Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Jean Rollin

InläggPostat: sön sep 30, 2012 11:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis dec 20, 2011 07:19Inlägg: 165Ort: Borås
Hittar ingen tråd här som bara berör den legendariske Jean Rollin så jag startar en tråd här för diskution kring hans filmer. Såg att det finns endel skrivet i tråden Franska Skräckfilmer men jag tycker gott att han kan få en egen tråd.

Lite tråkigt att mitt första inlägg blir negativt men så för det bli. Det negativa riktar sig inte till Rollin själv utan till Njuta films släpp.

Har köpt in Njuta films dvd:er av Jean Rollin och först upp blev Iron Rose och blev djupt besviken (eller somnade jag). Det står på omslaget att släppet är i Oklippt Orginalversion men hur är det med detta egentligen? Vad fanns det att klippa i filmen och ett par av det underbara tuttar som visas på bild på baksidan av omslaget såg inte jag i filmen?

Är det något jag missade eller är detta en bluff från Njuta för att öka försäljningen av filmen?

Är det någon här som kan rekommendera något annat släpp som är bättre än Njuta films?

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 13, 2012 11:49 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön sep 23, 2012 01:48Inlägg: 4
NjutaFilms släpp är detsamma som på Redemption, dvs det oklippta originalet. Ledsen att du blev besviken.

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 13, 2012 18:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons okt 11, 2006 21:00Inlägg: 272Ort: Jönköping
Såg Njutafilms utgåva av Iron Rose igår och baksidans tuttar syntes även i tv-rutan, helnaket till och med, så du måste ha somnat.

Kino Lorber har släppt flera Rollin filmer både på dvd och bluray under märket Redemption, däribland Iron Rose.

http://www.kinolorber.com/index.php

InläggPostat: tor okt 18, 2012 08:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis dec 20, 2011 07:19Inlägg: 165Ort: Borås
Får nog sluta att halvsova när jag tittar på film :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 05, 2012 11:03 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån nov 05, 2012 10:34Inlägg: 11
Såg Njutafilms utgåva av Iron Rose igår och baksidans tuttar syntes även i tv-rutan, helnaket till och med, så du måste ha somnat.

-----------------------------------
Standing On the Peak of All Brilliant Shows----Merlin Seasons 1-4 DVD? Seize every mimute?seize it?

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 05, 2012 11:41 Svara med citat
Helvete, ska jag behöva se filmen en gång till. Personligen tyckte jag inte att filmen var bland de bättre jag sett med Rollin.

Jag tänkte se igenom Njuta boxen + några till jag fått tag i när jag får tid.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 09, 2012 11:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Bild

Åker i spelaren PRECIS nu :ymparty:

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 17, 2020 21:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 387
Jean Rollin, ja..

Följande DVD:er har jag i min ägo:

Rape of the Vampire
The Nude Vampire
Requiem for a Vampire
Shiver of the Vampires
Iron Rose
Demoniacs
Lips of Blood
Grapes of Death
Fascination
Night of the Hunted
The Escapees
Zombie Lake
The Living Dead Girl

Iron Rose tyckte jag bäst om, minns jag, efter
att jag haft min Rollin-festival för många år se'n.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
8 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori