Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Dario Argento

Gå till sida Föregående  1 ... 65, 66, 67, 68, 69
InläggPostat: tis apr 11, 2017 22:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10656Ort: Vettet!!!
Bonesaw skrev:
Fler goda nyheter: BLUE UNDERGROUND håller på att remastra STENDHAL SYNDROME :ymparty: . Jag hör till kategorin som gillar den filmen!

Såg det! Goda nyheter. Har gammelutgåvan och den har ju fått mycket negativ kritik. Tycker dock att de borde lägga mer krut på att ge ut tidigare outgivna rullar.

Skulle gärna se att någon ger ut Five Days of Milan på engelskvänlig blåstråle. Även Do You Like Hitchcock vore trevlig att ha högupplöst.

InläggPostat: ons apr 12, 2017 12:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5936Ort: Haddonfield
Inglorious Bastard skrev:
Men här är lite uppgifter från IMDB.

Production Notes from IMDbPro

Status: Pre-production | See complete list of in-production titles »
Comments: Shooting at the end of February 2017
Updated: 2 November 2016

JO!!

Började filma i slutet av februari och det är sällan man filmar mer än 4-6 veckor på en sådan här typ av film. :)

Så den borde närma sig färdigstatus och detta har inte uppdateras son nov. 2016.

Jag vill ju så gärna tro på denna. 8)

InläggPostat: ons apr 12, 2017 12:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5936Ort: Haddonfield
Bonesaw skrev:
Fler goda nyheter: BLUE UNDERGROUND håller på att remastra STENDHAL SYNDROME :ymparty: . Jag hör till kategorin som gillar den filmen!

Jag gillar också verkligen Stendhal Syndrome. 8)

Good news!!

InläggPostat: ons apr 12, 2017 12:23 Svara med citat
Mera Good News!!!

Arrow Video släpper Dario Argentos debut, The Bird with the Crystal Plumage i specialutgåva. Släpps 19:e juni.

Bildimage hosting websites

InläggPostat: sön apr 16, 2017 22:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10656Ort: Vettet!!!
Sitter och lysnnar på gamla Argento-soundtracks (Goblin, Simonetti, Morricone och Emerson).
Vilket OST är eran favorit?

Jag är svagast för Suspiria, Deep Red, Tenebrae, Inferno, Non Ho Sonno och Four Flies on Grey Velvet, typ i den ordningen.
Goblin var en förbannat bra orkester. Gillar i stort sett alla deras musikaliska bidrag i filmvärlden. Det är bara Frizzi som slår dem på fingrarna.

InläggPostat: ons apr 19, 2017 12:24 Svara med citat
JA, jag har haft turen att se Goblin LIVE 3 gånger och det är alltid STÅPÄLS i princip hela konserten. 8)

Jag har samma lista som dig.

Mina topp 3 är - Suspiria, Deep Red, Tenebrae eller kanske Tenebrae, Deep Red.

Hur som helst så är Suspiria solklart grymmast. :ymparty:

InläggPostat: ons apr 19, 2017 22:34 Svara med citat
Vore kul att se originalmedlemmarna riva av Profondo Rosso och Suspiria. Får väl ta och mecka ihop en tidsmaskin eller nåt.

InläggPostat: tor apr 20, 2017 11:38 Svara med citat
YES, jättekul och få träffa alla plus att dom har signerat min Argento box tillsammans med Dario Argento och Asia Argento.

Så den är verkligen värd sin vikt i guld. :ymparty:

Grymmast va och se dom tidig 90-tal i Milano. 8)

InläggPostat: sön maj 07, 2017 17:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Inglorious Bastard skrev:
Vore kul att se originalmedlemmarna riva av Profondo Rosso och Suspiria. Får väl ta och mecka ihop en tidsmaskin eller nåt.

Stort sett alla originalmedlemmar som spelade in Suspiria, kommer ju till Stockholm i Juni. Den enda som saknas är Simonetti.
Line-up för spelningen i Stockholm
Massimo Morante - guitars
Maurizio Guarini - keyboards
Fabio Pignatelli - bass
Agostino Marangolo - drums
Aidan Zammit - keyboards

InläggPostat: mån maj 08, 2017 21:39 Svara med citat
Hm, kanske dags för en Stockholmsvisit då.

InläggPostat: tis maj 16, 2017 10:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1156Ort: Borås
Såg Arrrows nya release av PHENOMENA igår. Riktigt sjyst uppgradering vad avser bildkvalitet. Såg givetvis den längsta versionen på 116 minuter och hade glömt hur bra den här filmen faktiskt är :ymparty:

InläggPostat: fre maj 19, 2017 22:20 Svara med citat
Är ingen superfan av Phenomena. Men är bilden fantastiskt mycket bättre än på "vanliga" Arrowutgåvan?
Tror ändå inte att jag uppgraderar eftersom den inte ligger så högt på min personliga Argentotopplista.

Men försök att övertyga mig! ;)

By the way, är det någon härifrån som ska på Goblinspelningen?

InläggPostat: lör jul 01, 2017 01:51 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör apr 22, 2017 00:44Inlägg: 3
https://www.facebook.com/events/675995572589515/

http://www.biorio.se/kalendarium/evenem ... -suspiria/

Citera:
Under tre helger i slutet av sommaren bjuder Bio Rio in till utomhusbio under Liljeholmsbron, som en del av festivalen Brofästen. Den 3/9 kulminerar det med avslutningsbio med den nyrestaurerade kultskräckrullen: Suspiria. Mer info om gäster mm kommer snart!

Biljetter: 120 kr (inga rabatter) - det går enbart att köpa biljetter till denna föreställning | Visas: 3 sept 19:00 - kom i god tid

Edit: Eller så kan man ju försöka att vinna biljetter genom SF-Bokhandeln innan måndag 3/7.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 69 av 69
1713 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 65, 66, 67, 68, 69
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori