Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Adam Chaplin (2011)

InläggPostat: mån okt 03, 2011 13:09 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Denna italienska filmen som kombinerar skräckfilm med ultravåld a la Story of Ricky verkar vara högintressant!

Synopsis: "The film, set in an unreal country called Heaven Valley, tells the story of a man, Adam, whom after the death of his wife – occurred in suspicious circumstances- begins to investigate on her murder, discovering the involvement of the local mafia boss: Denny Richards Unable to trust the police, clearly corrupted and controlled by Danny, Adam destroyed by his anger, summons a demon who will give him a superhuman strength and dark powers.

The demon will follow him during his trip, promising to lead Adam to the murderer if he does everything he asks.This unleash a bloody war that will bring Adam, deployed with the demon on his side; and the police corp with all its dark allies, on the other. Denny infact, supported by his two sadistic sons Ben and Derek, will also enrol an hired killer. The fight can start… and it will be extreme!"

ett klipp ur filmen: http://www.youtube.com/watch?v=InmYKXSIBII
Bilagor:
Necrostorm.jpg
Necrostorm.jpg [ 13.88 KiB | Visad 8678 gånger ]

InläggPostat: mån okt 03, 2011 18:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Åh! Det här tycktes om. Kommer garanterat att köpas. Hoppas den får ett släpp här i Sverige :D :x

*edit*
Här finns en trailer att se (eller ska man säga gore-trailer? :P)
http://www.youtube.com/watch?v=wrq2F2d_010

InläggPostat: mån okt 31, 2011 21:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Filmen finns nu att köpa på deras hemsida:

http://www.necrostorm.com/movies/adamchaplin/buy.html

Filmen går loss för 20 euro, alltså ca 200kr. Har för tillfället köpstopp men kommer att införskaffa den så fort jag känner att jag kan börja köpa filmer igen :)

InläggPostat: mån okt 31, 2011 22:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8208Ort: Borås, Sweden
ser helt klart annorlunda och skoj ut. Ska kollas upp.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 09, 2011 23:17 Svara med citat
Ska ta o beställa denna i dagarna... enda risken är att jag kanske har lite för höga förväntningar..

InläggPostat: fre dec 16, 2011 00:00 Svara med citat
Sett den och älskar den.... Redan sugen på att se om den..

InläggPostat: fre dec 16, 2011 02:27 Svara med citat
Det låter bra! :D
Önskade mig den i julklapp av sambon, men hon vågar inte beställa utomlands. Funderar på att slänga iväg en beställning på den så fort jag får pengar. Har rätt risigt med pengar nu efter att man köpt julklappar och det. :P

InläggPostat: lör dec 17, 2011 14:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Fan denna ser ju helt galet over the top ut :D
DD: Levererar filmen? Trailers kan ju vara jävligt luriga.

InläggPostat: lör dec 17, 2011 15:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö

InläggPostat: lör dec 17, 2011 15:38 Svara med citat
Vi får hoppas att UK-utgåvan förblir oklippt :lol:

InläggPostat: lör dec 17, 2011 16:36 Svara med citat
Damien: Jajamensan, den levererar med råge...

Finns nog en viss risk att den blir klippt för det här är nog 2011 års blodigaste film, förvisso är det våld i stil med anime filmer så som Fist of the North Star..

InläggPostat: lör dec 17, 2011 17:18 Svara med citat
DD: Härligt att höra :D
Kommer beställas från Necrostorm så fort lönen kommer!'
Väntar inte på UK släppet som kanske klipps.

InläggPostat: lör dec 17, 2011 18:19 Svara med citat
Damien: Det gör du rätt i... Är faktiskt löjligt nöjd med mitt köp... :D

InläggPostat: lör dec 17, 2011 18:25 Svara med citat
Hur lång tid tog det innan du fick den?

InläggPostat: lör dec 17, 2011 18:30 Svara med citat
Jag kommer också beställa den, förhoppningsvis efter jul beroende på hur det ser ut med pengar. Annars får jag avvakta och se hur UK-släppet blir.

InläggPostat: lör dec 17, 2011 18:37 Svara med citat
Tror det tog drygt en vecka... lång väntan men det var väl värt det... :)

InläggPostat: fre dec 23, 2011 05:46 Svara med citat
På DVD.co.uk anges speltiden på den kommande UK utgåvan vara 85 minuter men min utgåva köpt från Necrostorm är 90 minuter lång...

InläggPostat: fre dec 23, 2011 11:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Adam Chaplin är ett riktigt hett ämne just nu. Tyvärr stinker den CGI utifrån trailern och därför har jag inte vågat se den ännu. Men skall ge den en chans så fort ekonomin tillåter!

InläggPostat: fre dec 23, 2011 12:13 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: lör aug 21, 2010 00:52Inlägg: 155
Filmen duger, underhållning fanns väl, men det var en del stora minus med den. Närmare bestämt:
http://www.filmbizarro.com/view_review. ... haplin.php

Anledningen till att jag skriver här var dock inte för att klaga på filmen, men jag tänkte att det kan vara värt o nämna att fodral m.m. var helt krossat när den kom med posten. Detta är givetvis inte helt deras fel, posten var väl inte försiktig nog, men det hände även en kille från Nya Zeeland (den enda personen, förutom mig, som jag pratat med som köpt den), så något måste de gjort fel i packningen.

Givetvis värt att stötta dem, men ja, som Greigh sa är det en hel del tråkig CGI.

InläggPostat: fre jan 13, 2012 16:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
Min fodral var också mosad, med dvdn var intakt i alla fall

Jag gillade den som fan. CGI:n störde jag mig inte speciellt mycket på, den kändes mer som ett ... hmm, hur skriver man på svenska, fick hjärnsläpp "Stylistic choice" typ? :) Vissa grejer kändes först lite fåniga, men sen insåg jag att det var meningen så, filmen känns precis som ett avsnitt att en anime. Dock så kanske de tog i liiite väl mycket ibland. Men jag var i alla fall jävligt nöjd. Min recension här: http://wildsidecinema.com/2012/01/adam- ... andersson/

Sen så tror jag det är rätt lugnt med UK-utgåvan, de saxar mest sexuellt våld nuförtiden. Allt splatter i Adam chaplin är absurt och överdrivet, borde gå igenom oklippt.

InläggPostat: fre jan 13, 2012 18:57 Svara med citat
Jag hade turen med att faktiskt få mitt fodral helt och fint. Jag förstår dock inte riktigt meningen med serien som följde med, det var typ 2 sidor. Det stod att det skulle finnas mer på hemsidan men jag har inte hittat det :|

InläggPostat: mån dec 01, 2014 08:30 Svara med citat
Enligt Necrostorms hemsida så kommer en extended edition under 2014. Det är nu inte särskilt mycket kvar av året :)

*edit*
Står även samma på filmen "Infidus".

InläggPostat: tis dec 02, 2014 12:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6199Ort: Haddonfield
Eftersom jag ÄLSKADE Adam Chaplin så ångrar jag sjukt mycket att jag inte köpte deras senaste film nu när jag va på Weekend of Horror. :(

Den verkade fan ännu bättre.

Ska absolut ta och beställa den nästa gång. :)

InläggPostat: fre dec 12, 2014 00:56 Svara med citat
Fick precis ett nyhetsbrev från Necrostorm där de skrev att "Extended Edition" släpps 19/12!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
24 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori