Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Zombie Holocaust

InläggPostat: tor jan 19, 2006 22:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
NIN skrev:
...Den har ju helt annat soundtrack som är "intressant" 8)

Det kan man lungt säga. Filmen får en helt annan karaktär, jag höll på att skratta ihjäl mig första gången jag hörde musiken. :lol:

InläggPostat: tor jan 19, 2006 22:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Citera:
jag har 3 VHS versioner av ZH

Video for pleasure(Holland): 85.30

Original video (Grekland) : 80.40

Odox (som snott från Invest): 84.05

Vidare har en annan person kollat upp den engelska pre cert (VTC) : 82.05

Som synes är VFP längst i och med att den har gropensekvensen som är nästan 5 min. Den grekiska tapen är fullscreen o ljusare än den holl som är lbx o en mörk print. Den grekiska saknar troligen gropensekvensen.

Jag vet att Invest är baserad på samma print som VFP, fast den är kortad i några våldsekvenser.

Med tanke på dessa tider så undrar jag om Dragons utgåva är klippt (86,00min med grop scenen inräknad)
Enligt DVDCompare så skulle Dragon vara klippt nästan 5min?[/quote]

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 22:46 Svara med citat
"Gropscenen" är totalt tristess och förstör rytmen i en annars perfekt trashfilm. Så personligen tycker jag bara den är bra i sitt bortklippta skick.

InläggPostat: tor jan 19, 2006 22:48 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
Mackan666 skrev:
Citera:
jag har 3 VHS versioner av ZH

Video for pleasure(Holland): 85.30

Original video (Grekland) : 80.40

Odox (som snott från Invest): 84.05

Vidare har en annan person kollat upp den engelska pre cert (VTC) : 82.05

Som synes är VFP längst i och med att den har gropensekvensen som är nästan 5 min. Den grekiska tapen är fullscreen o ljusare än den holl som är lbx o en mörk print. Den grekiska saknar troligen gropensekvensen.

Jag vet att Invest är baserad på samma print som VFP, fast den är kortad i några våldsekvenser.

Med tanke på dessa tider så undrar jag om Dragons utgåva är klippt (86,00min med grop scenen inräknad)
Enligt DVDCompare så skulle Dragon vara klippt nästan 5min?
[/quote]

Jag är också förvirrad ang AU DVDn, den verkar vara kortare än VFP tapen...

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 02:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
fredzilla skrev:
"Gropscenen" är totalt tristess och förstör rytmen i en annars perfekt trashfilm. Så personligen tycker jag bara den är bra i sitt bortklippta skick.

Ja, håller nog med. Bästa vore, för ett fan, att ha två versioner, tre för super fanet. En helt oklippt, en som saknar denna gropscen och för alla dårar, en med Dr. Butcher versionen. 8)

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 08:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Jag såg denna för ett jävla tag sen på hyr VHS, klippt som fan...
Jag kommer ihåg att klippen var bland dom sämsta jag nånsin sett, alltså ruskigt tydliga och dåligt gjorda. Vet inte vilka det va som hade gett ut den dock...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 08:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Nattugglan skrev:
NIN skrev:
...Den har ju helt annat soundtrack som är "intressant" 8)

Det kan man lungt säga. Filmen får en helt annan karaktär, jag höll på att skratta ihjäl mig första gången jag hörde musiken. :lol:

Bästa låten i världen;
När de åker på grusvägen på väg ut i djungeln.
Tadam-dada-dam.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 15:54 Svara med citat
Ifall någon vill bli av med Dragon DVDn står jag gärna till tjänst!

Anledningen till detta är att jag inte alls tror på att den skulle vara klippt i gore, därför vill jag gärna jämföra det släppet mot mina VHS versioner.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 16:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
slade skrev:

Anledningen till detta är att jag inte alls tror på att den skulle vara klippt i gore, därför vill jag gärna jämföra det släppet mot mina VHS versioner.

Det står på Midnight Videos hemsida och även på dvdcompare att det är just "gore" som klippts bort i de fyra, fem minuterna det handlar om!

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 16:18 Svara med citat
mamoulian skrev:
slade skrev:

Det står på Midnight Videos hemsida och även på dvdcompare att det är just "gore" som klippts bort i de fyra, fem minuterna det handlar om!

Jo jag vet, ,men enl mina efterforskningar så är den uncut 8)

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 16:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
tycker det är en underbar film. den har faktiskt blivit bättre varje gång jag sett den men risken är ju att man ser sönder den så jag ska vänta ett år eller något.

har även denna fina poster inramad på min vägg :)
Bild

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 16:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Lär ju knappast skaffa nån annan version eller komplettera den StoneVision jag har -- SÅ bra är inte filmen, men bättre än mycket annat trash man sett...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 18:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Lysande film med Delli Colli i visa-tuttarna-form (allt annat med för den delen) utan dess like. Lite roligt med dagsljuset utanför fönstrena i Dr. Obreros slakt (sjuk) hus under nattscenerna. Skojiga kannibaler dessutom. Bara synd att de inte bjöd på några "Hagga Blagga"-läten som i Lenzi´s Eaten Alive. Kannibalerna i detta mästerverk tjattrar ju mest. Får nog ta och klämma den i natt.

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 19:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
det roliga med filmen är det at när de spelat in den så upptäckte dem att den var alldeles för kort :shock:
Så dem snodde lite scener från fulci´s Zombi och lade in och filmade vissa typ då "gropscenen" och lade till.
För hux flux är dem i en björkskog och det är kallt och sen är dem i djungelen igen och det är varmt :D

Att det är kallt märker man på "kannibalerna" som fryser något enormt :P
Titta bara på dem så ser ni :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 19:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Är det i den en zombie/kannibal får skallen skivad av en utombordare eller dylikt?

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 20:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Hedulven skrev:
Är det i den en zombie/kannibal får skallen skivad av en utombordare eller dylikt?

Bingo!! :P

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 20:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
lizzardking skrev:
Hedulven skrev:

Hehe, så längesedan jag såg den. Kanske dags att kolla upp på nytt.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 20:09 Svara med citat
Hedulven skrev:
lizzardking skrev:
Hedulven skrev:

Hehe, så längesedan jag såg den. Kanske dags att kolla upp på nytt.

Värd en titt åtminstone för alla sköna zombies :lol:

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 08, 2006 17:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
En helt hopplöst usel rulle, men visst, makalöst underhållande! En del av gorescenerna är ju dessutom riktigt trovärdiga...

InläggPostat: ons feb 08, 2006 23:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
lizzardking skrev:
det roliga med filmen är det at när de spelat in den så upptäckte dem att den var alldeles för kort :shock:
Så dem snodde lite scener från fulci´s Zombi och lade in och filmade vissa typ då "gropscenen" och lade till.
För hux flux är dem i en björkskog och det är kallt och sen är dem i djungelen igen och det är varmt :D

Vilka scener är från Zombi??

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 09, 2006 01:50 Svara med citat
Har för mig att det är någon scen från byn när de kör igenom med jeepen och så är det någon scen med samma åsna som i just zombi.

En polare som har sagt vilka det var och när man ser filmen så känner man igen dem direkt.

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 09, 2006 10:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
lizzardking skrev:
Har för mig att det är någon scen från byn när de kör igenom med jeepen och så är det någon scen med samma åsna som i just zombi.

En polare som har sagt vilka det var och när man ser filmen så känner man igen dem direkt.

jo det stämmer! sedan någon närbild på en Zombie tror jag också är stulen. det är lite kul...

men fyfan vad underbar denna filmen är :)

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 09, 2006 10:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Den är underbar verkligen!

Nån som har tänkt på när indianen hoppar ut igenom förnstret på sjukhuset i början, så tappar dockan en arm när den träffar marken men sen när man får se en närbild är han hel igen =)...

Det är kvalité!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 09, 2006 11:08 Svara med citat
smulan skrev:
Den är underbar verkligen!

Nån som har tänkt på när indianen hoppar ut igenom förnstret på sjukhuset i början, så tappar dockan en arm när den träffar marken men sen när man får se en närbild är han hel igen =)...

Det är kvalité!

oja jag har både zoomat och spelat den scenen i slowmotion många gånger! sedan älskar jag hjältinnans obscervanta förmåga när dom visar diabilder och hon upptäcker länken på en av bilderna med killen som hoppa, jag talar naturligtvis om tatueringen som är mest uppenbar i världen eftersom dom har skjortknapparna uppknäppta precis så den fula symbolen ska synas :D

och det där härliga ljudet som dyker upp varje gång dom vill att man ska komma ihåg något (som symbolen)

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 09, 2006 11:22 Svara med citat
Ja, hehe...! Det är klosckrent! :wink:

Ljudet är så jävla uppenbart, typ; Nu hände det nått spännande ljud...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 5
123 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: