Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Burial Ground

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa
InläggPostat: tis maj 25, 2004 07:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Finns en del fina skallkrossar scener i den filmen... Det är alltid bra...

InläggPostat: tis maj 25, 2004 07:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Giallo skrev:
Finns en del fina skallkrossar scener i den filmen... Det är alltid bra...

Jupp, sådant är extra plus hos mig

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 07:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag kan tänka mej det....

InläggPostat: tis maj 25, 2004 17:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Den lille "killen" Michael (Peter Bark) är nog de skummaste jag sett på film hitils har sökt förbrilt på nätet för att hitta fakta om den här lilla gynnaren men förgäves.Bilden som jag har som avatar är Michael inte jag pjew!!

InläggPostat: tis maj 25, 2004 17:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Peter Bark skrev:
Den lille "killen" Michael (Peter Bark) är nog de skummaste jag sett på film hitils har sökt förbrilt på nätet för att hitta fakta om den här lilla gynnaren men förgäves.Bilden som jag har som avatar är Michael inte jag pjew!!

Haha. har alltid trott att det var du som såg ut så innan. jag såg filmen.. :wink:

http://www.imdb.com/name/nm0054760/

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 17:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Förstod att de kunde bli något missförstånd så jag tänkte att de var bäst å reda upp ett å annat :lol:

InläggPostat: tis maj 25, 2004 17:08 Svara med citat
Peter Bark skrev:
Förstod att de kunde bli något missförstånd så jag tänkte att de var bäst å reda upp ett å annat :lol:

Hahaha... :wink: :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 17:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8479Ort: Borås, Sweden
Såg att Burial Ground fanns på discshop i en holländsk utgåva tror jag. Någon som vet om den är klippt?

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 18:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Har för mig att alla dvd utgåvor är klippta.
(At 40 minutes 58 seconds the dvd is missing about 4 seconds of a gore scene with the guy turning completely around and falling back against the shutter. This footage is contained in the Japan release of the film. Submitted by Stevehorror Bennett)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 19:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
gokudo skrev:
Har för mig att alla dvd utgåvor är klippta.
(At 40 minutes 58 seconds the dvd is missing about 4 seconds of a gore scene with the guy turning completely around and falling back against the shutter. This footage is contained in the Japan release of the film. Submitted by Stevehorror Bennett)

VA!?? Fan, jag som hade Japanska VHS'n, i widescreen och mkt fin bild! Får kolla om jag kan köpa tillbaka den då. :shock: :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 20:51 Svara med citat
humm, stämmer det verkligen? Är det ingen som har utgåva att jämföra med? Det är bara på midnight1 jag läst den informationen, enligt t.ex. dvd compare ska den vara oklippt..

InläggPostat: ons jul 14, 2004 01:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
BeyondTheDarkness skrev:
humm, stämmer det verkligen? Är det ingen som har utgåva att jämföra med? Det är bara på midnight1 jag läst den informationen, enligt t.ex. dvd compare ska den vara oklippt..

Tror min polare har kvar den kassetten så jag ska låna hem den och jämföra om någon vecka.

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 14, 2004 09:42 Svara med citat
jepp gör det! Låter strange att fyra sekunder av filmen skulle missas.
Enligt xploitedcinema som har tagit information från midnight om att t.ex werewolf woman inte är i oar har inte skrivit att det skall vara något klipp i Burial ground...

InläggPostat: ons jul 14, 2004 11:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8479Ort: Borås, Sweden
Så utgåvan på discshop är klippt? Men inte mera än dessa 4 sekunder då? Är den värd att köpa eller finns det någon mycket bättre utgåva? Jag tänker på ljud och bild!

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 14, 2004 17:06 Svara med citat
ss har en anamorfisk widescreen och mkt extramaterial men det är som sagt möjligt att fyra sekunder fattas...

InläggPostat: ons jul 14, 2004 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Trist om det stämmer... Men 4 sekunder skulle nog inte tillföra så mkt (hjärn)substans tyvärr! :wink:

InläggPostat: ons jul 14, 2004 18:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
Är det detta det gäller? Är det Burial Ground det handlar om isåfall?
John Sirabella:
6) Zombi 3 - The licensor never had a complete cut of this film but only a cut negative. The Japanese never used that cut instead found a print somewhere, the Japanese source was not very good so we use all the negative print source and than combined with inferior Japanese source to make most uncut clean print.

http://www.midnight1.com/sirabella.asp

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 14, 2004 20:12 Svara med citat
dej den handlar om Zombie 3, inte Burial Ground..

InläggPostat: ons jul 14, 2004 20:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Det kan lätt bli lite rörigt när flera filmer är kända under samma namn...

InläggPostat: ons jul 14, 2004 20:20 Svara med citat
precis, men Sirabellas kommentarer var trots allt ganska intressanta om de stämmer om Werewolf woman och Hitcher In The Dark låter jag vara osagt men dvd utgåvorna duger iallafall..

InläggPostat: ons jul 14, 2004 20:54 Svara med citat
nu har midnight video lagt till fler titlar som inte skall vara i oar t.ex. den utmärkta (kanske har ändrat uppfattning) utgåvan av Beyond The Darkness, Killing Birds och Demons III.

InläggPostat: lör jul 17, 2004 01:23 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör jul 17, 2004 00:57Inlägg: 35
peter bark är det enda som är bra med den filmen

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 17, 2004 02:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
det handlar väl inte om att filmen är klippt utan att det saknas 4 sekunder i dvd-utgåvorna (om nu så är fallet). filmen innehåller en massa annat gore så att just dessa 4 sekunder, som jag förmodligen aldrig har sett, skulle vara bortklippta känns inte så troligt. material kan försvinna av en mängd olika anledningar utan att det behöver handla om regelrätta klipp.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 17, 2004 10:17 Svara med citat
jo precis det är vad jag tror också, det lär som sagt inte vara en "klippt" version av filmen men känns lite surt, men jag kommer ändå införskaffa den..

InläggPostat: sön jul 18, 2004 16:02 Svara med citat
Den Zombi 3 som Shriek show har släppt (inte Burial Ground alltså) i sin The Lucio Fulci collection, den filmen har jag missat helt! Är det den som är den "riktiga" del 3? Tycker att allt är lite rörigt...

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 10
235 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori