Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Off-Topic  ~  Kaffe tråden

InläggPostat: fre sep 26, 2008 18:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Tog nyss en ristretto medan jag såg dreams in the witch house. En riktigt stark expresso som lämnar en god och lång eftersmak. En höjdare. Ska se en till MoH senare ikväll (kvinnan min jobbar kväll) och då ska jag avnjuta en lungo. Blev sugen på att köpa nån likör o ha till kaffet (gillar ej whiskey). Har bara baileys o de skulle va kul att förnya sig. Nåt förslag på nåt som passar?

InläggPostat: fre sep 26, 2008 20:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Har du provat Jack Daniels chokladen? Funkar fint till kaffe iofs så skrev du ingen whisky :oops:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 26, 2008 23:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Tjena ödlan! Är som sagt inget jättefan av whiskey. Gillar främst likör och favoriten är baileys (när vi snackar om sprit till kaffet. Annars går en öl ner ibland). Dock inte så sugen på chocklad med spritsmak utan mer rena drycker, men tack för tipset!

InläggPostat: lör sep 27, 2008 09:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
"Choklad med spritsmak" :shock:

Fast... Jack Daniels-choklad är ju ... Jack Daniels-choklad... och inget annat! :wink:

Sen, för att vara lite on topic, är det ju inte fel att det rena, svarta kaffet i smaken ibland känns som riktigt stark choklad (jag får iallafall ofta de associationerna)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör sep 27, 2008 09:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Kaffe och choklad. som hand i handske. på den tiden jag drack kaffe tog jag gärna en espresso och en bit choklad, med hög kakaohalt, 70-90%. Mäktigt. Numera är jag koffeinfri och decaf neskaffe och marabou är inte alls samma sak kan jag säga. :(

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 27, 2008 10:23 Svara med citat
Visst fungerar det med chocklad till kaffet ibland men generellt föredrar jag kaffet för sig. Och ska de va choklad föredrar jag marabou 8) (men 70% choklad funkar oxå).

InläggPostat: tis okt 21, 2008 18:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Jag är en riktig kaffeoman.. minst en kanna kaffe per dag.

Jag dricker bryggkaffe, oftast Gevalia eller Löfbergs Lila..
Det ska vara svart och starkt!

:D

/Ullis..

InläggPostat: lör nov 08, 2008 09:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Blev en mockakopp "Con Calma" ... en njutbar blandning jag köpte från fiket "Bara Vara" när jag var en helg med familjen i Örebro. Mums! :D

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 08, 2008 10:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Just nu blir det Zoegas med mjölk i :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 12, 2008 01:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6889Ort: Stockholm Norra
Hmm nu ser jag att jag sitter uppe alldeles för sent (som vanligt alltså hehe) vilket lär betyda att jag behöver mycket koffein imorrn...

Och då kommer frågan, hur många koppar är lagom? Brukar slänga i mig 2-4 koppar per dag men känns som att det är för mycket för min sargade gamla själ

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Online Profil
InläggPostat: fre dec 12, 2008 10:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
ZOEGAS julblandning är suveränt! Kraftigt o rivigt!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 12, 2008 13:50 Svara med citat
Själv så dricker jag om jag är ledig 2-3 koppar esspresso per dag (dricker aldrig vanligt kaffe hemma). Om jag jobbar så blir det oftast 1 kopp esspresso (svart med 1 sockerbit) hemma o sen 2-3 koppar vanligt kaffe (svart) på jobbet.

InläggPostat: ons jan 21, 2009 16:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre aug 15, 2008 20:41Inlägg: 211
Kaffe kan va fint ibland men jag dricker det bara på fik eller om det bjuds när man hälsar på nån.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 21, 2009 16:33 Svara med citat
Härligt med en kvarting bönor Bourbon Jungle igen! Har levt några veckor nu på hela bönor från Ica och Coop... Överlever gör man, men nu vet man vad njutning är igen! :D

Bild

Citera:
Bourbon Jungle

Ett mörkrostat kaffe med högkvalitativa bönor som - trots den mörka rostningen - har kvar de flesta av sina aromer. Kaffet har en rundhet samtidigt som det är bittersött, nästan lite rökigt. Eftersmaken är kraftig och lång. Drick som brygg eller kraftig espresso.

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 21, 2009 22:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Dricker oftast bryggkaffe, 2 koppar om dagen. Löfbergs Lila med en skvätt mjölk i. Men favoriten är nog en riktigt krämig cappuchino, fastnade för det när jag var i sicilien första gången. Till kaffet tar jag gärna en chokladbit med 70% kakao.

InläggPostat: ons jan 21, 2009 23:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Dricker Néscafe Red Cup just nu. Se'n ska jag dricka
Gevalia (har en re-fillpåse med pulverkaffe redo i skafferiet).

Löfbergs lila är oxå en vinnare, för o inte surra om olika Zoéga-sorter. Har druckit kaffe se'n jag var 10 o idag suger jag i mig tre stora muggar per dygn. Förut kunde jag skicka i mig 10 st. stora muggar kaffe per dygn. Är en gammal java-knarkare. :lol:

Använde perkulator nyligen, men har gått över till pulverkaffe igen.
Det brukar skifta, lixom. Omväxling förnöjer.

Jo, jag brukar ha i en skvätt havredryck.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 22, 2009 08:07 Svara med citat
Började dricka kaffe under hösten 2006... Men jag blev inte nöjd med frugans melitta-kör så till julklapp skaffade hon mig en mockabryggare med malt mörkrost från Thekompaniet... Julen efter blev det en kaffemalare... :)

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 13, 2009 16:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Här sitter man o får tiden o gå (medan tvättmaskinen går) o man suger i sig ekologiskt kaffe från COOP, i detta nu. Äh, det var bara nå't min sambo köpte till mig när jag inte var med till affär'n. Inte så tokigt, faktiskt. :)
Har sugit i mig java se'n jag var 10. En gammal kaffenarkoman, m a o. :D

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 14, 2009 22:46 Svara med citat
Nu är'e COOPs Colombia-kaffe, gjort på "100% Arabica-bönor"..
Rätt gott faktiskt. ~o)

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 14, 2009 22:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Är faktiskt en icke kaffedrickare. Skönt att slippa en last iaf :D

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 14, 2009 22:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Precis när det finns colagrogg ;)

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 14, 2009 22:54 Svara med citat
Mina två måste-laster är kaffe o snus (portion). :lol:

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 14, 2009 22:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
dr alban skrev:
Precis när det finns colagrogg ;)

WORD!

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 25, 2009 16:05 Svara med citat
Har skaffat mig ett gäng nya kaffesmaker (espresso,lungo) till min maskin. Kristalliserad ingefära är den första jag smakat och den var sisådär. Drack den som lungo och jag tyckte att den var rätt svag i smaken, doftade dock härligt. Ska testa den som espresso framöver då jag tror den passar bättre som det. Har även skaffat karamell (ej smakat, kommer vara riktigt söt i smaken), rosabaya de columbia (ej smakat, ska vara riktigt fruktig med smak av svarta o röda vinbär samt tranbär), Indriya from india (ej smakat men ser fram emot mest då den ska vara riktigt stark o intensiv i smaken! Kryddstark med smak av kakao,kryddnejlika,peppar,muskot etc) samt Tortissio lungo en intensiv o stark lungo som nog kommer va god.

Betyget på kristalliserad ingefära blir 5/10 (lite för svag för min smak o smaken lär man tröttna på rätt fort. Kul dock att ha o bjuda på då det är en rätt annorlunda sort).

InläggPostat: ons mar 25, 2009 20:32 Svara med citat
Har ibland sugit i mig typ arabiskt kaffe. Det kaffet (som sådant) brukar i regel vara starkare.

Trivia:

Om man vänder upp-o-ner på koppen i ett arabiskt land, då är det lika med "Tack, inget mer kaffe!" :wink:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
88 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori