Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Burial Ground

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Nästa
InläggPostat: fre sep 03, 2004 09:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Hmm, känner igen honom från någons avatar ;>

InläggPostat: fre sep 03, 2004 09:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
rile skrev:
Hmm, känner igen honom från någons avatar ;>

Samma använadre hette, Peter_Bark elr nå sånt

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 03, 2004 14:08 Svara med citat
Fick hem Burial Ground idag på vhs, japan släppet!!!
Skall se filmen ikväll jämföra med ss dvn och sedan komma med ett utlåtande!

InläggPostat: lör sep 04, 2004 13:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
BeyondTheDarkness skrev:
Fick hem Burial Ground idag på vhs, japan släppet!!!
Skall se filmen ikväll jämföra med ss dvn och sedan komma med ett utlåtande!

UNDERBART!!!

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 04, 2004 16:19 Svara med citat
ZOMBIE 3 (Italian Shock) aka ZOMBIE 3, NIGHTS OF TERROR. At 40 minutes 58 seconds the dvd is missing about 4 seconds of a gore scene with the guy turning completely around and falling back against the shutter. This footage is contained in the Japan release of the film. Submitted by Stevehorror Bennett

Jag såg på japan släppet igår (halv ett på natten, har inte haft tid). Faktum är att det int är någon gore scen av vad jag såg vid den tidpunkten (är italy shock släppet pal tro?) så det borde isåfall bero på det (tiden kanske är felskriven). Jag tror att informationen som fattas är då snubben blir nerdragen på bordet av munk zombierna och har de extra sekunderna, kunde inte jämföra på samma tv och därför min onogranna slutsats.

är det annars någon som kan säga vilken scen som syftar på här uppe?
För jag lade inte märke till det om dom inte menar just den med zombiemunkarna som kalasar.

InläggPostat: lör sep 04, 2004 16:32 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre aug 20, 2004 20:23Inlägg: 51
Citera:
är det annars någon som kan säga vilken scen som syftar på här uppe?

Det är säkert bara en myt, skapad av Midnight Video, som de använder som försäljningsargument för att kunna kränga sin bootleg :lol:

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 04, 2004 16:38 Svara med citat
tror jag inte, eftersom all annan information har stämt som jag sett. Såg filmen sent som sagt men skall jämföra strax igen.

InläggPostat: sön sep 05, 2004 20:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
IS DVD's brukar väl vara PAL?

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 05, 2004 20:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
NIN skrev:

Jo alla är de, Jag har iallafall inte hört om ngn ntsch IS utgåva?!

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 06, 2004 00:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
Hokuto Noken skrev:
Det är säkert bara en myt, skapad av Midnight Video, som de använder som försäljningsargument för att kunna kränga sin bootleg :lol:

Precis! Om man släpper vhs-rippade komposit discar och är med och försvårar eventuella RIKTIGA releaser från bolag som betalar för rättigheter, så kan man gott hålla käft.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 06, 2004 07:55 Svara med citat
skall göra en riktig jämförelse så fort jag får tid!

InläggPostat: mån sep 06, 2004 14:33 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Mkt snack och liten verkstad!! Vi har väntat rätt länge på en jämförelse nu. 8)

InläggPostat: mån sep 06, 2004 15:26 Svara med citat
men det var en jädrans tjat, hehe. har inte haft tiden. Men jag skall alldes stax göra denna, har inte tillgång till vhs och dvd till samma dvd därför måste jag fixa med detta men en jämförelse dyker upp här senast ikväll.

InläggPostat: mån sep 06, 2004 16:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Schnaas skrev:
NIN skrev:

Var inte så säkra på det. Japan shock utgåvor av Men behind the sun är i NTSC och det är samma bolag så det kan nog finnas IT släpp i NTSC.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 06, 2004 16:31 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Schnaas skrev:
NIN skrev:

Var inte så säkra på det. Japan shock utgåvor av Men behind the sun är i NTSC och det är samma bolag så det kan nog finnas IT släpp i NTSC.

Skumt, Väntar tills jag får läsa något bevis!

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 06, 2004 17:30 Svara med citat
NU SÅ GOTT FOLK!!!
Här kommer jämförelsen mellan Japan VHS släppet och italy Shock/Shriek show dvderna av Burial Ground/Nights Of Terror gjord av mig själv:

Informationen från midnight stämmer. Det är när snubben har kastat ner tjejen som har fått huvudet avhugget och sitter fastspikad i väggen och zombierna sliter ner henne som snubben därefter stänger fönstret och vänder sig om, man kan ganska tydligt höra ett "knäpp" i dvd versionerna (jämförde med båda) och därefter tar en gorescen vid där zombierna smaskar i sig offret. Denna scen på den Japanska vhsen är längre och innehåller hela gore scenen, det vill säga: Japan släppet är det man ska ha!!!

:D 8)

InläggPostat: mån sep 06, 2004 20:00 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Så gott! Bra jobbat . Tack för det.

InläggPostat: mån sep 06, 2004 20:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
det är egentligen helt meningslöst att samla på film, hur man än gör så köper man en utgåva med någon glitch... Ska fan bränna upp mina dvd:s och spränga spelarna ute på gården!!!

Drar ner i källaren och hämtar dynamex och bensindunken... :x

InläggPostat: tis sep 07, 2004 07:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Stopp! Vänta!
Är det inte mycket smidigare och säkrare att jag kommer med en släppkärra och hämtar hela lasset. :D

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 07, 2004 07:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Fredrik skrev:
Stopp! Vänta!
Är det inte mycket smidigare och säkrare att jag kommer med en släppkärra och hämtar hela lasset. :D

:D
Förmodligen! Men jag har lugnat ner mig nu så filmerna får vara kvar ett par dagar till... :wink:

InläggPostat: tis sep 07, 2004 08:33 Svara med citat
Så vad kom vi fram till? Är den Japanska vhsen och dvd:n identiska?

InläggPostat: tis sep 07, 2004 13:33 Svara med citat
jag jämförde med japanska vhsen. Om japanska dvd är detsamma vet jag inte, men den borde ju vara det, förstår inte varför den inte skulle vara det.

InläggPostat: ons sep 08, 2004 12:28 Svara med citat
Tackar för jämförelsen! Jag har Japanska Burial Ground dvd'n på back-order så så fort jag får in den ska jag jämföra och se om det är samma som VHS'n. Annars så blir det att köpa tillbaka VHS'n igen, som är fin med rätt grejer.

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 08, 2004 18:02 Svara med citat
Får i framtiden skaffa den japanska vhsen då.. filmen ör underhållande och bra, och man vill ju se allt slafs

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 08, 2004 18:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Schnaas skrev:
Får i framtiden skaffa den japanska vhsen då.. filmen ör underhållande och bra, och man vill ju se allt slafs

Eller den japanska dvd:en :D
Dom borde ju vara lika.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 10
235 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: