Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Svart Död - I gruvan kan ingen höra dig skrika

InläggPostat: tis okt 06, 2009 19:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Hur lång (/ kort :wink: ) är filmen planerad att bli ?

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 08, 2009 07:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis jun 08, 2004 22:07Inlägg: 60Ort: Malmberget
Det blir full längd ca 90 min.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 09, 2009 15:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag är tillbaka om än tillfälligt. Har internet lite sporadiskt då och då på jobbet.

Vi jobbar vidare med filmen, kommer i helgen att börja röja undan i lokalen som vi ska bygga upp våra kulisser i. Sedan kommer bygget av dessa att börja. Vi räknar med att börja filma igen innan oktober är slut, sedan räknar jag kallt med att vi är färdigfilmade innan året är slut.
Om filmen hinner ha premiär innan April? Nja, tveksamt, men man ska aldrig säga aldrig... Men jag visar inte en film som inte är klar till 100%. Det ska ju göras en del visuella effekter som inte vi själva gör och jag vet ju inte hur länge det tar. Sedan ska det färgkorrigeras till höger och vänster.. Sånt tar väldigt lång tid.
Jag hoppas snart att det kommer att finnas screenshots att visa på vår hemsida samt bilder behind the scenes. Jag återkommer närmare om detta.

Men allt ser väldigt bra ut så här långt. De lilla gore vi filmat ser mycket bra ut och ger blodad (hehe) tand till att fortsätta på allvar inne i studion.

InläggPostat: ons okt 28, 2009 10:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis jun 08, 2004 22:07Inlägg: 60Ort: Malmberget
Nu finns trailern ute på Youtube: :D
http://www.youtube.com/watch?v=fZm1AEjSTQ0
Den är bara en teaser trailer. En riktig trailer kommer när vi har filmat allt.

Senast redigerad av Komissarie Gren lör okt 31, 2009 17:09, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 28, 2009 16:28 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Såg iaf intressant ut :D

InläggPostat: mån nov 02, 2009 15:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Nu fan har blodet börjat stänka rejält! Vi avverkade några brutala zombie mord i helgen, lite tarmätande och andra trevliga saker, blodet stänkte i parti och minut! :twisted:

InläggPostat: mån nov 02, 2009 15:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons feb 25, 2009 15:53Inlägg: 1764Ort: Örebro
Låter fint det :)

InläggPostat: lör nov 07, 2009 12:14 Svara med citat
Nu finns det lite behind the scenes bilder upplagda på hemsidan för nyfikna.
www.cruzical.se

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 07, 2009 13:19 Svara med citat
Många kyliga timmar har det blivit.
Men det kommer att värt allt när filmen är klar.

Vi har ju så klart inte tagit med några Gorebilder, utan bara lite teaserbilder... Lite hemlisar måste vi ha får oss själva... 8)

Idag så är mina kollegor på Arctic light filmfestival uppe i kiruna och berättar lite om Svart Död. Jag jobbar :(( så jag kunde tyvärr inte följa med... Men det kommer och gå bra. De ska berätta lite om filmen och dessutom visa trailern till den som finns på youtube.

InläggPostat: tor aug 05, 2010 15:30 Svara med citat
Så där! Efter sju sorger och åtta bedrövelser så är nästan allt filmat. Vi har några få klipp kvar.

Jag såg hela filmen i går för första gången och blev väldigt nöjd! Det behöver finslipas här och där samt att vi ska lägga till en helt ny scen som inte fanns i manus. Den ska filmas i september.
Längden på filmen blir ca 85 minuter med alla texter.
Den blir garanterat Barnförbjuden eller Rated R for strong violence and Gore!

I måndags så sprängde vi tre skallar så blodet stänkte bokstavligen flera meter. En vit bil stod parkerad ca 6 meter från platsen där skallarna stod... Den var rödprickig när vi var klara. 8)

När mer av filmen är klar ska vi börja kolla efter distribution på allvar och börja marknadsföra filmen.

Snart är målet nått! Sveriges hittils blodigaste zombiefilm!

InläggPostat: tor aug 05, 2010 15:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön nov 14, 2004 19:57Inlägg: 179Ort: Gällivare (Karlstad)
Hej!

Härligt att höra! Tänkte faktiskt tidigare idag att jag ska höra mig för hur läget är på filmfronten uppe i norr. :) Spännande att se resultatet efter allt slit... Blod, svett o tårar... Mest av det förstnämnda gissar jag om jag känner dig rätt.. 8)
Vad är det senaste om DA i tyskland förresten?

Behöver ni inte anställa nån som är ansvarig på heltid för marknadsföringen/distributionen snart??!! (Läs: jag är färdig med min utbildning nu.. :wink: )

InläggPostat: fre aug 06, 2010 10:08 Svara med citat
Du får gärna jobb, men vi kan ju inte betala dig... Ställer du upp gratis??? 8)

Har inga färska siffror från tyskland ang DA.

InläggPostat: fre aug 06, 2010 10:09 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Det ska bli kul att se filmen när den kommer :)

InläggPostat: mån aug 09, 2010 09:14 Svara med citat
Det tycker jag också...
Man riktigt längtar till premiären av filmen.

InläggPostat: mån aug 09, 2010 10:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön nov 14, 2004 19:57Inlägg: 179Ort: Gällivare (Karlstad)
Giallo skrev:
Du får gärna jobb, men vi kan ju inte betala dig... Ställer du upp gratis??? 8)

Hehe... Jag kan ju försöka bidra till Djungeltelegrafen runtom i Värmland i alla fall! :P

InläggPostat: mån aug 09, 2010 13:05 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Den här ska bli väldigt spännande att se. Gruv-filmer är svåra att misslyckas med :)

InläggPostat: mån aug 09, 2010 13:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Gruvskräckisar kan vara riktigt gruvliga. :D

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 09, 2010 13:15 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Gruv- och grottskräckisar gör nästan sig själva, det är miljön som är så go! :)

InläggPostat: mån aug 09, 2010 14:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jag känner mig vääälldans gruvsam när jag läser om den här filmen...
X_X :mrgreen:

InläggPostat: mån aug 09, 2010 19:45 Svara med citat
Jag kan lova er att ni behöver inte gruva er för att se denna rulle...

Nog om om dåliga gruvskämt... Det hade vi nog av på inspelningen. Vår producent kom till studion varje dag vi filmade med ett nytt lager om gruvliga skämt. :-@

InläggPostat: tis aug 10, 2010 09:19 Svara med citat
Giallo skrev:
Nog om om dåliga gruvskämt... Det hade vi nog av på inspelningen. Vår producent kom till studion varje dag vi filmade med ett nytt lager om gruvliga skämt.

Men hade han med sig den om vad Tuva Nuvotny skulle heta i Malmberget?! :lol: Ack ljuva minnen väcks till liv... :)

InläggPostat: tis aug 10, 2010 13:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
Citera:
Marknaden har ett sug efter direkt till dvd-skräck, det vet Lehmussaaris filmgäng (som samlas under namnet Cruzical). I exempelvis Tyskland har en av deras filmer sålt 50.000 exemplar

men wow.. får man fråga vilken film det är?

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 10, 2010 20:29 Svara med citat
Det är Death Academy som sålt bra i Tyskland.

Får jag fråga var du hittat den där artikeln?

InläggPostat: tis aug 10, 2010 20:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
mån det! kul ju.
hehe du länka ju till den i början av trådet =P

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 18, 2010 19:03 Svara med citat
Du vet ibland är man tankspridd...

Jag har nyligen pratat med en av Sveriges bästa klippare för trailers och han har lovat hjälpa till med den slutgiltiga trailern till filmen. Så det blir kanon!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 5
113 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori