Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Zon 261

InläggPostat: ons nov 10, 2010 19:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Någon som vet mer om denna filmen?
http://www.zon261.com/

InläggPostat: ons nov 10, 2010 21:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8147Ort: Borås, Sweden
Vet inget om den men ser verkligen ut att vara något att se fram emot. En del bra skådespelare precis som i Psalm 21. Kanske något seg trailer eller vad man ska kalla det, men eftersom filmen kommer först 2012 så kan man kanske inte vänta sig mera. Reagerade även över likheten i titeln med Sektor 236. Hoppas för guds skull inte att folk tror att de har någonting gemensamt, för deras skull.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 11, 2010 10:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det är precis samma team som i Psalm 21, samma regissör, Fredrik Hiller och samma producent.
Jag har läst om den här på filmnyheterna och det ska bli en renodlad zombiefilm. Verkar kunna bli riktigt bra!
Det är en lågbudget film med ca 3 miljoner i budget.
Ser fram mot den...

InläggPostat: sön nov 14, 2010 19:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån nov 08, 2010 18:15Inlägg: 2Ort: Svendome
Mycket nya svenska filmer på G nu, Psalm 21, Zon 261, Sektor 236, Insane... 8)
Den här ser ju lovande ut förutom blatte/svennevinklingen, sånt får jag nog av IRL och är inget jag orkar se på film... :-q

InläggPostat: sön nov 14, 2010 20:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12007Ort: Skåneland
Ja varför inte, kul att den ska spelas in i Landskrona :)

InläggPostat: tis nov 16, 2010 00:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 09, 2007 15:46Inlägg: 974Ort: Du vet den där gamla lådan med skräp du har på vinden? Kolla bakom den.
jag tycker det här ser helt sjukt lovande ut, extremt välgjort. bra jobbat sverige \m/ \m/

InläggPostat: tis jun 14, 2011 10:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag såg en 5 minuter lång promo för denna film igår.
Snygga zombies! Snygga miljöer, mycket cgi som föreställer Landskrona i ruiner och arméhelikoptrar som flyger, rök och eld och allmänt kaos.
Något som var förvånande var att alla skådisar bröt på skånska eller möjligtvis småländska. Skådisarna var exakt samma från Psalm 21.
Jonas Malmsjö, Per Ragnar och Björn Bengtsson m.fl.
Av det man fick se så var det inget blod eller Gore alls, ändå var det en lång, snyggt filmad sekvens där våra hjältar blir överfallen av en mängd zombies. Bara en av dem var rejält sminkad. De övriga var mest bleka och svarta runt ögonen.
Jag tycker det är kul att man vågar göra genrefilm i Sverige med stora skådisar. Hoppas dock bara att den är betydligt blodigare än vad promoversionen var.
Ska försöka hitta en länk och posta den här sen.

InläggPostat: tis jun 14, 2011 10:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8147Ort: Borås, Sweden
Kul att höra. Håller absolut med om att det är roligt att det vågas göra gener filmer i Sverige med lite större budget och kända ansikten. Jag tillhör dem som gillade Psalm 21 och för min del är det viktigare att Zon 261 blir en cool Svensk zombie/mutant (eller vad det nu är) film än att de är massa blod och gore. Men visst, innehåller den det så är det ju klart ett plus.

Promon du sett, är det inte de 5 minuters klippet som legat på youtube hela tiden? Eller har du sett någon ny?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 18, 2012 18:01 Svara med citat
Så hur går det för den här filmen då? Några nyheter?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 21, 2012 15:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor jul 21, 2011 12:33Inlägg: 135
Filmen verkar vara död. Dem har inte fått någon finansiering och är för dyr för att finansiera själv.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 22, 2012 15:31 Svara med citat
Är det fallet så är det väldigt trista nyheter. Vad har du för källa?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 23, 2012 15:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor jul 21, 2011 12:33Inlägg: 135
Här är artikeln jag läste:

http://www.moviezine.se/artikel/9746-det-ser-morkt-ut-for-zon-261

Men sen så är jag inte ett särskilt stort fan av Fredrik Hillers filmer, dels för hur han för att jag inte gillade Psalm 21 dels för hans jämför skräckfilm med porrfilm:

http://www.cinema.se/bloggarkiv/vad-hander-i-zon-261

Om han inte gillar den genren, varför gör han då skräckfilmer?

Fredrik Hiller verkar inte riktigt kunna stå för vilken typ av film han gör.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2012 00:14 Svara med citat
Själv så gillade jag Psalm 21. Eller jag tyckte att den var helt okej iaf och såg som jag nämnt tidigare fram emot denna. Personligen gillar jag att han inte vill låsa fast sig vid en genre, då jag tror att det kan skapa mer mening med en film om man tänker så. Sen så tycker jag inte att det låter som att Zon 261 är "död", utan mer ligger på is. Men det kanske bara är Hillers förhoppningar (eller mina). Vi får se helt enkelt. :)

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 18, 2013 09:57 Svara med citat
Jag såg för några dagar sedan en intervju med Dragomir Mrsic, skådespelaren/bankrånaren :D i Malou på tv 4 och då sa han att Zon 261 var en av hans kommande filmer, så helt nerlagd tror jag inte att filmen är . Även om det inte har något release datum ännu.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 20, 2013 23:54 Svara med citat
Release 2014, inspelning ska sätta igång under sommaren tydligen. Det finns en facebook grupp som heter zon 261. Där får man löpande information av regissören Fredrik Hiller.

InläggPostat: lör mar 23, 2013 11:29 Svara med citat
Nu blir jag glad och skapar lite förhoppningar igen. :)

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 27, 2013 10:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Citera:
Zon 261 är en monsterfilm - som inte är en monsterfilm - om främlingsfientlighet.

Zon 261 är ett actiondrama om att kunna se igenom vårt hat inför det främmande – att kunna nå inre och yttre frid genom att sluta göra våra medmänniskor till monster.

Haha jösses alltså.. Only in Sweden.

En monsterfilm som inte är en monsterfilm om främlingsfientlighet? Låter som märklig lågbudgetpropaganda i mina öron. Förstår inte vitsen med att försöka ge en zombiefilm något "djupt" budskap.

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 27, 2013 16:03 Svara med citat
utan_armar skrev:
Citera:
Zon 261 är en monsterfilm - som inte är en monsterfilm - om främlingsfientlighet.

Zon 261 är ett actiondrama om att kunna se igenom vårt hat inför det främmande – att kunna nå inre och yttre frid genom att sluta göra våra medmänniskor till monster.

Haha jösses alltså.. Only in Sweden.

En monsterfilm som inte är en monsterfilm om främlingsfientlighet? Låter som märklig lågbudgetpropaganda i mina öron. Förstår inte vitsen med att försöka ge en zombiefilm något "djupt" budskap.

Håller med fullständigt. Om jag känner Hiller rätt så kommer någon stå och predika budskapet precis som i Psalm 21.

Dessutom så har allt som Hiller säger sig vilja göra och säga med filmen gjort bättre i en massa andra filmer. "Night of the Living Dead" och "Dawn of the Dead" hade budskap, men de var subtila och sas inte rakt ut.

"En monsterfilm som inte är en monsterfilm"? Hur kan en monsterfilm inte vara en monsterfilm?

Han är inte lite kaxig som kallar den Sveriges första monsterfilm? Den är ju inte ens Sveriges första zombiefilm :-|

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 08, 2013 16:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
Nån som kan bekräfta om denna film verkligen kommer spelas in i sommar eller ej?

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 09, 2013 15:09 Svara med citat
Ja du Jesus, enligt denna artikel så ska filmen spelas in i höst:

http://www.moviezine.se/artikel/12781-zon-261-spelas-in-i-host

Inspelningen verkar ständigt bli uppskjuten. Vad är det som går och går och aldrig kommer till dörren? Zon 261 :(|)

Skämt åsido, enligt facebook-sidan så är planen sedan länge att spela in filmen strax efter sommaren.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 16, 2013 01:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis sep 02, 2008 18:37Inlägg: 137
Nu är det straxt efter sommaren, blir det nån inspelning? Nån som vet nåt?

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 23, 2013 11:54 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis mar 19, 2013 16:20Inlägg: 12
Inspelningen av Zon 261 påbörjades för ca en vecka sedan i Landskrona. Projektet kan bland annat följas via deras facebooksida: https://www.facebook.com/Zon261?fref=ts

/Henrik

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 02, 2013 01:28 Svara med citat
Såg på Facebook att de sökte filmarbetare. Ingen som varit med på inspelningen och kan berätta hur det var/är?

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 02, 2013 02:35 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
såg på några av bakom kulisserna klippen, ser ut som att zombier springer runt med automatvapen, har förmåga att sikta och skjuta.... eller nja, de är zombieliknande varelser ser jag nu men oavsett så är jag rätt så skeptisk till denna....

InläggPostat: lör maj 05, 2018 05:55 Svara med citat
Filmen kanske ska byta slogan till ”Sveriges mest utdragna film release” :)
Filminspelningen verkar nu iaf vara klar och saknar nu bara att någon ska vilja släppa den.
Går nu under titeln Operation Ragnarök.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
26 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd