Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Mixed Martial Arts-tråden (UFC m.m)

Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Så här tror jag.

Anderson Silva vs Vitor Belfort = Silva TKO (men hoppas verkligen på Vitor på KO)
Forrest Griffin vs Rich Franklin = UD Franklin
Ryan Bader vs Jon Jones = Jones TKO
Miguel Torres vs Antonio Banuelos = Torres på sub
Chad Mendes vs Michihiro Omigawa = UD Omigawa
Norifumi Yamamoto vs Demetrious Johnson = UD Yamamoto
Donald Cerrone vs Paul Kelly = Cerrone på sub
Paul Taylor vs Gabe Ruediger = Taylor på KO/TKO

Senast redigerad av Blasse sön feb 06, 2011 11:52, redigerad totalt 1 gång.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 20:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Hoppas även jag på vitor men tror tyvärr att silva som vanligt vinner. Såg du förresten presskonferensen? Silva såg jävligt taggad ut i staredownen, ska bli skoj att se vägningen imorgon, dock jobbar jag helgen så de blir att se galan i repris nästa helg. Tror även på cerrone, torres samt kelley (som inte är speciellt bra men har fått väldigt lätt motstånd på pappret).

InläggPostat: tor feb 03, 2011 22:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Näe jag kollar sällan på varken pressen eller invägningarna.
Kikade nyss klart på countdownen dock, helt OK. Där fick man se lite av Silvas macho stirrande.

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 04, 2011 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Blasse:
Så jävla laddad inför den här galan. Tyvärr jobbar jag som sagt i helgen så jag väntar med att se den (och kolla resultatet) tills nästa helg. Tror och hoppas att galan blir riktigt bra och hoppas på att vi får en ny och betydligt ödmjukare mästare i mellanvikt.

InläggPostat: tis apr 12, 2011 10:26 Svara med citat
Är de nån förutom blasse och jag som gillar mma på detta forum? Känns inte som så. Nåväl, riktigt bra strikforcegala förra helgen där två favoriter till mig, melendez samt diaz (nick) vann. Snart är de dags för ufc 129 som ser ut att bli årets bästa gala på förhand (fast brasilien galan framöver kan bli nåt i hästväg).
Mina tips på huvudfighterna.
GSP-Jake shields. Tror: Gsp vinner ytterliggare ett tråkigt decision. Hoppas: Shields
Jose aldo-Hominick. Tror: Mismatch, lätt seger för aldo. Hoppas: Hominick
Randy couture- Machida. Tror: tyvärr vinner nog machida. Hoppas: Couture såklart!
Nate diaz-Macdonald. Tror: diaz. Hoppas: Diaz.

Sen känns de jäkligt gott att "the people champion" Chael sonnen är tillbaks! Hoppas att han får möta andersson igen framöver (som ska möta okami om titeln, fan att de ska ge honom mediokert motstånd igen), då lär han inte förlora. Andersson är duktig, men mellanviktsdivisionen är ufc klart svagaste då endast andersson och sonnen är riktigt bra. Hoppas också att nu när ufc äger strikeforce så plockar dem upp ett par gubbar till ufc, vill se mayhem miller (behövs mer mellanviktare), overreem (vill se han möta cain) samt nick diaz (vill se honom som mästare i weltervikt om inte shields är det).

Avslutningsvis så hoppas jag rashad evans (en annan favorit) vinner mot jobbiga jones. Och sen hoppas jag cain förlorar titeln så snart som möjligt. Och (även om det lär va en omöjlighet) så hoppas jag okami slår andersson.

InläggPostat: tis apr 12, 2011 10:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8228Ort: Borås, Sweden
Jodå jag tittar väl en del på MMA och andra kampsporter då jag själv tränat så tycker man att de är kul att titta på.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 12, 2011 15:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Varför hoppas på Couture egentligen? Snubben är 47(?) bast och han är redan med i HoF. Jag tycker inte att han har något mer att bevisa. Det räckte med att de bokade honom i matcher som var självklara vinster. Den senaste mot boxaren och den innan det var väl mot Coleman? Om han ska möta någon mer nu så är det bara rättvist att det är Machida tycker jag.

Om han nu skulle förlora mot Machida (vilket jag tror) så får man bara hoppas att han lägger av i tid och inte kör en sista loosing-streak ala' Lidell.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 12, 2011 15:49 Svara med citat
Dels håller jag på couture och med tanke på åldern plus att han sagt att karriären närmar sig slutet så skulle det va häftigt om han fick avsluta sin karriär med en titelmatch. Tror faktiskt han är en av få som har en chans mot jones tack vare sin rutin och dirty boxing (kan möjligtvis mala ner jones om de blir en lång match). Hoppas såklart evans vinner mot jones men tror ej de är så troligt. Machida har ju torskat två raka (enligt de flesta inklusive mig så har han torskat 3 i rad) och jag tror inte han har nåt att sätta mot jones om de skulle mötas.

Vilka är era favoritfighters inom mma? Vilka tål ni inte?

Favoriter (utan ordning)
1. Randy couture
2. Rashad evans
3. Clay guida
4. Nick diaz
5. Nate diaz
6. Chael sonnen (troligen den jag håller på mest)
7. Jake shields
8. Frank mir
9. Matt mitrione
10. Damien maia
11. Josh koscheck
12. Melvin guillard
13. Urijah faber
14. Alexander gustafsson
15. Gilbert melendez

De jag aldrig håller på i en match (om de nu inte möter varandra)
1. Andersson silva
2. Rampage
3. Cain valesquez
4. Jon jones
5. Diego sanchez
6. BJ penn
7. Thiago alves
8. Anthony rumble johnson

InläggPostat: ons apr 13, 2011 11:34 Svara med citat
Du Gus, tror inte du o jag skulle komma överens så bra i tv-soffan, hehe.

Absoluta favoriter:

Alistair Overeem
Fedor Emelianenko
Shogun Rua
Donald Cerrone
Chuck Lidell (innan han fick glashaka)
José Aldo
Dan Henderson
Wanderlei Silva (dock besviken på nästan alla fighter han gått i UFC)
Robbie Lawler
Cung Le
Ben Henderson
Anthony Pettis

Favoriter trots att jag irriterar mig på deras personlighet:

Anderson Silva
Rampage Jackson
Nick diaz

Avskyr:

Tito Ortiz
Alla lay n' pray brottare
Chael sonnen
Josh koscheck
Michael Bisping

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 13, 2011 12:30 Svara med citat
Hehe, nej vi skulle nog vara rätt oense. Fast en del håller vi ju med om, för jag glömde ha med wanderlei av nån anledning och anthony pettis är en rätt ny bekantskap men det han gjorde senast var så jävla grymt så han kan nog bli en favorit framöver. Och du gillar ju nick diaz som fighter men jag tycker att hans personlighet speglar även hur han är som fighter, han gör och säger vad han vill. De var så jävla grymt att han mötte daley där daley är som grymmast och vann. GSP hade givetvis oxå vunnit mot daley men hade sin vana trogen spelat det "safe" vilket är en anledning att jag inte gillar han som figher speciellt mycket (dock är han ok som person).

Andersson är såklart en grym fighter som dominerat allt han mött (förutom sonnen) men jag stör mig på hans divalater och hur han bara bryr sig om att vinna, inte att imponera. Senaste matchen kan man ju säga vad man vill om, personligen såg vitor inte speciellt bra ut, lite som shogun gjorde mot jones.

InläggPostat: ons apr 13, 2011 13:41 Svara med citat
GSP är hemsk tråkig som fighter, numer. Enda sen han blev TKOad av Matt Serra.

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 17, 2011 14:07 Svara med citat
I helgen är det dags för kvartsfinal 3 och 4 i strikeforce heavyweight tournament. Overeem möter werdum och Barnett möter rogers. Spännande matcher och jag hoppas vinnaren av hela turneringen framöver får möta ufcmästaren (som lär vara velasquez eller dos santos).

InläggPostat: fre jun 17, 2011 14:23 Svara med citat
Kan inte annat än hålla med Gus och Overeem är en av mina absoluta favoriter o har varit sedan Pride tiden. Så jag är väldigt förväntansfull inför matchen imorgon, åh shit!

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 27, 2011 15:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Bra gala på Hovet i går (Rumble Of The Kings 2011). Såg den (tyvärr) inte på plats men funkade bra på TV också. Det märks klart att man inte hängt med i svängen på ett tag. Var bara Jörgen Kruth jag visst vem han var på pappret. Synd att Ray Sefo inte dök upp. Sanny Dahlbeck kan ju bli hur bra som helst (vassa armbågar om man säger så :lol: ). Hade varit kul om det hade varit en till match med riktigt bra MMA-killar... kanske nästa år ?

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 11, 2012 13:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6225Ort: Haddonfield
Jävligt najs att Alexander "The Mauler" Gustafsson vann en viktig match för några dagar sedan. Nu får han troligtvis snart gå en match om mästarbältet.

Han skrev så här på sin blogg:

Hemma på fredag. Vill bara säga att det är en sån sjuk känsla just nu, helt otroligt att jag kom ut vinnande igår, att jag vann över en legend!!!! Vi har jobbat så hårt för denna match…

InläggPostat: mån okt 21, 2013 23:57 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Någon som såg ufc 166 häromdagen? Vilken grym jävla gala, förmodligen den bästa jag sett! Alla fighter var riktigt jävla bra och underhållande! Jag njöt i fulla drag :)

InläggPostat: fre jan 23, 2015 16:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6225Ort: Haddonfield
Kommer alla här sitta spikade framför TV12 på lördag natt och se på Alexander "The Mauler" Gustafsson match???

Detta blir den största galan utanför USA någonsin. 8)

InläggPostat: fre jan 23, 2015 16:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8228Ort: Borås, Sweden
Yes kommer absolut att se den matchen. Riktigt spännande!

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 23, 2015 19:03 Svara med citat
Kommer inte sitta framför tvn, kommer sitta i arenan \:D/

Såg nyss invägningen, helsike vilket publiktryck för Alex, blev ruskigt pepp av detta!

Tror det kommer bli en tuff match, båda kan vinna. Är tyvärr rädd att Rumble är för stark och kommer träffa Alex med en ordentlig slägga. Men så kände jag även inför UFC Sweden när Alex mötte Silva, men det fixade Alex galant med fint fotarbete och boxning.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 27, 2015 15:12 Svara med citat
Vilken prakt FLOPP. :(

Drygt 2 minuter sen va matchen över. :cry:

Stackars alla dom som suttit på arenan och laddat i flera timmar inför denna huvudmatch och så va den över innan den ens börjat.

Jag va DUM nog att tro på The Mauler när han sa att denna matchen blir en walk in the park och det inte ens fanns i världshistorien att han skulle förlora.

InläggPostat: tis jan 27, 2015 18:23 Svara med citat
Ja det blev en låååång natt med massa förluster. Nästan ingen av matcherna kom igång ordentligt, det var snabba avslut tack och hej och ingen svensk vann och ingen annan heller som man hejade på, typ. Hejade på både Mousasi och Hendo, men det är inge kul när en match slutar så där.

Ogillar Jones med hela mitt hjärta så hoppas Rumble går och tar bältet härnäst!

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 07, 2015 00:14 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Man är fortfarande bitter, tur som fan att jag inte köpte biljett och åkte dit. Men bara att gratulera Rumble och önska honom lycka till mot Jones, hoppas verkligen han knockar skiten ur den arroganta jäveln! \m/

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 10 av 10
247 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori