Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Tråden för oss föräldrar/blivande föräldrar

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa
InläggPostat: tis jul 08, 2008 17:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Ja då har jag fått reda på att min sambo är gravid! Lite rädd måste jag erkänna att jag är men samtidigt ska det bli riktigt skoj att bli pappa :) . Tänkte det kunde va bra med den här tråden så man kanske kan prata av sig om det är något man undrar över eller nåt kul man vill berätta. Finns ju en hel del pappor som hänger här (t.ex. ödlekungen och böjarn) som kanske kan ge en råd eller själva vill prata av sig. För min del just nu (blir pappa slutet av februari) så är min största oro att jag aldrig ska ta det där jävla körkortet! Vill ju att en i familjen ska ha kort när vi fått barn. Ska i och för sig hem till linköping och köra upp på fredag så man kan ju alltid hoppas.

InläggPostat: tis jul 08, 2008 17:37 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Jag får gratulera!
Själv bestämde jag mig som barn för att aldrig skaffa barn själv, och nu är jag över trettio år och har samma inställning, så det är skönt att någon känner behovet av att producera fler barn istället för mig ;)

InläggPostat: tis jul 08, 2008 17:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
GRATTIS! :D Underbart!

Och lycka till med "lappen" nu!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 08, 2008 17:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Tack fredzilla och Phantasmagoria :) . Det roliga är att vi håller just nu på med våran ny lägenhet (renoverar) och i arbetsrummet ska mina filmer stå i billyhyllor (ska ha dem i bolagsordning har jag tänkt) och jag ska ha filmposters på väggarna. Hehe får se hur länge mina filmer får vistas där inne (ska bli babyrum sen).

InläggPostat: tis jul 08, 2008 18:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Grattis Gus! :D

InläggPostat: tis jul 08, 2008 18:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Grattis, kul som fan! :) Inga barn själv, dock har syrran 3 kids, så man har fått rycka in som barnvakt då och då.

InläggPostat: tis jul 08, 2008 18:52 Svara med citat
Tack så mycket grabbar :)

InläggPostat: tis jul 08, 2008 18:58 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Kom nu ihåg att jag barnet en god uppfostran i filmsmak bara! Börja lite mjukt med svartvita klassiker, eller lite mer mjukare skräck - precis som mina föräldrar gjorde - och sedan är det bara att släppa loss det bästa och värsta :)

InläggPostat: tis jul 08, 2008 19:04 Svara med citat
Hehe ska tänka på det. Min sambo är redan orolig för att vårt blivande barn ska bli en lika galen filmsamlare som sin far 8)

InläggPostat: tis jul 08, 2008 21:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Jag har två grabbar själv så välkommen till barnklubben :D

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 08, 2008 23:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 09, 2007 15:46Inlägg: 974Ort: Du vet den där gamla lådan med skräp du har på vinden? Kolla bakom den.
Gratulerar gus! Hoppas filmälskandet är en dominant gen ;)

InläggPostat: ons jul 09, 2008 06:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Får gratulera där, gussar´n!

Själv har min avkomma passerat 11 alldeles nyligen så nu ser det ljust ut igen för en själv :wink:

Körkortet kommer ska du se.

Senast redigerad av lizzardking ons jul 09, 2008 10:47, redigerad totalt 1 gång.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 09, 2008 09:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
Det är väl bara gratulera att en blivande filmsamlare snart ser världen :D

InläggPostat: lör jul 12, 2008 19:20 Svara med citat
Tack så mycket grabbar :D . Precis hemkommen från linköping, missade uppkörningen. Får göra den igen om 6-8 veckor.
Tjejen min var hos barnmorskan igår när jag körde så de missade jag tyvärr. Vi ska dit snart igen ska bli skoj. Ska självklart uppfostra en blivande filmnörd (när ungen blir 15 såklart) till sambons glädje 8)

InläggPostat: lör jul 12, 2008 22:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
Själv är man iallafall gudfar till två barn :wink:

InläggPostat: tis jul 15, 2008 08:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Grattis som fan, Evil Gus! Skit skoj :D Har sälv en son som fyller 4 i augusti 8)

InläggPostat: tis jul 15, 2008 13:10 Svara med citat
Tack så mycket Damien :D . Missade första mvc (tror de heter så) men ska med på nästa 12 augusti. Hehe, inte direkt nervös ännu men när det börjar närma sig lär jag nog ha en massa frågor att ställa till er etablerade 8) . Varvar just nu läsandet mellan Making friday the 13th och babyböcker 8)

InläggPostat: tis jul 15, 2008 14:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Tror inte du missade så mycket på första mötet. Mest en massa information. Något som du absolut inte får missa iaf är förlossningen. Att se sitt barn födas är det största du kommer att få vara med om :D

InläggPostat: ons jul 23, 2008 17:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Hjärtligt Grattis, Gus! :D

MVC och föräldra- och/eller pappagrupper är ju ganska bra...

Men inget går så klart upp mot att var med när det verkligen händer! Jag grät när min första grabb kom och lika mycket när den andra släntade efter fyra år senare. Dessa är de lyckligaste studnerna i mitt liv.

Som pappa försöker man ju klart vara en förebild, vilket inte alltid är lätt när de har egna viljor. Viktast är nog ändå att man alltid gör sitt bästa och att man kan förlåta sig själv för sina brister...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 01, 2008 00:07 Svara med citat
Tack så mycket mamoulian :) . Har varit borta från forumet (och internet) i ett par veckor nu då jag o tjejen flyttat till vår nya lägenhet. Var på mvc i förra veckan (missade första) och det var spännande! Känner inga andra pappor/blivande pappor i min ålder så pappagrupper verkar intressant! Kan ju va kul att ha någon annan blivande pappa att snacka med och ge/få stöd inför det som ska komma (och givetvis efteråt oxå).

InläggPostat: tor okt 23, 2008 19:24 Svara med citat
Snart 22 veckor gångna så bara 18+ kvar! Har fortfarande inte kollat vilket kön det är men ska göra det i november är det tänkt. Börjar bli avis på min sambo som får va hemma med bebisen i typ ett år, sen blir de min tur men vet ej hur länge jag ska vara hemma,beror ju på ekonomi o sånt. Men 3 månader blir de nog iallafall. Undrar hur många filmer man hinner se under den tiden 8) Hur länge var ni pappalediga grabbar?

InläggPostat: tor okt 23, 2008 20:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Kan vi inte få se lite bilder på de som redan är pappor & deras småttingar? :D

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 23, 2008 22:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Ja det vore kul!

Har en tonårig son hemma (14) mitt enda barn, givetvis utsökt film- och musiksmak! :wink:

/Ullis..

InläggPostat: tor okt 23, 2008 22:38 Svara med citat
Hehe, musiksmak har jag och sambon samma men filmsmaken skiljer sig rejält så jag hoppas ungen ärver min såklart 8) .

Phanta:
Lovar att de kommer upp bilder på mig och den lille (när den anlänt).

InläggPostat: tor dec 11, 2008 17:44 Svara med citat
Idag var jag och sambon och kollade upp vilket kön det är på den kommande ungen. Det blir en flicka!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 10
228 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori