Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Trolljegeren (Ny norsk trollskräckis)

InläggPostat: lör nov 20, 2010 21:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
http://www.youtube.com/watch?v=e4PGFODxiJc

Vad tror ni? Jag har inte varit särskilt intresserad av den norska vågens skräckfilmer, men den här verkar ju sjukt lovande. Att bygga skräck på nordiska myter är klockrent...

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 20, 2010 22:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Har haft ögonen på denna ett tag nu och tycker den ser sjukt cool ut :D
Tydligen förhandlas det redan om rättigheterna till en US remake, men det kommer väl inte som en chock för någon, gissar jag på :wink:

InläggPostat: sön nov 21, 2010 13:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12115Ort: Skåneland
Ja varför inte, det är alltd trevligt med Troll :mrgreen:

InläggPostat: sön nov 21, 2010 14:50 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre sep 03, 2010 16:01Inlägg: 75
Jag ser den mer än gärna. Den ser ut att inte bara kunna bli snygg, utan även intressant och spännande. :D

Bloody Disgusting har lite intressanta klipp om ni vill se lite mer.

http://www.bloody-disgusting.com/news/22467

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 21, 2010 15:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Verkar kunna bli riktigt grym, så denna hoppas jag verkligen på :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 21, 2010 22:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8283Ort: Borås, Sweden
Ja haha! Den här filmen ser ju sjukt rolig ut!

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 22, 2010 12:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Längtar som FAN att få se den! :D

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 22, 2010 13:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Norrmännen och fransmännen är bäst i Europa på att göra skräck just nu, ser fram emot denna filmen väldigt mycket. Visst blir man lite avundsjuk på att inte vårt land kan göra sådana skräckfilmer som dom gör i vårt lilla grannland i väst, men så är det nog bara helt enkelt, Norge kan skräckfilm men det kan inte Sverige, bara att acceptera :)
Men över till filmen, den är just nu nr. 1 på biotopplistan i Norge och det har den varit i 3 veckor, ni som bor nära gränsen kan nog åka över och se den på bio där, den visas troligtvis på vartenda biograf i hela Norge.

InläggPostat: mån nov 22, 2010 15:30 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre sep 03, 2010 16:01Inlägg: 75
Jag håller med om det du skriver om att den bästa skräcken i Europa kommer från Frankrike och Norge. Även i UK finns det duktiga eldsjälar. Det ska bli intressant att följa den här skandinaviska vågen som pågår just nu. Kanske att genrefilmen kan få sig ett uppsving genom det. :)

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 23, 2010 22:41 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: lör aug 21, 2010 00:52Inlägg: 155
Varken Norge och Frankrike tycker jag har mycket att komma med inom skräck. Fritt Vilt dög ju, resten har jag inte gillat allt för mycket. Angående Frankrike.. Don't get me started :lol: Nej, Frankrike har gjort mycket bra, men de flesta senaste skräckfilmer som slagit genom därifrån suger (Martyrs, Frontiers, Haute Tension, typ). Över lag tycker jag det är lite dumt att säga att något land är bäst inom skräck bara för att de lyckats med en näve filmer man gillar. Tycker det kommit mycket bra från t.ex. ja.. för att göra det lätt - USA också.

Men utan att klaga FÖR mycket.. Trolljegeren tror jag på, vad det gäller Norge. Mest för att jag gillar stora monster :mrgreen: Underhållning bör den ju klara av iallafall tycker man.

InläggPostat: tis nov 23, 2010 23:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8283Ort: Borås, Sweden
Försöka att hålla er mera till filmen tråden handlar om tack.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 25, 2010 12:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor feb 22, 2007 21:26Inlägg: 133Ort: Stockholm
Mer nordiska myter i skräckfilmen!

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 27, 2010 01:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
Ja verkligen! Det finns massor av hämta. Troll, skogråer, näcken, vita frun, hemsökta prästgårdar, silvertåget osv. Läste skitmycket om sånt när jag var liten, antar att det lade grunden för mitt skräckintresse :)

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 02, 2011 10:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis jan 17, 2006 14:29Inlägg: 415
Starving Insect skrev:
Ja verkligen! Det finns massor av hämta. Troll, skogråer, näcken, vita frun, hemsökta prästgårdar, silvertåget osv. Läste skitmycket om sånt när jag var liten, antar att det lade grunden för mitt skräckintresse :)

Då kommer du att gilla den nya svenska filmen marianne,

http://www.f1pick.com
http://www.adalensmusik.se/
http://www.cosmicwhale.com
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 02, 2011 15:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6304Ort: Haddonfield
Jag och Roger såg den på Göteborgs Film Festival och vi diggade den som fan.

Jag gav den 10/10 i betyg.

Otroligt välgjord och spännande hela tiden.

Heja Norge. :ymparty:

Tråkigt bara att den INTE går upp i Sverige trots att över 1 miljon norrmän sett den på bio. :(

Men man får väl köpa den via Norge som man har fått göra med annan norsk film som ej fått en release i Sverige.

InläggPostat: ons feb 02, 2011 15:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Häftigt. Med andra ord så har de snart/eller redan tjänat in den budget dom hade för filmen?

Jag är sugen ja :)

InläggPostat: ons feb 02, 2011 16:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Kan posta min konversation med regissören av Trolljegeren från i lördags:

Roger skrev:
Kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev här men nåt i stil med att jag tyckte filmen var grym & att jag sett den på Göteborgs Filmfestival & att jag tyckte det var synd att han inte var där.

André Øvredal skrev:
Så kult! Tusen takk! jeg er dessverre i LA i forbindelse med nye filmprosjekter og hadde ikke sjanse til å komme tilbake i tide til visningen i Gøteborg. Virket det som om det svenske publikum generelt likte den? Er veldig spent på svensk reaksjon...

André

Roger skrev:
Alla föreställningar av Trolljegeren på Göteborgs Filmfestival är slutsålda sedan länge. Dagens föreställning visades på biografen Bergakungen (passande namn) & det var 400 platser i salen. Publiken skrattade högt flera gånger under filmens gång & när filmen var slut så blev det ett väldigt liv i bio-salongen, folk både skrek & applåderade så alla verkade älska den =)

Jag hade höga förväntningar men det var ännu bättre än jag trodde. Den var otroligt rolig, fantastiska natur-miljöer & jag kan inte fatta hur ni har fått CGI-trollen så himla bra! Jag älskar nordisk folktro & Kittelsens troll så det var en fröjd rakt igenom.

Sverige har mycket att lära av er norrmän när det kommer till att göra film =) Tack igen & lycka till i LA!

André Øvredal skrev:
Roger, tusen takk for rapport, så utrolig kult!

Tror ikke vi har så mye å lære svensker om film, vi er veldig glad i svensk film i Norge, men tusen takk for all skryten, dette var gøy å høre :-)
Jeg har også videresendt rapporten din til filmens produsent. Tror han kommer til å like å lese dette også :-) Håper jo fortsatt at det er mulig å få den opp på kino i Sverige....

mvh

André

InläggPostat: ons feb 02, 2011 17:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Roger, vår man i etern! Kul läsning, ser verkligen fram mot denna nu! Norrmännen är överlag riktigt bra på film, och om "dom" nu lyckats göra en film med bra CGI också så är det ju helt fantastiskt!

InläggPostat: ons feb 02, 2011 22:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Tack för att du delade med dig rogerxy, kul läsning.
Blir ett köp så fort den släpps på dvd i norge.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 04, 2011 10:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6304Ort: Haddonfield
Kul och höra att han INTE gett upp om att få ut den på bio i Sverige.

En sådan här film borde verkligen få en release i Sverige, speciellt med tanke på hur mycket SKIT dom slänger upp på de svenska biograferna.

Schyst att han redan är i L.A. och håller på med något nytt, ska bli spännande och höra vad han ska göra för nästa film.

InläggPostat: sön feb 06, 2011 16:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Älskade blinkningen till "De Tre Bockarna Bruse"...riktigt skönt!

InläggPostat: sön feb 06, 2011 19:51 Svara med citat
kill187 skrev:
Älskade blinkningen till "De Tre Bockarna Bruse"...riktigt skönt!

Haha ja det var fyndigt!

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 11, 2011 20:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Bara för att den är gjord med skakig handkamera så betyder inte det att filmen är bra, helt värdelös film

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 11, 2011 20:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Gnäll, gnäll! :mrgreen:

JAg väntar iaf ivrigt på min BD utgåva!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 11, 2011 22:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
dr alban skrev:
Bara för att den är gjord med skakig handkamera så betyder inte det att filmen är bra, helt värdelös film

Givetvis inte. Nån tycks visst vara less på hypen...

Instagram: grillchirre
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
61 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori