Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Mixed Martial Arts-tråden (UFC m.m)

Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
InläggPostat: lör okt 24, 2009 20:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Jobba på en söndag, hemska tanke.
Får man fråga vad herrn jobbar med?

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 24, 2009 20:54 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Visst får du det blasse, jag slavar på Ikea. Så det är jobb i princip varje helg för min del. Visst har ju jag också lediga dagar under helgerna, men jag brukar oftast tacka ja om jag blir tillfrågad om att jobba, det är ju så bra betalt att knega en Lördag eller Söndag :)

InläggPostat: sön okt 25, 2009 00:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Helt rätt, skulle jag oxå göra. Men det är ändå en hemsk tanke med helgjobb ;)
Detta bör innebära att vi bor i samma stad då IKEA än så länge bara finns i en norrländsk stad. Busted.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 25, 2009 09:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Sett galan inatt.
Spoilers (läs ej mer om ni inte sett den ännu).

Har 3 saker att säga om galan: Årets bästa gala!, Årets bästa match!, och årets (årtiondets) största domarskandal!

Shogun rua besegrade Machida efter en 5 ronder lång fight som enligt mig var årets bästa fight! Iallafall tyckte jag, alla fans och alla experter på nätet att shogun krossade machida (jag hade 5-0 eller möjligtvis 4-1 till shogun). Alla var överens om att shogun förde matchen, gjorde mest skada samt ville mest. Eller, nja inte riktigt alla. De fanns nämligen 3 "köpta" (eller blinda) domare som ansåg nåt annat, nämligen att machida vann matchen. Fy fan vilken skandal! Om någon av dessa domare (tror cecil var den ena) får fortsätta dömma i ufc så funderar jag starkt på att bojkotta ufc då det inte finns en chans i helsike att de verkligen tyckte machida vann detta. Shogun är min och alla fans lightheavyweight champ. Machida kan bära runt på sitt bälte o kalla sig champ men de betyder inget. Han är inte champ i mina ögon. Funderar faktiskt på att sluta titta på ufc (om inte dem ger shogun titeln alternativt fort sätter upp en rematch). Vill jag se uppgjorda matcher vilket det här var så kan jag lika gärna börja se wwe igen. All respekt jag haft för dana white och machida (som var direkt pinsam att se på presskonferansen efteråt) är borta.idioter.

I övrigt så imponerade velasquez (lekte med överskattade rothwell). Gleison mot neer var en bra match. Stevenson var riktigt vass (2 raka nu). Håller han som topp 5 igen. Fuskaren anthony johnson vann igen (hoppas ufc ger honom till gsp så vi kan få se fuskaren bli krossad). Och Sonnen har aldrig sett bättre ut än i vinstmatchen mot okami, riktigt bra match. Var faktiskt inte en enda dålig match på galan, ända som svek enligt mig var domarna samt rothwell som var urkass (håller väl samma klass som de som fightas i ultimate fighter just nu). Vill inte se honom i ufc igen.

InläggPostat: sön okt 25, 2009 18:04 Svara med citat
Årets bästa gala, njae.
Årets bästa fight, njae. Den går till Henderson vs Cerrone i WEC43 ;)

Är så sjukt besviken över detta, likt majoriteten som sett fighten håller jag Shogun som vinnare. Jävla piss!
Förbannad men samtidigt glad över att Shogun är tillbaka i gammal god form. Har väntat på detta enda sen han torskade mot Forrest.

En rematch känns just nu inte ett dugg intressant.
Trött man blir.

Ska tanka hem Dream 12 nu o "trösta" mig med en roidad Overeem spöa ännu en slagpåse. Vad är MMA scenen på väg egentligen?
Finns folk som inte vill möta de allra bästa, finns domare som inte kan sporten, finns domare som bryter matcher alldeles för tidigt....för mycket skit going on!

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 26, 2009 21:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 06, 2006 12:07Inlägg: 213Ort: Uppsala
Follow the money .. :-?

Skrek av ilska när domslutet kom .. har följt shogun sedan hans debut i Pride och blev så glad att se att var är tillbaka. Så händer det här?! :evil:

/Richard Ku.klinski
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 09, 2009 13:11 Svara med citat
Har sett reprisen nu och kan bara hålla med, en jävla skandal!!!!!! Det är inte första och säkert inte sista gången som domarna gör på det viset. Dom måste ju fasen vara köpta, för dom kan ju serisöt inte ha tyckte att Machida vann den fighten. Det var ju så solklart att Shogun vann.

Efter att ha sett dom senaste fyra avsnitten av TUF10 så kan jag konstatera en sak: Rampage är ett ännu större rövhål än Matt Hughes. Och det är jävligt synd för jag gillar han extremt mycket som fighter, men hur fan kan man bete sig på det där sättet?

InläggPostat: mån nov 09, 2009 14:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Har för mig att uthyrning av Ultimate Fighting-videos var förr förbjuden.
Förvånar mig inte, i så fall. Världens första censur inom filmen kom ju
till i vårt avlånga lilla land..anno 1911.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 09, 2009 20:59 Svara med citat
Hoppas ingen missade STRIKEFORCE Fedor vs Rogers i helgen?

4 bra matcher!

Bytte precis namn på tråden som ni kanske märker.
Tycker det blev lite mer passande nu, vad tycks?

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 09, 2009 22:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Bra gjort! :ymparty:

Inte för att jag hängt här speciellt mycket.
Men, det har mest berott på att jag aldrig
var't inne på detta med just Ultimate Fighting.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 09, 2009 23:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Blasse skrev:
Hoppas ingen missade STRIKEFORCE Fedor vs Rogers i helgen?

4 bra matcher!

Bytte precis namn på tråden som ni kanske märker.
Tycker det blev lite mer passande nu, vad tycks?

Håller med dig, bättre namn på tråden då vi ju även talar om andra organisationer än ufc. Såg fedor vs rogers, fedor var rätt illa ute men fixade det tack o lov med en grym KO! Såg lite ringrostig ut måste jag säga, plus att rogers var klart bättre än jag trodde. Nu har fedor 2 matcher kvar på kontraktet, först ska han möta werdum (lär vinna lätt) sen då? Troligtvis blir det overeem (tuff match tror jag) eller rematch mot rogers. Hoppas sen han skriver på för ufc. Enligt mig finns bara 2 gubbar som spelar i fedors division p4p och det är anderson samt GSP, så fedor skulle va ett grymt tillskott till ufc samt HW divisionen. Förutom att få se honom möta brock (och knocka honom förhoppningsvis) så skulle jag gärna se honom fightas mot machida, eller den riktige mästaren i LHW shogun. Skulle va skoj.

Glöm inte att ufc 105 är i helgen. Jobbar men då det är i europa så kan man ändå se det (då den börjar 22). Mina tankar om den galan kommer senare i veckan.

Senast redigerad av Evil Gus mån nov 09, 2009 23:49, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: mån nov 09, 2009 23:48 Svara med citat
Ketcham skrev:
Har för mig att uthyrning av Ultimate Fighting-videos var förr förbjuden.
Förvånar mig inte, i så fall. Världens första censur inom filmen kom ju
till i vårt avlånga lilla land..anno 1911.

Det stämmer bra det. Nån gång i början av 90-talet kommer jag ihåg att jag läste nånstans att videohandlarna frivilligt drog tillbaks uthyrning av ufc videos pga av klagomål från olika grupper i samhället som hotade med bojkott om en butik fortsatte hyra ut filmerna. Filmcensuren hade alltså inget med det beslutet att göra.

InläggPostat: fre nov 20, 2009 12:50 Svara med citat
Såg nyss klart på WEC44 som gick igår. Skitbra som vanligt, "smågrabbarna" lyckas alltid bjuda på snabba o varierande matcher. MISSA INTE!

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 21, 2009 20:56 Svara med citat
K-1 häromdagen var även det king!
Det gick bra för många svenskar.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 01, 2010 19:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Bra att "någon" bytt namn på tråden :) ser bättre ut. Hoppas på många grymma fighter 2010 !

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 02, 2010 12:36 Svara med citat
Senaste Strikeforce var riktigt jäkla bra!
Senaste WEC, inte så värst.

K-1 Dynamite med matcher från organisationerna DREAM och Sengoku gick den 30:e december. Finns att ta hem nu med koreanska kommentatorer, har ännu inte hittat HDnet version med US kommentatorer. Vill verkligen se detta nu, många matcher som har grym potential. Tyvärr i vanlig ordning finns det även några pinsamma miss-matches.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 12, 2010 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6121Ort: Haddonfield
TjooHoo!!! YIPPI!!!! UNDERBART!!!

Canal+ har köpt upp rättigheterna för att sända Ultimate Fighting Championship (UFC)
LIVE i höst. :) 8) :mrgreen: :twisted:

Riktigt, riktigt kul för oss som gillar fighting.

Jävla tur att man har Canal+ med andra ord. 8)

Jag ringde och pratade med dom och tydligen är det "samtliga liverättigheter" till UFC. :ymparty:

InläggPostat: ons maj 12, 2010 15:51 Svara med citat
Kul, jag som sa upp mitt abonnemang för tre dagar sen :( Men står det mellan Engelska ligan i fotboll och UFC så blir det fotbollen. Men jäkligt trist att tv4 väljer att lägga UFC på C+ istället för på tv4sport.

InläggPostat: ons maj 12, 2010 19:43 Svara med citat
Kvittar för mig, har aldrig gillat de svenska kommentatorerna. Blev bojkott efter första försöket...

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 17, 2010 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6121Ort: Haddonfield
Man kan ju hoppas att dom gör som dom gjorde med vissa hockey matcher och kör med de amerikanska kommentatorerna. :)

Ska bli jävligt kul och se LIVE i alla fall. 8)

InläggPostat: mån maj 17, 2010 23:29 Svara med citat
Har du inte TV4 Sport menar du?
De har väl haft Livesändningar, men tack vare olika tidszoner får vi allt ta den hårda smällen o vara vaken till fyra på morgonen.

Jobbigt att vara vaken så länge + usla svenska kommentatorer. Så viktigt är det inte för mig att se evenemang live.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 19, 2010 09:46 Svara med citat
JO, självklart har jag TV4Sport.

Men jag menade att när det gäller Canal+ och när dom hade NHL Hockey så va hälften av sändningarna med svenska kommentatorer och hälften av sändningarna med amerikanska kommentatorer.

De kanske gör likadant med UFC.

Men du har rätt ang- tidszonerna.

Men va det en bra NHL match så nog fasen va jag uppe och såg den LIVE.

Nu har ju Canal+ slutat med NHL hockey, men TACK och lov har jag de amerikanska sport kanalerna som sänder NHL. 8)

Vi kan ju alltid hoppas att UFC får amerikanska kommentatorer.

För där har du rätt oavsett sport så är de amerikanska kommentatorer ALLTID bättre på att referera.

InläggPostat: ons maj 19, 2010 23:10 Svara med citat
Alright, då e jag med i matchen igen.
Lycka till med canal + sändningarna då ;)

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 03, 2010 21:33 Svara med citat
Inatt är det dags för ufc 116, med Lesnar mot Carwin som mainevent. Börjar kl 4 så de är dags att gå o lägga sig nu så man orkar upp 8) . Tror följande vinner inatt på main cardet: Lesnar, Soti, Leben, Lytle. Bonnar mot soszynski kan sluta hur som helst.

InläggPostat: tor feb 03, 2011 15:46 Svara med citat
Länge sen nån skrev i tråden ser jag. I helgen är det dags för ufc 126 som på pappret ser mycket bra ut. Mina tips main card:
Andersson silva mot vitor belfort. Silva TKO
Rich franklin mot forrest griffin. Franklin UD
Jon jones mot ryan bader. Jones TKO
Kid yamamoto mot demitrious johnson. Japanerna som kommer till ufc är nästan alltid överhypade (förutom okami) så jag tror johnson vinner.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 9 av 10
247 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori