Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Burial Ground

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Nästa
InläggPostat: sön jul 18, 2004 16:28 Svara med citat
stämmer.

InläggPostat: sön jul 18, 2004 16:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8479Ort: Borås, Sweden
Då måste jag ju bara ta och köpa den också!

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 18, 2004 21:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
jolli skrev:
Den Zombi 3 som Shriek show har släppt (inte Burial Ground alltså) i sin The Lucio Fulci collection, den filmen har jag missat helt! Är det den som är den "riktiga" del 3? Tycker att allt är lite rörigt...

beror lite på vad man menar med "riktig". zombi 2 (zombie flesh-eaters) fick sin 2:a för att romeros dawn of the dead hade titeln zombi i italien (och för att göra det ännu rörigare så gick zombie flesh-eaters först under titeln zombie i usa!). underbar cash in i sann italiensk exploation anda. den mest kända och använda titeln i europa är fortfarande zombie flesh-eaters.

zombi 3 har fulcis namn på posters etc ibland men han hade som bekant inte så mycket alls med filmen att göra. och även burial ground (nights of terror) har gått under titeln zombie 3 här och där.

rörigt minst sagt. kom gärna med invändningar om jag har fel, läste precis om beyond terror boken och detta var ungefär så det låg till om jag minns rätt!

Senast redigerad av Peter Neal sön jul 18, 2004 22:12, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 18, 2004 22:03 Svara med citat
med andra ord finns det inte en riktigt 3a.
Även The Living Dead At Manchester Mourge har gått under namnet Zombie 3... Den kom före zombie flesheaters =)

InläggPostat: sön jul 18, 2004 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
fulcis zombifilmer (zombie flesh-eaters, the beyond och city of the living dead) brukar ju kallas för en trilogi också, vet inte om mannen hade det i åtanke när han gjorde dem iofs.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 18, 2004 22:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Zombie 3 är väl inte direkt Fulci (eller mattei heller för den delen) i bästa form...

InläggPostat: mån jul 19, 2004 08:40 Svara med citat
jag antar att det inte var menat att vara en trilog eller? The Beyond kan ju ses som en remake av City of The Living Dead. Dessutom brukar hu The House By The Cemetery räknas in till Fulci's zombiefilmer, ytterst skumt eftersom det inte alls är en zombiefilm.

InläggPostat: mån jul 19, 2004 09:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Dr Freudstein kan väl räknas som zombie eventuellt... Men om man med zombiefilm menar drösvis med zombies så kan den knappast räknas som det!

InläggPostat: mån jul 19, 2004 10:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8479Ort: Borås, Sweden
Så Fulci är knappt inblandad i filmen fast det står att det är en Lucio Fulci film? Rörigt rörigt.. Man vet inte riktigt vilka filmer som är värda att äga!

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 19, 2004 11:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
jolli skrev:
Så Fulci är knappt inblandad i filmen fast det står att det är en Lucio Fulci film? Rörigt rörigt.. Man vet inte riktigt vilka filmer som är värda att äga!

Det märks att det är Bruno som har gjort filmen.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 19, 2004 11:08 Svara med citat
Jag såg en trailer och den verkade bra. Får se om jag chansar och köper den..

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 19, 2004 11:30 Svara med citat
Jag hade avstått! :wink: :D

InläggPostat: mån jul 19, 2004 12:00 Svara med citat
Zombie 3 är fantastisk underhållning, även fast Zombie 4: After death är betydligt bättre och mer underhållande. Tokfilm när den är som bäst helt enkelt.

InläggPostat: mån jul 19, 2004 12:31 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Zombi 4 är inte dum alls, men jag gillar nog 3:an ännu bättre faktiskt. Om 4:an är Fragasso-förvirrad så är 3:an Mattei-dum-testrostonstinn, vilket passar en Nightmare City-beundrare som mig utmärkt.

InläggPostat: mån jul 19, 2004 12:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Hans Ohnemänner skrev:
Är det detta det gäller? Är det Burial Ground det handlar om isåfall?
John Sirabella:
6) Zombi 3 - The licensor never had a complete cut of this film but only a cut negative. The Japanese never used that cut instead found a print somewhere, the Japanese source was not very good so we use all the negative print source and than combined with inferior Japanese source to make most uncut clean print.

http://www.midnight1.com/sirabella.asp

Nu vet jag inte hur Japanska DVD'n ser ut men en sak är jävligt säker, den printen som Japanska VHS'n komemr ifrån är skitbra! Den är helt oklippt, kalasbild och ljud.

Citera:
nu har midnight video lagt till fler titlar som inte skall vara i oar t.ex. den utmärkta (kanske har ändrat uppfattning) utgåvan av Beyond The Darkness, Killing Birds och Demons III.

Det skulle inte förvåna mig alls.

Citera:
det handlar väl inte om att filmen är klippt utan att det saknas 4 sekunder i dvd-utgåvorna (om nu så är fallet). filmen innehåller en massa annat gore så att just dessa 4 sekunder, som jag förmodligen aldrig har sett, skulle vara bortklippta känns inte så troligt. material kan försvinna av en mängd olika anledningar utan att det behöver handla om regelrätta klipp.

Alltså, idag så är det nästan aldrig KLIPP i filmer utan att filmen saknar något av misstag eller dyl. Men oftast så snackar man ändå om "klippt" eftersom det saknas något som ska vara där.

Citera:
Zombie 3 är fantastisk underhållning, även fast Zombie 4: After death är betydligt bättre och mer underhållande. Tokfilm när den är som bäst helt enkelt.

Håller med. Jag tycker Zombie 3 är grymt bra och är klart bättre än säg, Day of the dead IMO

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 27, 2004 14:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Jag tycker Zombie 3 är ett riktigt sömnpiller. Massa snabba zombier som hoppar fram. och rena slagsmål uppstår gång på gång. Inte samma "bett" som i Fulci's Zombi 2. 4:an är dessutom ännu sämre. Trots det äger jag samtliga, zombier är ju ändå zombier. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 27, 2004 23:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Hedulven skrev:
Jag tycker Zombie 3 är ett riktigt sömnpiller. Massa snabba zombier som hoppar fram. och rena slagsmål uppstår gång på gång. Inte samma "bett" som i Fulci's Zombi 2. 4:an är dessutom ännu sämre. Trots det äger jag samtliga, zombier är ju ändå zombier. :wink:

Zombie 3 är helt i klass med Hell of the Living Dead! Helt okej film att skratta hejdlöst åt.

InläggPostat: ons jul 28, 2004 21:08 Svara med citat
och sånt gillar man ju :D

InläggPostat: ons jul 28, 2004 21:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Jag tycker inte att Zombie 3 är en dålig film utan underhållsvärde. Jag var väl kanske på fel humör när jag såg den första gången, och förväntade mig mer av stilen från Zombie 2. Såg nyss om den, och den har sina kvaliteter. Tycker dock det är för mycket ylande och gnällande från vissa tjejer, för många utdragna slagsmålsscener, för många nerhoppande filipino-zombier som är snabba, men de känns ändå lite ofarligare än de slöa från föregångaren, där de hade riktigt styggt och rappt agerande när de väl slog till. :mrgreen:

Men... vem är jag att klaga på en zombiefilm. Det finns sämre!

:)

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 28, 2004 21:38 Svara med citat
Är det bara jag som är förvirrad, eller har ni koll på vilken film som egentligen disskuteras här???

Vi testar med att göra en liten fråga:

A: Ja jag vet att vi disskuterar Fulci/Matteis Zombie 3
B: Ja jag vet att vi disskuterar Andrea Bianchis film Zombie 3 aka Burial Ground
C: Va???

:wink:

InläggPostat: ons jul 28, 2004 21:47 Svara med citat
Vi borde diskutera B: Burial ground eftersom det var det Schnaas frågade om från början, eller?

InläggPostat: ons jul 28, 2004 21:51 Svara med citat
Njae, spelar inte mig någon roll vilken av filmerna som disskuteras... Men det blir aningen rörigt för en gammal man att hänga med i svängarna bara! :wink:

InläggPostat: ons jul 28, 2004 21:52 Svara med citat
jepp, det har glidit in på Zombie 3 också en massa...

InläggPostat: ons jul 28, 2004 21:54 Svara med citat
Och glidit tillbaks till Burial Ground osv osv...

Borde kanske ändra namnet på tråden en aning... så kan vi skapa en ny fräsch för Mattei/Fulcis "mästerverk"! :D

InläggPostat: ons jul 28, 2004 21:58 Svara med citat
låter utmärkt! :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 10
235 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori