Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Zombie Holocaust

InläggPostat: tor jan 19, 2006 11:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
slade skrev:
Är den någon som har sett den amerikanska versionen Dr Butcher MD?

vart finns den enklast att få tag på?

Jag hade den på Laserdisc... Kolla med NIN typ. :wink:

InläggPostat: tor jan 19, 2006 12:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Hur kan den heta i usa Dr Butcher M.D?, den som typ tor att det ska vara ännu en "galen-forskare-film" lär ju lätt bli besviken!

InläggPostat: tor jan 19, 2006 12:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
vaultkeeper skrev:
Hur kan den heta i usa Dr Butcher M.D?, den som typ tor att det ska vara ännu en "galen-forskare-film" lär ju lätt bli besviken!

Har du sett filmen?

InläggPostat: tor jan 19, 2006 12:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Almost Human skrev:
vaultkeeper skrev:

Har du sett filmen?

Du stal min fråga! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 12:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Den är mer som en långsam kannibalfilm ju, ytterst få zombier :( :evil:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 12:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Almost Human skrev:
vaultkeeper skrev:

Har du sett filmen?
Ja, men den där "Dr Butcher grejen" kommer ju inte förrens den sista halvtimmen, annars är det ju mest zombies(väldigt lite) och kannibaler, men Zombie holocaust är också en ganska dum titel, eftersom det är mest kannibaler!

InläggPostat: tor jan 19, 2006 12:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Och vad skulle du kalla Ian McCulloch's karaktär då, om inte en galen läkare/forskare?

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 12:23 Svara med citat
Var ett tag sedan jag såg den!
Var det inte DR Obrero som var filmens galning?

Senast redigerad av vaultkeeper tor jan 19, 2006 15:53, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tor jan 19, 2006 12:27 Svara med citat
Helt rätt...jag menade givetvis Donald O'Brien's karaktär Dr. Obrero aka. Dr. Butcher! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 14:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
slade skrev:
Är den någon som har sett den amerikanska versionen Dr Butcher MD?

vart finns den enklast att få tag på?

Juppz, den är släppt på Japansk laserdisc och VHS i USA. Dock tror jag inte den finns på DVD. Har en extra LD på den om du har spelare och intresserad. Den har ju helt annat soundtrack som är "intressant" 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 15:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån aug 16, 2004 11:47Inlägg: 54Ort: göteborg
den finns på darkdisc.com

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 15:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Kul och underhållande rulle som ska ses av dem som inte sett den.

InläggPostat: tor jan 19, 2006 15:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Verkligen, en mycket bra film!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 16:30 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
Nix, ingen ldspelare

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 18:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Det här är en av mina favorit filmer, Man får ju allt Kannibaler, zombies och en galen läkare/forskare :D . Jag har själv Dragons utgåva funderar på att byta till SS utgåva som jag tror är bättre.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 18:10 Svara med citat
dragons utgåva är klippt.

InläggPostat: tor jan 19, 2006 18:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Dr.Butcher titlen var endast för att den skulle lanseras i USA under en annan titel och med alternativa scener.

Har själv SS-släppet och det är mycket bra.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 18:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Fan du har rätt men så skrev inte DVDCompare sist jag tittade (fast det var några år sen)

R0 Germany - (Dragon Film Entertainment) - Cut. 4:58 min of footage (gore sequences). Transfer taken from the old LD it seems.
R0 United Kingdom - (Stonevision Entertainment) - No Cuts - Italian Version.
R1 America - (Media Blasters/Shriek Show) - No Cuts - Italian Version.
R4 Australia - (Umbrella Entertainment) - Italian Version (84:09 - PAL

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 18:41 Svara med citat
Jag undrar om inte det är dom scenerna som spelades in i en park i Rom och som ligger som deleted scenes på dragon disken. Jag tänker på att Australiens utgåva har en PAL tid på 84,09 och dragon har 80,55 men med ovanstående scener (som jag vet finns med i filmen på vissa versioner) så mäter dragons utgåva 86.00min

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 19:08 Svara med citat
Fy fan för klippta filmer!

InläggPostat: tor jan 19, 2006 19:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
vaultkeeper skrev:
Fy fan för klippta filmer!

Håller med dig, dem är nästan värre än HoH-utgåvor :wink:

Fast SS-släppet är orört, leta upp det, till och med vändbart omslag, bara det du :P

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 19:13 Svara med citat
Jag nöjer mig med stonevision utgåvan så länge!, oklippt och hyfsat ra bild och världens häftigaste trailer som extramaterial!

InläggPostat: tor jan 19, 2006 19:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det är väl mest utombordaren som gör att man fortfarande håller kvar vid denna zombie-cannibalhybrid! :twisted:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 21:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
freudstein skrev:
den finns på darkdisc.com

Tror inte Dr. Butcher versionen finns på DVD dock. Den har några min extra foto som en annan snubbe spelade in för en egen zombierulle men som aldrig blev av. Så amerikanska killen som köpte in Zombie Holocaust slängde in dom scenerna innan filmen, låt en drogpåverkad japs göra ny musik och helt plötsligt hade han Dr. Butcher M.D.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 22:00 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
jag har 3 VHS versioner av ZH

Video for pleasure(Holland): 85.30

Original video (Grekland) : 80.40

Odox (som snott från Invest): 84.05

Vidare har en annan person kollat upp den engelska pre cert (VTC) : 82.05

Som synes är VFP längst i och med att den har gropensekvensen som är nästan 5 min. Den grekiska tapen är fullscreen o ljusare än den holl som är lbx o en mörk print. Den grekiska saknar troligen gropensekvensen.

Jag vet att Invest är baserad på samma print som VFP, fast den är kortad i några våldsekvenser.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 5
123 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori