Författare |
Meddelande |
|
hatchet
|
Postat: tis jul 14, 2020 14:25 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2621
|
^^ En redan perfekt film går ju naturligtvis inte göra mer perfekt. Finns inte på kartan.
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
vaultkeeper
|
Postat: ons jul 15, 2020 20:32 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
|
Jag gillade denna "remake" som mer än titeln och några karaktärer inte har särskilt mycket gemensamt med Argentos film. Även denna film är regisserad av en italienare, Luca Guadagnino, och filmen är delvis italiensk samproduktion. Hitintills Guadagninos enda film i skräckgenren.
|
|
|
Ala
|
Postat: mån jul 20, 2020 06:45 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 376Ort: Västerås
|
Såg äntligen den här i helgen. Klart bättre än originalet. En av de bästa skräckfilmer jag har sett på den här sidan millenieskiftet. Oerhört, oerhört bra.
|
|
|
jolli
|
Postat: mån jul 20, 2020 20:25 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8718Ort: Borås, Sweden
|
Oj där la du upp det för diskussion Ala
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
hatchet
|
Postat: mån jul 20, 2020 21:13 |
|
|
|
Listigt av'an!
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
jolli
|
Postat: tor jul 30, 2020 10:07 |
|
|
|
Tog en omtitt på denna remake och den bara växer i mina ögon.
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
hatchet
|
Postat: tor jul 30, 2020 13:22 |
|
|
|
Det där vill särskilt inte AR läsa!
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: tor jul 30, 2020 14:34 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6985Ort: Haddonfield
|
Jag har som tur slutat HELT att gå in i denna tråd eftersom dagens ungdomar har inget smak alls vad det gäller film. Va bara tvungen och gå in en sista gång då jag såg att du hade varit inne här Hatchet. Ville se så att du inte blivit lurad till att se denna smörja som får Argento's morrhår att klyvas på tvären.
_________________ There can only be one - Argento Rules |
|
|
|
hatchet
|
Postat: tor jul 30, 2020 14:44 |
|
|
|
Bra tänkt, men jag tänker aldrig se nå'n annan Suspiria än den som gjordes 1976-77. ALDRIG!!! För dig är det "Argento Rules" o för mig är det "Fulci Rules", men en sak har vi helt gemensamt o det är att vi tycker Argentos Suspiria är helt perfekt. När jag vill se Suspiria, så är det den som jag har i hyllan o det är inte den som producerades 2018.
|
|
|
jolli
|
Postat: fre jul 31, 2020 11:23 |
|
|
|
Självklart gör ni era egna val, men ni har ingen aning om vilken snygg och obehaglig skräckresa ni missar. Grejen är att de aldrig försökte göra om Argentos mästerverk. Utan de gjorde En helt egen film.
|
|
|
hatchet
|
Postat: fre jul 31, 2020 11:53 |
|
|
|
Jo, men då kan dom lika väl ha en annan titel på den. Vad är poängen med att annonsera ut att använda Argentos film som förlaga, då?  Enda förklaringen är då att det lockar folk till biograferna, som det kanske inte gjort annars. OK, Argentos film förblir en klassiker, allt annat med samma titel kommer med största sannolikhet inte bli det. Att jämföra med an- dra original som är klassiker idag, medans nytolkningarna är just nytolkningar o inget annat. Ja, i princip.
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: fre jul 31, 2020 14:03 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6985Ort: Haddonfield
|
jolli skrev: Självklart gör ni era egna val, men ni har ingen aning om vilken snygg och obehaglig skräckresa ni missar. Grejen är att de aldrig försökte göra om Argentos mästerverk. Utan de gjorde En helt egen film. Där har du lite fel. Hans vision med filmen va att göra den mycket bättre än vad Argento gjorde. Det är nog det som retar gallfeber på folk världen över, att en relativt okänd och dålig regissör påstår att han ska göra något bättre än vad som många anser är världens bästa film genom alla tider. Bara ens tänka tanken visar vilken patetisk löjlig liten regissör detta är. Enligt många forum/kult gubbar så hade filmen klarat sig mycket bättre om han valt och kolla den något helt annat och inte retat gallfeber på alla Argento fans/film kritiker världen över. Och INTE påstått att han skulle göra något bättre än Argento. Hade filmen hetat något helt annorlunda och inte haft några referenser till Argento så hade jag förmodligen sett filmen.
_________________ There can only be one - Argento Rules |
|
|
|
jolli
|
Postat: fre jul 31, 2020 20:32 |
|
|
|
Orkar inte gå in i diskussion med er. Fattar att det är meningslöst.
|
|
|
hatchet
|
Postat: fre jul 31, 2020 20:42 |
|
|
|
Vi ska ju inte försöka hindra dig från o gilla den, naturligtvis, jolli! Jag har gett många nytolkningar en chans på sistone o än är jag inte klar med det. Det är bara det att vad gäller italienska filmer, så är jag extra känslig, för det är filmer som jag värdesätter högst. Men, jag har inget mer o säga om det här, utan andra får fortsätta diskussionen här, om o när dom känner för't. Jag är klar med detta. Inga sura miner!
|
|
|
Ala
|
Postat: mån aug 10, 2020 09:40 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 376Ort: Västerås
|
Argento Rules skrev: jolli skrev: Självklart gör ni era egna val, men ni har ingen aning om vilken snygg och obehaglig skräckresa ni missar. Grejen är att de aldrig försökte göra om Argentos mästerverk. Utan de gjorde En helt egen film. Hans vision med filmen va att göra den mycket bättre än vad Argento gjorde. Och det lyckades han med, med råge.
|
|
|
|