Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Off Balance

InläggPostat: ons jun 15, 2005 08:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Tror inte den är så bra... Har Horse Creek någonsläppt en bra utgåvan av någon film??!!

InläggPostat: ons jun 15, 2005 11:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Return of the Living Dead 3 är bra, så vem vet?

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 15, 2005 12:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Dom kan väl ha bra stunder dom små liven....

InläggPostat: ons jun 15, 2005 13:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
jolli skrev:
Det känns som att det knappt är någon idé att ens fråga, men hur är Horse Creeks utgåva? Det står på fodralet att den är oklippt.

Skulle inte satsa på den utgåvan (mer än om man vill hyra bara för att se om filmen är värd att investera)! ROTLD 3 är som sagt bra, men Horse Geeks parallella släpp av OGRE och AENIGMA är definitivt inte något att hänga i julgranen -- AENIGMA är av usel kvalitet och OGRE är försumbart bättre... Däremot är väl inget klippt eller så värst croppat... Jag skulle dock inte satsa på att köpa OFF BALANCE heller.

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 15, 2005 14:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8420Ort: Borås, Sweden
mamoulian skrev:
jolli skrev:
Det känns som att det knappt är någon idé att ens fråga, men hur är Horse Creeks utgåva? Det står på fodralet att den är oklippt.

Skulle inte satsa på den utgåvan (mer än om man vill hyra bara för att se om filmen är värd att investera)! ROTLD 3 är som sagt bra, men Horse Geeks parallella släpp av OGRE och AENIGMA är definitivt inte något att hänga i julgranen -- AENIGMA är av usel kvalitet och OGRE är försumbart bättre... Däremot är väl inget klippt eller så värst croppat... Jag skulle dock inte satsa på att köpa OFF BALANCE heller.

Jag får väl ta och leta upp en annan utgåva då.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 15, 2005 18:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
jolli skrev:
mamoulian skrev:
jolli skrev:

Jag får väl ta och leta upp en annan utgåva då.

X-Rateds är fin-fin!

InläggPostat: lör okt 01, 2005 11:39 Svara med citat
Nån som tagit sig en titt på den svenska sunk-utgåvan?

InläggPostat: lör okt 01, 2005 11:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Nope, skulle vara intressant att höra lite om hur den ser ut faktiskt!

InläggPostat: lör okt 01, 2005 13:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
fredzilla skrev:
Nån som tagit sig en titt på den svenska sunk-utgåvan?

Köpte den på ÖB. Skivan har ingen kapitel indelning, så man får känslan att man sitter och kollar på en div-x film. Kvaliten på själva filmen är rätt okej för 25 pix. Det ser ut som en bättre vhs kopia. Man ser allt hyfsat tydligt, även om det ibland kan bli för mörkt på vissa scener. Ljudet är också rätt okej. Du hör allt, men förvänta dig inte THX-ljud :lol: .

Omslaget är däremot vidrigt och jag kommer att uppdatera min dvd till x-rated. Skulle nog rekommendera alla att köpa X-Rateds utgåva istället.

InläggPostat: ons dec 21, 2005 14:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Mördaren i filmen lider av sjukdomen Progeria som gör att hans kropp åldras i en snabbare takt.Jag gjorde en google sökning och hittade detta:

http://bsato.blogspot.com/2004_05_01_bsato_archive.html
Citera:
I learned that the actor playing Michael (Peter Bark) was indeed in his 20s. Apparently the director picked him for his unusual looks, thinking perhaps that he could pass as a young boy. This just shows Bianchi's overall lack of foresight as not only does Bark not look anything like a young boy, he actually resembles someone with progeria, a disease which causes accelerated aging in its victims.

Intressant.Det skulle inte förvåna mig om Peter Bark i Burial Ground lider av Progeria.

InläggPostat: ons dec 21, 2005 15:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Angry not Crazy skrev:
Mördaren i filmen lider av sjukdomen Progeria som gör att hans kropp åldras i en snabbare takt.Jag gjorde en google sökning och hittade detta:

Citera:
I learned that the actor playing Michael (Peter Bark) was indeed in his 20s. Apparently the director picked him for his unusual looks, thinking perhaps that he could pass as a young boy. This just shows Bianchi's overall lack of foresight as not only does Bark not look anything like a young boy, he actually resembles someone with progeria, a disease which causes accelerated aging in its victims.

Intressant.Det skulle inte förvåna mig om Peter Bark i Burial Ground lider av Progeria.

Nej, Bark har inte progeria; det skulle märkts om han verkligen haft det! Och progeria är det knappast tal om i Off Balance heller...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 22, 2005 03:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
mamoulian skrev:
Nej, Bark har inte progeria; det skulle märkts om han verkligen haft det! Och progeria är det knappast tal om i Off Balance heller...

Sjukdomen progeria nämns i Off Balance, men sjukdomen hanteras knappast verklighetstroget i filmen. :)

InläggPostat: fre jan 13, 2006 13:15 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
Såg den i går på grekiska tapen.

Inte så många mord, men godkänd thriller. Första mordet var snyggt gjort faktiskt.

Progeria eller "X o X syndrom" (kommer inte ihåg exakt) nämns i filmen

På omslaget så nämns årtalet 1988, har filmen vunnit ngt pris??

Den tyska DVDn är tydligen i WS 1.66:1, (tapen i 4:3), är 1.66 OAR?

Vidare så fattar jag inte trackningen av omslaget till Horse Creek? Liknande finns på både den grekiska o holländska tapen.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 18, 2006 01:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Ah, såg Off Balance förra året.. Helt ok om jag minns rätt..

/Ullis

InläggPostat: tis feb 07, 2006 20:03 Svara med citat
Se här, detta var ju en liten pärla. Snygg som tusan, hyfsat blodig och bra insatser av Michael York och Donald Pleasence. Kul med John Morghen i en liten cameo (där han överlever!).

InläggPostat: lör mar 04, 2006 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Angry not Crazy skrev:

Citera:

Weng-Weng led och dog till följd av denna sjukdom :cry:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 05, 2006 03:55 Svara med citat
lizzardking skrev:
Weng-Weng led och dog till följd av denna sjukdom :cry:

Han som är med i For Y'ur Height Only och Impossible Kid?
Dom filmerna har fått mycket beröm på forumet, jag borde nog kolla in dom nån gång. :)

InläggPostat: sön mar 05, 2006 12:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Duktigt OT nu men :lol:
Det tycker jag att du absolut bör göra, dem är underbara :P

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 02, 2020 09:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 874
I hyllan:

Bild

Den som NY Ripper skulle ha var't egentligen, en man som åldras snabbt o börjar
mörda folk i ren frustration (typ), innan det ändrades i manus.

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
44 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: