Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Demons 1 och 2 - vilka utgåvor?

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: ons jan 25, 2006 18:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
vaultkeeper skrev:
Jag har platinums utgåvor, är helt nöjd med dom. Rätt kul extramaterial också, ettan har massa roliga intervjuer och tvåan har edtt avsnitt av giallo, samt ett klipp från Profondo rosso(butiken). Trean har jag bara horseshit utgåvan av, men det är ändå en skitfilm så det gör inget.

The Ogre är grym.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 18:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
smulan skrev:
vaultkeeper skrev:
Jag har platinums utgåvor, är helt nöjd med dom. Rätt kul extramaterial också, ettan har massa roliga intervjuer och tvåan har edtt avsnitt av giallo, samt ett klipp från Profondo rosso(butiken). Trean har jag bara horseshit utgåvan av, men det är ändå en skitfilm så det gör inget.

The Ogre är grym.
Horsecreek utgåvan kanske förstörde filmen för mig, den kanske var klippt?, verkade så i alla fall.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 18:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Allt whorecreek gör suger ju, själva filmen är cool!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 18:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Fast den är väl egentligen inte en officiell Demons 3 eller?

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 18:22 Svara med citat
Ne det lär de inte vara... vem är det som har gjort den?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 18:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Det är väl Bava!

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 18:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
The Shape skrev:
Det är väl Bava!
Yes!, precis som Demons filmerna!, har The church och The sect med Demons filmerna och göra?

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 18:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
vaultkeeper skrev:
The Shape skrev:
Det är väl Bava!
Yes!, precis som Demons filmerna!, har The church och The sect med Demons filmerna och göra?

Inte mer än att de har försökt att säljas som uppföljare. Men det är dom inte. Plus att både The Church och The Sect är bättre

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 20:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Demons 1 är den billigaste filmen jag KÖPT Gav 50 öre för den, och det är den banimej värd!

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 20:09 Svara med citat
Jag köpte de båda engelska utgåvorna på ginza för 49kr stycket, kanske dom bästa 49 kr utgåvor jag sett.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 25, 2006 23:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
vaultkeeper skrev:
Jag köpte de båda engelska utgåvorna på ginza för 49kr stycket, kanske dom bästa 49 kr utgåvor jag sett.

Sönderklippta som vanligt!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 26, 2006 00:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
gokudo skrev:
vaultkeeper skrev:

Sönderklippta som vanligt!

Det tror jag faktiskt inte. Jag minns att jag läste recensioner i två dagar innan jag beställde dem (ja, jag har också dem) och hittade inget om att de skulle vara klippta i någon kant.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 26, 2006 00:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
http://www.bbfc.co.uk/search/index.php

sök på Lamberto Bava!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 26, 2006 00:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
gokudo skrev:
http://www.bbfc.co.uk/search/index.php

sök på Lamberto Bava!

Platinumdiscen är oklippt ser jag.
"Directors Cut"-versionen till och med, enligt fodralet. 8)

Sen så har jag tydligen Demons 2 från Platinum också, men den hittar jag inte på sidan. Men det står "Directors Cut" på den också.
Och de kostade 49:- styck.

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 26, 2006 00:28 Svara med citat
Ok ändå två crap-filmer! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 26, 2006 00:33 Svara med citat
gokudo skrev:

1:an är rätt ok, men 2:an är en parodi på muppetshow bl. med 20 liter vin i directors skalle. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 26, 2006 00:34 Svara med citat
gokudo skrev:
gokudo skrev:

1:an är rätt ok, men 2:an är en parodi på muppetshow bl. med 20 liter vin i directors skalle. :wink:

Word!

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 26, 2006 00:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Tycker båda filmerna är rätt slöa och likvärdiga. Nöjer mig med VHS-utgåvorna på dessa. Inget jag ser om direkt.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 26, 2006 00:43 Svara med citat
The Shape skrev:
gokudo skrev:
gokudo skrev:

Word!

Jag håller med fullt ut. Eller... Angående tvåan så håller jag med. Det är ingen fröjd alls. Och allt spårar totalt ur när den där jävla crittern hoppar ut ur magen på... vem det nu är. Fy!
Ettan är dock en av mina barndomsfavoritfilmer och jag älskar den djupt.
Så jävla dum. En biosalong. Det finns INGEN väg ut. Dock in. Folk slår på väggarna och springer i stora klasar och skriker, jagade av de där tokstollarna.
När allt verkar som hopplösast så är det väl jäkligt genialt att testa prydnadsmotorcykeln i foajen vilken (givetvis) är tankad och funkar, och på den sitter ett (givetvis) vässat svärd. Sen krashar (givetvis) en helikopter genom taket och i den ligger det (GIVETVIS) en grapling hook, ready to use. Tack och adjö. Det måste vara ett världens taffligaste manus. Men oj, så lyckat det blev.

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 26, 2006 00:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Schnaas skrev:
Demons 1 är den billigaste filmen jag KÖPT Gav 50 öre för den, och det är den banimej värd!

åfan, antar att vi inte snackar Subdvd då? 8)

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2011 20:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Länge sedan jag såg Demons, dags för en omtitt! Inte besviken :)
Härliga mängder av gore, underbara makeup effekter & härligt soundtrack...!

Har denna utgåva fr AB.

Bild

Finns det något släpp som har lite vassare bild & ljud? Är inte missnöjd med AB's, det fungerar finfint, men finns det bättre så är det ju bara bra :)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2011 23:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Släpps på blu-ray av Arrow snart, så det lär väl bli bättre :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2011 23:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Najs! Ja, jag såg just att Arrow dvd ska komma så :) BD vore ju guld.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 27, 2011 11:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån aug 08, 2011 09:21Inlägg: 65Ort: Öland
Glömde bort att köpa Demons 1 - 2 på Anchor Bay när man först började köpa DVD från USA och nu har de ju varit out of print hur länge som helst. Ser fram emot de kommande Arrow släppen. Har nog inget på det bolaget då man redan har typ femtioelva utgåvor på det mesta de släppt, men har läst en hel del positivt om dem, så jag har höga förväntningar på Demons släppen.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 28, 2012 11:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
När jag hörde Vacancy podcasten blev jag påmind att dessa nu släppts i en bluray box! Känns som ett måste köp för mig. Tydligen är den klart bättre än dvdsläppen och har massor med extramatrialgodis.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 7
168 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori