Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Demons 1 och 2 - vilka utgåvor?

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: lör dec 04, 2004 07:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
newbadboy skrev:
Hur kan ni gilla ettan och hata tvåan. Precis som ngn skrev så är tvåan en nästan exakt kopia av ettan fast annan lokation. Jag älskar båda utan tvekan!!!!

Inte så svårt, tvåan är verkligen inte lika bra som ettan IMO. Sämre på allt, förutom The Cult låten Rain 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 04, 2004 10:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
Jag gillar tvåan som fan. Lånade den av en polares brorsa när jag var i tioårsåldern, sen dess har den suttit som gjuten i "favvofilmlistan".. Sen är det ju rätt så mycket en upprepning av ettan som sagt.. så jag kan förstå dom som såg ettan först att dom e lite besvikna på tvåan.. Men icke jag :D

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 04, 2004 11:21 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
crisis skrev:
Jag gillar tvåan som fan. Lånade den av en polares brorsa när jag var i tioårsåldern, sen dess har den suttit som gjuten i "favvofilmlistan".. Sen är det ju rätt så mycket en upprepning av ettan som sagt.. så jag kan förstå dom som såg ettan först att dom e lite besvikna på tvåan.. Men icke jag :D

Det kanske är det som det beror på. Jag såg också tvåan först och blev inte besviken på den.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 05, 2004 13:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Giallo skrev:
Schnaas skrev:
demons 1 är bra underhållning, köpte mitt ex för 5 kronor! :D

Hur hade du råd??

Fick pantsätta bilen vettu. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 04, 2005 11:30 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör sep 11, 2004 11:12Inlägg: 40
Jag har den där japanska Demons 1-2 boxen i bra skick till salu limiterad till 3000 ex, jag skickar den med postens kolli nummer så man kan se vart paketet är, 650 inkl frakt, pm om ni är intresserad.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 04, 2005 11:31 Svara med citat
Jag ska vara härligt primitivt här och säga att en anledning att tvåan är en besvikelse är att den är lika blodig som Björnes Magasin - va fan, varför dra ner på sånt i en sån tokfilm? :)

InläggPostat: tis jan 04, 2005 14:03 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör sep 11, 2004 11:12Inlägg: 40
Kan hämtas i örebro om ni bor i närheten.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 04, 2005 16:33 Svara med citat
KUBIKEN skrev:
Kan hämtas i örebro om ni bor i närheten.

jag bor i Örebro, jag skall till England nu i veckan, får jag tänka på saken tills nästa vecka?? Jag kommer hem på lördag kväll, kan höra av mig på söndag.

InläggPostat: tis jan 04, 2005 17:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8424Ort: Borås, Sweden
Nu har det grymma svenska bolaget House of Horror slängt ut två topp utgåvor av Demons & Demons 2. Måste vara de bästa utgåvorna på marknaden just nu! Allt dom ger ut håller hög klass bild och ljudmässigt. Dvd utgåvorna har snygga menyer och inget onödigt kladd på dvd fodralen. House of Horror vet hur man gör för att göra skräckfilms fansen glada. Självklart oklippt!.... Yeah Right :shock: ironi!!

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 04, 2005 17:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
SDC skrev:
Adam Gäfvert skrev:
Har bara sett första, är andra bra? Kostar typ 59kr eller nått på discshop.

Jag tycker att 2:an är bättre än 1:an. Förmodligen ganska ensam om det.
Det är mer eller mindre samma film fast dom utspelar sig på olika platser.
Bonus i 2:an är en otäck unge som får spö. Blir inte bättre än så.
Älskar när ungar får spö i filmer. :twisted:
Då menar jag där ungen har jobbig och elak karaktär och inte filmer där det är synd om ungen. Jag är inte en psykopat. :wink:

Bra pris dessutom.

1:an är klart bättre än 2:an men tvåan är helt ok men typ lika dan som ettan...har inget minne av att det var nån unge som fick spö :P

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 01:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
Citera:
har inget minne av att det var nån unge som fick spö

Sa vi inte på annan plats på forumet att barnporr var dåligt?? Skäms!!! :x

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 10:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
kniven skrev:
Citera:

Vart kommer porr in i bilden? :?

InläggPostat: lör jun 11, 2005 10:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
rile skrev:
kniven skrev:
Citera:

Någon har kanske festat lite hårt... :wink:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 11:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
första filmen är riktigt lajbans. andra filmen är helt jävla värdelös så gudarna skulle döda oss om man la den på offeraltaret.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 11:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Kan inte annat än att hålla med.
Första är tamigfan en av mina favoriter just nu, men jag finner ingen nytta i uppföljaren. Mest hatar jag den där lilla Gremlins-apan.
Jag har Directors Cut-utgåvorna som jag tycker håller rätt ball kvalité. De kostade 39:- styck på Ginza. Antagligen har folk redan tipsat om dem i tråden här men jag tänkte inte på att läsa igenom innan jag började skriva.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 11:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 12, 2004 20:34Inlägg: 366Ort: Munkfors
Ähhh... båda filmerna håller ju precis samma klass tycker jag... och jag har sett dem i rätt ordning. :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 11:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
mamoulian skrev:
rile skrev:
kniven skrev:
Citera:

Någon har kanske festat lite hårt... :wink:

Hehe ja kanske det ;)

InläggPostat: lör jun 11, 2005 12:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Skräcktomten skrev:
Ähhh... båda filmerna håller ju precis samma klass tycker jag... och jag har sett dem i rätt ordning. :twisted:

Håller med. De är ju snarlika. Lite halvbra båda två.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 12, 2005 17:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
Hedulven skrev:
Skräcktomten skrev:

jo dom duger.... men var längesen jag såg dom nu. men visst var 2an rätt gory?? :?

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 13, 2005 10:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
Lontane skrev:
Hedulven skrev:
Skräcktomten skrev:

jo dom duger.... men var längesen jag såg dom nu. men visst var 2an rätt gory?? :?

om jag får hoppa så var tvåan inte alls gory vad jag minns. mycket mer och snyggare gore i ettan :) fan alltså måste se ettan inom de närmsta dagarna. så jävla bra film. riktigt skönt tempo i den också så den är underhållande hela tiden.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 13, 2005 19:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
EddieGein skrev:
om jag får hoppa så var tvåan inte alls gory vad jag minns. mycket mer och snyggare gore i ettan :) fan alltså måste se ettan inom de närmsta dagarna. så jävla bra film. riktigt skönt tempo i den också så den är underhållande hela tiden.

får ta och kika på dom ikväll tror jag...iaf ettan!

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 11:33 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
Såg del 2 på odox vhssläpp i går. Har inte sett den första. men 2:an var en underhållande film 8)

Det roliga är att Odox version är ca 2 min längre än Raptor DVDn. Det är en ngn sorts handlingscen som är en deleted scene på DVDn.

Någon som vet mer om detta?

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 13:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Bästa utgåvorna ska väl vara AB´s Argento Collection.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 14:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
lizzardking skrev:
Bästa utgåvorna ska väl vara AB´s Argento Collection.

Det hoppas jag! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 17:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
Jag har platinums utgåvor, är helt nöjd med dom. Rätt kul extramaterial också, ettan har massa roliga intervjuer och tvåan har edtt avsnitt av giallo, samt ett klipp från Profondo rosso(butiken). Trean har jag bara horseshit utgåvan av, men det är ändå en skitfilm så det gör inget.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 7
168 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori