Tror:okami

Jävligt tråkig gala må jag säga, är bara de main och co event som intresserar. Eller ja, ska bli intressant att se hur Okami sköter sig, han har varit borta jäkligt länge nu. Han tillhörde ju toppen förr.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 19, 2009 22:30 Svara med citat
Blasse:
Ser att vi tror på samma vinnare i samtliga matcher ( förutom stevenson matchen, men den kan gå hursomhelst). Även om denna gala inte på pappret imponerar som kommande 106-108 (105 ser väldigt svag ut) så är den intressant tycker jag. Dels så är huvudmatchen en riktigt drömmatch på pappret, dels blir de kul att se hur Rothwell står sig i ufc och vad kan Okami prestera? Han stöter på tufft motstånd så de ska bli intressant att se var han står nu (efter alla skadeproblem han haft).

InläggPostat: ons okt 21, 2009 00:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Efter att nu kollat på senaste Countdown börjar jag fundera på om man kanske ska heja på Rothwell ändå. Den tjocka snälla nörden som förvandlats till fighter, det e coolt :)

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 21, 2009 08:50 Svara med citat
Sett countdown och fan vad jag längtar till lördag! Machida mot Shogun är enligt mig en drömmatch i lightheavyweight divisionen!
Vilka andra drömmatcher skulle ni vilja se i ufc? Räknar bara ufc fighters (annars såklart Fedor).

Lightweight:
BJ penn mot diego sanchez (ska fightas 107)

Welterweight:
Finns ingen just nu, GSP är för överlägsen.

Middleweight:
Andersson silva mot vitor belfort (ska fightas 108)
Andersson silva mot Dan hendersson (vill se rematch)

Lightheavyweight:
Machida mot Shogun (nu i helgen)
Machida mot tito ortiz (vill se en rematch)
Rashad evans mot tito ortiz (vill se en rematch)

Heavyweight:
Brock lesnar mot Randy couture (vill se en rematch)

InläggPostat: ons okt 21, 2009 10:15 Svara med citat
Lightweight:
Snark...finns ju inge roliga matchups?

Welterweight:
Samma här, som du säger GSP is da man

Middleweight:
Andersson silva mot vitor belfort (ska fightas 108)
Andersson silva mot Dan hendersson (vill se rematch)
Andersson silva mot Marquardt (rematch)

Lightheavyweight:
Machida mot Shogun (nu i helgen)
Rashad evans mot tito ortiz (vill se en rematch)
Rashad evans mot Rampage
Forrest mot Rampage (Rematch)

Heavyweight:
Brock mot Nog
Brock mot Carver (händer snart)
Brock lesnar mot Randy couture (vill se en rematch)

Nu e inte jag en Brock lover, no way josé. Vill se han få stryk av samtliga herrar :lol:

Hmm, nu efter man har suttit o funderat ut roliga fighter kom jag fram till att det inte finns så många, på papperet i alla fall. Vilken fight som helst har ju potential att bli kul ;)

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 21, 2009 11:54 Svara med citat
Blasse:
Förutom drömmatcher så tycker jag det finns en del intressanta fighter jag skulle vilja se t.ex. thiago silva mot evans (för att fastställa vem som är topp 3 i viktklassen), Nog mot dos santos (för att se vem som ska vara first contender till titelmatch mot lesnar/carwin), wanderlei mot sexiyama (har wanderrlei nåt kvar att ge), Randy couture mot bra motstånd (samma här, har randy nåt kvar att ge). Sen finns det en del som det är upp till bevis för om de har nåt med toppen av ufc att göra: Maia,Bisping,Griffin,Mir,Serra etc.

Och jag håller med dig, vill se Lesnar (och Andersson om han inte möter Hendersson) förlora titeln!

InläggPostat: lör okt 24, 2009 13:09 Svara med citat
Inatt smäller det :D . Ska se det live såklart kl 4 så de blir att lägga sig runt 21-22 ikväll o ställa klockan. Sett invägningen nyss och här är mina sista reflektioner innan galan.

Anthony johnson klarade inte vikten, vägde 6 pounds över vilket är pinsamt. Lär nog vinna ännu enklare nu tack vare viktövertaget. Hoppas att yoshida sänker honom nu även om det ej är troligt.

Cain såg liten ut mot rothwell. Tror dock han tar det.
Shogun och machida såg båda ut att va i form.

Ingen cool staredown på hela galan.

InläggPostat: lör okt 24, 2009 19:24 Svara med citat
Jevvlar du e seriös i ditt tittande du :)
En annan ska se det i vanlig ordning strax efter middagstid, förhoppningsvis ihop med några polare. Jag kommer vara ett nervöst vrak då Machida o Shogun sätter igång! :shock:

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 24, 2009 20:20 Svara med citat
Som vanligt så är det jobb imårrn, så live blir det inte för min del :cry: Skönt att nästa gala går i Manchester, då blir det att se live för en gångsskull :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 8 av 10
247 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori