Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Cannibal Apocalypse

InläggPostat: tis dec 13, 2005 06:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Den är klippt två sekunder:

Citera:
When submitted to the BBFC the work had a running time of 92m 33s.

To obtain this category cuts of 0m 2s were required. The cuts were Compulsory.
A compulsory cut was required to remove sight of animal cruelty (in this case, a rat being set on fire with a flamethrower) in accordance with BBFC Policy. An uncut classification was not available.

http://www.bbfc.co.uk/general/index.php

InläggPostat: tis dec 13, 2005 11:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Den här filmen var jäkla konstig.
Jag har Euro Horror Collection-versionen. Tydligen ska den italienska titeln vara Apocalypse Domani, så jävla coolt, typ Apocalypse Tomorrow...

Den är som en blandning av Apocalypse Now och Dawn of the Dead. Men istället för en belägring i ett köpcenter så hamnar de på en sketen loppmarknad. Det säger väl rätt mycket om budgeten och ambitionsnivån, antar jag.
Den passar inte riktigt in i kannibal-facket. Inga infödingar, väldigt lite djurtortyr osv.

Den härmar väl Romeros The Crazies också, med smittan som gör att man blir en snuskig pedofilgubbe.

InläggPostat: tis dec 13, 2005 11:36 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
Bara jag som tycker Cannibal Apocalypse var gränslöst seg och tråkig?
[color=white]Och i dethär fallet spoilade omslaget slutscenen.[/color]

InläggPostat: tis dec 13, 2005 11:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Sutter Cane skrev:
Bara jag som tycker Cannibal Apocalypse var gränslöst seg och tråkig?
Och i dethär fallet spoilade omslaget slutscenen.

Jag sa väl aldrig att jag tyckte den var bra?
Den var ganska konstig, osammanhängande och korkad. Men i rätt sammanhang kanske den kan vara ganska kul.

InläggPostat: tis dec 13, 2005 17:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Grisen skrev:
Den är klippt två sekunder:

Citera:
When submitted to the BBFC the work had a running time of 92m 33s.

To obtain this category cuts of 0m 2s were required. The cuts were Compulsory.
A compulsory cut was required to remove sight of animal cruelty (in this case, a rat being set on fire with a flamethrower) in accordance with BBFC Policy. An uncut classification was not available.

http://www.bbfc.co.uk/general/index.php

Tackar. :)
Jag tror jag köper den i alla fall.

InläggPostat: tis dec 13, 2005 17:32 Svara med citat
"a rat being set on fire with a flamethrower"

Fan...det är nästan poesi i såna meningar. Vet inte varför, men det kändes bara bra på nåt sätt :) Kanske en kommande titel för en Termo7-låt eller nåt.

InläggPostat: tis dec 13, 2005 18:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag har denna utgåvan och den är jag helnöjd med :P
Råttan kan jag klara mig utan :D

Angry not Crazy:
Jag rekommenderar dig att köpa den, den innehåller en väldigt bra dokumentär med John Saxon som avslöjar en hel del om inspelningen, John Morghen är oxå med och slänger klabbar på brasan :P

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 13, 2005 20:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Lizzardking: Supernajs.Ska bli helkul att se hur John Saxon ser ut nuförtiden. :)

InläggPostat: ons dec 14, 2005 09:24 Svara med citat
fredzilla skrev:

Fan...det är nästan poesi i såna meningar. Vet inte varför, men det kändes bara bra på nåt sätt :) Kanske en kommande titel för en Termo7-låt eller nåt.

Jag gillar också dubbeltydigeheten där.
"en slags råttvarelse blir eld och lågor med en eldkastare"

Som sagt, poesi...

InläggPostat: ons dec 14, 2005 09:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
rageman skrev:
fredzilla skrev:

Jag gillar också dubbeltydigeheten där.
"en slags råttvarelse blir eld och lågor med en eldkastare"

Som sagt, poesi...

Om man skulle skriva ihop hade det ja! Det hade varit nice det! Mumma!
Meningen är ioförsig underbar som den är...
Så enkel och meningslöst våldsam...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 14, 2005 10:27 Svara med citat
Det borde kanske varit ihopskrivet eller med ett bindes-streck, men jag tänkte att engelskan är mycket mer liberal med sär skrivningar.
Och började genast tänka på smittspridaren från Sumatra i Braindead, eller Ratti - Notte di Terrore. :mrgreen:

InläggPostat: ons dec 14, 2005 10:30 Svara med citat
Angry not Crazy skrev:
Lizzardking: Supernajs.Ska bli helkul att se hur John Saxon ser ut nuförtiden. :)

Jag tycker han se EXAKT likdan ut... kanske med lite gråare hår dock :)

InläggPostat: ons dec 14, 2005 16:46 Svara med citat
fredzilla skrev:
Angry not Crazy skrev:

Han var även med i Tarantino´s CSI avsnitt, men där får man inte se hans ansikte.

InläggPostat: ons dec 14, 2005 19:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
fredzilla skrev:
Angry not Crazy skrev:

Saxon har ALLTID sett likadan ut. En mkt underskattad skådis. 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 14, 2005 21:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
NIN skrev:
fredzilla skrev:
Angry not Crazy skrev:

Saxon har ALLTID sett likadan ut. En mkt underskattad skådis. 8)

NIN träffade helt rätt där :D
En tragiskt underskattad skådis.
Jag tror mitt hjärta slog ett ett extra slag av glädje när jag såg From Dusk Till dawn på bio och han dök upp där :P

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 16, 2005 04:15 Svara med citat
John Saxon lär ha varit med i Falcon Crest. :o
Den visas på kanal 5 på vardags eftermidagar.Har kollat på ett par avsnitt för att se om jag känner igen honom.
Ingen tur hittils. :(

InläggPostat: fre dec 16, 2005 09:05 Svara med citat
Angry not Crazy skrev:
John Saxon lär ha varit med i Falcon Crest. :o
Den visas på kanal 5 på vardags eftermidagar.Har kollat på ett par avsnitt för att se om jag känner igen honom.
Ingen tur hittils. :(

Du måste verkligen vara ett hängivet fan som utsätter dig för en sån prövning för hans skull :shock:

InläggPostat: fre dec 16, 2005 10:03 Svara med citat
rageman skrev:
Du måste verkligen vara ett hängivet fan som utsätter dig för en sån prövning för hans skull :shock:

Haha, jo jag är nog lite av en självplågare. :)

InläggPostat: fre dec 16, 2005 13:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
Han var med i början av Falcon Crest och dyker upp lite senare, han spelar Tony Cumson.

InläggPostat: fre dec 16, 2005 13:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Almost Human skrev:
Han var med i början av Falcon Crest och dyker upp lite senare, han spelar Tony Cumson.

Juppz, det stämmer.

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 16, 2005 14:30 Svara med citat
Mel Ferrer och Daniel Greene är också med där :D

Så det Italian-All-Star teamet är nästan komplett i den serien 8)
Kanske en anledning att utsätta sig för den tortyren :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 16, 2005 14:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Saxon är superb i TENEBRE... Med hatten som aldrig faller av förrän...ja, just det :twisted:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör dec 17, 2005 04:19 Svara med citat
Falcon Crest brukade jag kolla på när de visades på 80talet.
Dallas också.
(nu blev det verkligen off topic :o )

InläggPostat: ons dec 28, 2005 22:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Utgåvan på discshop kostare bara 129 kr nu, funderar mycket på att köpa den, men väldigt irriterande att äckel-bbfc har lagt sina smutsiga fingrar på den även om det bara var 2 sek så var det med flit och i censuriskt syfte, sånt gillar inte jag.
Men jag bler ju lockad när den annars verkar vara en toppenutgåva till billigt pris.

InläggPostat: ons dec 28, 2005 22:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
vaultkeeper skrev:
Utgåvan på discshop kostare bara 129 kr nu, funderar mycket på att köpa den, men väldigt irriterande att äckel-bbfc har lagt sina smutsiga fingrar på den även om det bara var 2 sek så var det med flit och i censuriskt syfte, sånt gillar inte jag.
Men jag bler ju lockad när den annars verkar vara en toppenutgåva till billigt pris.

Sträck dig efter den amerikanska istället. Image.
Eller låt bli helt - det är ingen bra film. 8)

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 5
104 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd