Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  tintorera på dvd!

InläggPostat: sön maj 16, 2004 16:41 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Vill poängtera att det svenska omslaget till Tintorera är mycket snyggare än bilden som är postad här. Tjejen hajen har i munnen är naken och mycket bättre målad, och i bakgrunden ser man en massa strandraggare som sorglöst stuffar runt på stranden. Hoppas dom använder den bilden på DVD:n.

InläggPostat: sön maj 16, 2004 18:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Är filmen verkligen nåt att ha? Skulle jag gilla den?

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 19:07 Svara med citat
Schnaas skrev:

Förmodligen inte, Tintorera är ett rätt knepigt stycke underhållning. Den kräver nog sina speciella smaklökar...

InläggPostat: sön maj 16, 2004 19:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
tilapia skrev:
Trevligt att du gillade den! Cyclone skulle kunna användas som ett lackmuspapper för god smak.

yep! hur är survive?

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 19:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
tilapia skrev:
Schnaas skrev:

Förmodligen inte, Tintorera är ett rätt knepigt stycke underhållning. Den kräver nog sina speciella smaklökar...

Alltså inte mkt blod och nakna kvinnor och tuffa repliker?

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 19:16 Svara med citat
Peter Neal skrev:
yep! hur är survive?

Den är ungefär som Cyclone, fast inte fullt lika infallsrik och bra. Survive är rätt seriös, välgjord och inte alls lika spekulativ som vissa verkar tycka. Den är ungefär som nyfilmatiseringen Alive, fast gjord för "oss".
Bra film, men jag skulle nog rekommendera att kolla in Treasure of the amazon, Hostages! eller The Bermuda Triangle innan.

InläggPostat: sön maj 16, 2004 19:20 Svara med citat
Schnaas skrev:

Det är väldigt snygga hajattacker och en hel del naket, men också evighetslånga strandraggarscener, triangeldrama och massa discodansande. Jag gillar ju sånt, men jag är nog minoritet. Tycker man att filmer skall ha en ond stämning eller ogillar idén på en hajfilm som mest handlar om strandraggning så kommer man att bli besviken...

InläggPostat: sön maj 16, 2004 19:24 Svara med citat
tilapia skrev:
Schnaas skrev:

Det är väldigt snygga hajattacker och en hel del naket, men också evighetslånga strandraggarscener, triangeldrama och massa discodansande. Jag gillar ju sånt, men jag är nog minoritet. Tycker man att filmer skall ha en ond stämning eller ogillar idén på en hajfilm som mest handlar om strandraggning så kommer man att bli besviken...

Kanske låter dumt, men jag älskar hajar. så visst fan kanske den är något för mig ändå

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 19:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
enligt hajfilms-specialen i video ferox verkar inte tintorera vara så mycket till hajfilm överhuvudtaget men jag tror jag kommer gilla den skarpt ändå. jag är aldrig svår på lite strandraggning.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 19:32 Svara med citat
Peter Neal skrev:
enligt hajfilms-specialen i video ferox verkar inte tintorera vara så mycket till hajfilm överhuvudtaget men jag tror jag kommer gilla den skarpt ändå. jag är aldrig svår på lite strandraggning.

Okaj. man kanske får tips iallafall på liyte schysta strandraggining.. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 19, 2004 12:24 Svara med citat
Vart hittar man denna film??

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 19, 2004 12:43 Svara med citat
dvdpacific lämpligast och billigast.
den ligger faktiskt och väntar på mig på posten i detta nu, ska ner och hämta den om nån timme.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 19, 2004 14:28 Svara med citat
Peter Neal skrev:
dvdpacific lämpligast och billigast.
den ligger faktiskt och väntar på mig på posten i detta nu, ska ner och hämta den om nån timme.

Lämna gärna ett omdöme när du kollat på filmen!

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 20, 2004 13:27 Svara med citat
Tintorera-utgåvan var mycket bättre än jag vågat hoppas på! Bra bild och en version som är mycket längre än den gamla VHS:en.

InläggPostat: lör nov 20, 2004 18:05 Svara med citat
tilapia skrev:
Tintorera-utgåvan var mycket bättre än jag vågat hoppas på! Bra bild och en version som är mycket längre än den gamla VHS:en.

Låter ju kanon

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 21, 2005 23:56 Svara med citat
cyclone kommer att släppas på dvd av synapse.

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 22, 2005 01:44 Svara med citat
Peter Neal skrev:
cyclone kommer att släppas på dvd av synapse.

JAAA!!! Årets DVD-släpp, lätt!

Har förresten ändrat mig lite, den internationella VHS-versionen av Tintorera funkar bättre än den mexikanska versionen på DVD:n.

InläggPostat: fre jul 22, 2005 11:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 24, 2005 14:53Inlägg: 231
Tintorera är en av de bästa softcore-rullarna jag har :wink:

Bisarr jäkla film, och Hugo Stiglitz lika cool som vanligt. Har aldrig sett en hajfilm där det dödas så många riktiga hajar i förut. Inte för att det skulle vara en bra grej.

Gillar den helt klart. Ingen kan påstå att det är en Hajen-ripoff, och det är skönt. Väldigt egen film.

Finns det förresten någon version som är längre än den svenska hyrfilmen (den jag har)? Minns att filmen är jäkligt lång, bara där, men det skulle vara kul att se om det finns längre versioner.

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 22, 2005 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
palance skrev:
Finns det förresten någon version som är längre än den svenska hyrfilmen (den jag har)?

Får man fråga vilka som släppt de svenska hyrsläppet?

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 23, 2005 07:59 Svara med citat
Goatlord skrev:
palance skrev:
Finns det förresten någon version som är längre än den svenska hyrfilmen (den jag har)?

Får man fråga vilka som släppt de svenska hyrsläppet?

Tintorera fanns utgiven på VCL. Samma version fanns också utgiven på video i de flesta europeiska länder.

DVD:n är en bra bit längre, men har inte riktigt samma flyt.

InläggPostat: lör jul 23, 2005 12:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
Aha, tackar för infon.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 24, 2005 02:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 24, 2005 14:53Inlägg: 231
Tack för infon Tilapia! Då ska jag satsa på att skaffa även DVD:n.. hade väl tänkt göra det nån gång ändå, men den information skyndar nog på det hela lite.

Mycket riktigt att det var VCL som gav ut Tintorera i Sverige. Det finns en bild att skåda (under "bilder") på hur den ser ut på min filmsida: http://www.andreasfilmer.tk/

Även några bilder på andra roliga ex-rentals som jag tog mig tid att scanna. Det kommer fler.

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 26, 2009 01:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
¡Tintorera! (1977)

Hunken Hugo Stiglitz solar skinkorna och jagar både brudar och hajar vid den mexikanska kusten.

126 minuter! sexploitation-hajfilm från Mexiko med en ilsken megatigerhaj, naket, hedonistiska fester, snygga undervattensscener, fiskslakter och en nypa gore.

Sjystfilmade hajattacker.

3-

Bild

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre apr 24, 2020 15:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12199Ort: Skåneland
Bump efter 10 år :mrgreen:

Denna filmen verkar vara sevärd, det blir att kolla in den om man hittar den. :)

https://www.imdb.com/title/tt0076825/

InläggPostat: mån apr 27, 2020 12:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6532Ort: Haddonfield
JA, den är ett måste G-G. :)

Sjukt underhållande Haj film. :ymparty:

Hugo Stiglitz är klockren!!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
51 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: