Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Zombie Holocaust

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
InläggPostat: ons okt 29, 2003 16:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons okt 29, 2003 00:32Inlägg: 54Ort: Norge, Bodø
Jeg synses filmen er veldig bra. Men Zombiene er ikke så bra. Dem løper jo det er ikke bra. Noen som har sett filmen eller?

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 29, 2003 17:17 Svara med citat
jag kan inte säga att jag tycker den är "bra", men den är ju verkligen sevärd i all sin dumhet. det är god underhållning, även om jag tycker finalen är väldigt lam!

InläggPostat: ons okt 29, 2003 18:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Underhållande film; zombies och kannibaler är aldrig fel. :lol: Inget mästerverk, men en helt ok film.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 29, 2003 19:20 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Var ett bra tag sen jag såg den men vad jag kommer ihåg så tyckte jag att den var underhållande.

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 29, 2003 21:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Zombie Holocaust var faktiskt den första Italienska filmen jag såg.

Det är helt klart en sevärd film med trevliga mängder blod, lite naket och ett rätt skönt soundtrack.

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 29, 2003 21:59 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör okt 18, 2003 15:23Inlägg: 95Ort: Kalmar
Väldigt underhållande film, en rulle man gärna ser om och om igen :)

InläggPostat: tor okt 30, 2003 00:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Briljant rulle! Ett måste i samligen.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 30, 2003 08:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1074Ort: Kragerø, Norway
Meget god underholdning. :D Skulle ikke denne originalt hete Cannibal Holocaust?

InläggPostat: lör nov 01, 2003 22:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Doctor Butcher M.D, Island of the Last Zombies, Queen of the Cannibals! Listan kan göras lång! :D

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 03, 2003 02:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
inte sett den än, men har hört att det är massa våldtäkts scener å kor som blir skjutna på riktigt osv...

verkar tämligen sjukt... men men, måste se den iaf...

InläggPostat: mån nov 03, 2003 02:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
gorecore superstar skrev:
inte sett den än, men har hört att det är massa våldtäkts scener å kor som blir skjutna på riktigt osv...

verkar tämligen sjukt... men men, måste se den iaf...

VA!!!???? Skjut han som har sagt det. :shock:
Zombie holocaust har inget sånt.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 03, 2003 02:26 Svara med citat
Det närmsta som stryker med i den filmen är en skyltdocka som agerar stand in för en kille som hoppar från ett höghus ;)

InläggPostat: mån nov 03, 2003 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Och en moddellera skalle som möter en båtmotor! :wink:

InläggPostat: mån nov 03, 2003 16:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Zombie Holocaust är lätt en av de bästa zombiefilmerna genom tiderna!
vi har zombies, vi har kannibaler, vi har mängder med tufft gore, vi har snygg handling och vi har "bra" skådisar, vad mer kan man begära från en film?
Den är ju hur tuff som helst!
underhållningsvärdet ligger ju på topp, ingen kan väl ha tråkigt till denna film? :D

visste ni föresten att kannibalerna är vietnameser och egentligen vegitarianer men tvingades äta slaktavfall och annat smaskens i de scenerna för filmens skull.. ja och för att de hade väldigt lite pengar oxå :(

den här borde alla äga. :D

InläggPostat: mån nov 03, 2003 16:30 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Citera:
visste ni föresten att kannibalerna är vietnameser och egentligen vegitarianer men tvingades äta slaktavfall och annat smaskens i de scenerna för filmens skull..

Fanns det något som dom där charmiga italienarna INTE kunde få för sig under kannibal-/zombiefilms-eran? Sedan vet man ju inte vad som är sant och falskt. Jag tror nästan inte heller att dessa regissörer vill ta dö på myten om sina egna produktioner heller...

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2003 08:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Zombie Holocaust är inget annat än ett mästerverk.

Den amerikanska voiceovern i trailern för Doctor Butcher MD är också grymt stenhård: He's a depraved sadistic rapist, and he makes housecalls! :D

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 12, 2003 09:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Har aldrig sett filmen. Funderat, men inte blivit av. Djurpågeri i andra "cannibal" filmer har skrämt mig. Men "skjuter dom inga kossor" så skulle man kanske ta och leta upp den.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 12, 2003 09:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 03, 2003 11:45Inlägg: 251Ort: KGA - Wermland
Såg om den härom veckan och instämmer - den är ett mästerverk.
Sällan har man sammanfört två genres så bra!

Sedan har vi ju "Hell of the living dead" som oxå är helt underbar... inte så mycket kannibaler, men samma känsla av skräpfilm och 80 tal. Precis som man vill ha det.

InläggPostat: mån jan 26, 2004 14:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jan 26, 2004 11:07Inlägg: 75Ort: Ulricehamn
Citera:
Den amerikanska voiceovern i trailern för Doctor Butcher MD är också grymt stenhård: He's a depraved sadistic rapist, and he makes housecalls!

Håller med! fick hem stonevision dvdn førra veckan och va helt enkelt tvungen att kolla på de trailers som fanns med, vek mig av skratt med den amerikanska røsten! Dr butcher md LOOVES new york å allt va han sæger, den trailern ær næstan bættre æn sjælva filmen (om man vill skratta :wink: )

Ska nog ta å se den idag om jag får tillgång till tvn.

InläggPostat: tor feb 05, 2004 14:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Zombie H är en suverän film med värdelöst slut.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 23, 2004 21:42 Svara med citat
Tror faktiskt att det är dax för en repris på den... 8)

InläggPostat: tis feb 24, 2004 13:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
en grymt bra film! En av de första filmerna jag såg genom italiensk skräck.

Är lycklig och glad att man har den på dvd!

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 24, 2004 13:54 Svara med citat
SDC skrev:
Har aldrig sett filmen. Funderat, men inte blivit av. Djurpågeri i andra "cannibal" filmer har skrämt mig. Men "skjuter dom inga kossor" så skulle man kanske ta och leta upp den.

Någon verkar ha en förkärlek till kossor här! :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 16, 2005 11:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 24, 2005 14:53Inlägg: 231
Tycker att det är jävligt häftigt att det var Enzo (Girolami) Castellaris pappa som gjorde den. Den gubben höll minsann stilen på gamla dar.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 11:30 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
Är den någon som har sett den amerikanska versionen Dr Butcher MD?

vart finns den enklast att få tag på?

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 5
123 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori