Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Burial Ground

Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
InläggPostat: ons jun 08, 2011 11:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
NIN skrev:
Det är en huvudkrossning som saknas.

det är ju det enda i tråden jag kan hitta om en huvudkrossning :)

InläggPostat: ons jun 08, 2011 11:17 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
LOL!

InläggPostat: ons jun 08, 2011 22:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
PlagueBoy skrev:
NIN skrev:
Det är en huvudkrossning som saknas.

det är ju det enda i tråden jag kan hitta om en huvudkrossning :)

Juppz, det är ju andra som sagt det var en huvudkrossning. Du vet att vi är några som lever utanför internet med, något som du och lille fredzilla kanske inte förstår :wink:

InläggPostat: tor jun 09, 2011 02:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
1. Heter han som har gjort youtube-videon Jack eller Jocke? Jag hängde inte riktigt med där. ;)

Riktigt kul att se visserligen.
"--- Idag e jag e den enda, som har den enda oklippete versionen av den här... av Burial Ground." :lol:

2. Skiljer sig filmens speltid/innehåll något alls mellan de japanska, italienska och holländska VHS:erna??

3. Hittade denna info på tyska sajten OFDb.de:

"Notes:
"Some missing scenes were inserted by a poor master.
Therefore, slight variations in quality noticeable ...
(E.g bullet holes in 0:24:00, smashing a zombie head at 0:31:05,
burning zombie at 0:34:39, a zombie decapitation at 0:53:18).
Primary genitals were pixelated (0:10:55).
"

Nån som kan förklara detta?
Finns allt detta med på DVD?

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 09, 2011 06:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Frågan nummer tre kan jag själv svara på redan - alla dessa scener finns med på engelskdubbad dvd!

De fyra sekundrarna saknas självklart, men jag klockade också goresekvensen och jämförde med PAL. Kan självklart vara dålig timing från min sida, men trots att det var NTSC så mätte jag goresekvensen efter fönstersekvensen till en sekund kortare (?).

En snubbe på Cinezilla skrev iofs:

"Apparently the upcoming blu-ray has some never-before-seen scraps of footage left over from the original production! Wonders never cease..."

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 09, 2011 06:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
Mutileiphor: Videon kom till av en enda orsak, för Jack (dansken) ville jävlas med mig (Jocke) som älskar Burial ground... :)

InläggPostat: tor jun 09, 2011 07:34 Svara med citat
Ballt!
Jag kan säga att du inte är den enda som diggar denna kultrulle här inne. :x

Men alltså...
vad tror ni, återfinns dessa 4-5 sekunder även i de holländska och italienska släppen?
VHS alltså, för "Shock DVD"-släppet är ju uppenbarligen klippt (gore eller inte!).
:)

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 23, 2014 18:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
Jag tänkte se på den ikväll med titeln The Zombie Dead på Vipco \:D/

InläggPostat: tor aug 28, 2014 10:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1283Ort: Borås
Det här är verkligen en film som jag kan tycka bra om en dag medan jag en annan dag tycker det är världens skitfilm. Ambivalens så det stänker om det.

Någon som vet hur blurayutgåvan står sig mot dvd? Är det någon märkbar förbättring vad gäller bildkvalitet? (Har det svenska dvdsläppet).

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 10 av 10
234 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori