Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Burial Ground

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Nästa
InläggPostat: ons jul 28, 2004 21:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Ahh, ursäkta mig, nog mitt fel detta. Visste inte att det fanns en till film med samma titel. Läste nog inte igenom tråden helt från början. Men senare diskuterades väl graden av inblandning från Fulci. Därför tog jag för givet att det var alternativ A vi snackade om. Får skylla på att jag är relativt ny medlem. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 28, 2004 22:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Hedulven skrev:
Ahh, ursäkta mig, nog mitt fel detta. Visste inte att det fanns en till film med samma titel. Läste nog inte igenom tråden helt från början. Men senare diskuterades väl graden av inblandning från Fulci. Därför tog jag för givet att det var alternativ A vi snackade om. Får skylla på att jag är relativt ny medlem. :wink:

Inga problem... Men det är nog vettigt att dela upp tråden till en Zombie 3 (Fulci/Mattei) och en Zombie 3/Burial Ground innan det blir aldeles för rörigt!

Schnaas: Byt namn på denna till Burial Ground så startar vi en Zombie 3 tråd. :)

InläggPostat: ons aug 04, 2004 23:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons okt 29, 2003 00:32Inlägg: 54Ort: Norge, Bodø
Ganske bra film.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 10, 2004 21:50 Svara med citat
tydligen skall det bara vara japanska utgåvan som innehåller de fyra extra sekunderna, det är dessutom en gore scen så jag kommer inhandla både japanska vhsen (för att ha helt komplett version) samt SS dvd.

InläggPostat: tis aug 10, 2004 23:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Letar också efter den japanska VHS:n. 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 10, 2004 23:49 Svara med citat
enligt en dvd sida (kommer tyvärr inte ihåg vilken) så står det att trailern innehåller scener som aldrig kom med i orginalet, dessutom innehåller väl SS: dvd en intervju med regissören (?) så han borde väl veta om det är orginalversionen. Nja, får fundera hur jag ska göra, vill ha dvd´n och gärna den japanska vhsen för den delen (om det stämmer).

InläggPostat: tis aug 10, 2004 23:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
angående mitt inlägg innan, har lyckats med konsten att posta det i fel topic. :oops: så går det till ibland. :D

Senast redigerad av gokudo ons aug 11, 2004 00:01, redigerad totalt 2 gånger.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 10, 2004 23:56 Svara med citat
hehe okej, antar att du syftade på Beyond The Darkness då eller?

InläggPostat: lör aug 28, 2004 11:18 Svara med citat
En riktigt riktigt bra film. Kult så det skvätter om det! :D
En dvärg som ska likna en unge, korkad dialog, mkt fint gore, grymma zombies, snygga tjejer och lite sex. Innehåller allt!

Nu ska jag bara se om japanska vhsen är längre än SS dvdn!

InläggPostat: lör aug 28, 2004 11:35 Svara med citat
BeyondTheDarkness skrev:

Gör det! Överväger om jag ska köpa dvd:n eller den japanska VHS:en.

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 28, 2004 12:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
BeyondTheDarkness skrev:
En riktigt riktigt bra film. Kult så det skvätter om det! :D
En dvärg som ska likna en unge, korkad dialog, mkt fint gore, grymma zombies, snygga tjejer och lite sex. Innehåller allt!

Ja, gör det och återkom. Försök att kolla extremt nogrannt, så slipper jag göra det 8)

gokudo , Den finns på Japansk DVD också.

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 28, 2004 17:21 Svara med citat
jepp! Får förhoppningsvis hem den i veckan, kollar så fort jag får den.

InläggPostat: sön aug 29, 2004 01:12 Svara med citat
BeyondTheDarkness skrev:

Fasen, jag trodde du har redan den.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 29, 2004 17:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
BeyondTheDarkness skrev:

Hör av dig hur filmen kvaelti typ, bild och ljud var!

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 29, 2004 20:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Schnaas skrev:
BeyondTheDarkness skrev:

Kvaliten är mycket fin. Den är i widescreen i ca 1.77:1. Filmen är inspelad soft så man kommer aldrig få perfekt på den.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 29, 2004 21:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
NIN skrev:
Schnaas skrev:
BeyondTheDarkness skrev:

Kvaliten är mycket fin. Den är i widescreen i ca 1.77:1. Filmen är inspelad soft så man kommer aldrig få perfekt på den.

Okai låter bra.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 07:15 Svara med citat
Kvaliten på SS discen är iallafall riktigt bra, men som sagt är kvaliten väldigt soft ibland och det varierar ganska mycket mellan scen till scen, det är nattscenerna som får lida mest men annars är det en fin presentation av SS. Det konstiga är väl att dom inte märkt hur dessa fåtal sekunder inte finns med eftersom dom nämner den japanska vhsen i häftet som följer med, aja, det återstår att se.

InläggPostat: ons sep 01, 2004 15:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Men hur menar du med nattscenerna. Alltså är de dåliga på så sätt att det bli som sträck efter gubbar eller något ljust som går omkring?

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 01, 2004 18:16 Svara med citat
näe, dom är vädligt gryniga, men som sagt kanske man inte borde förvänta sig något annat, presentationen är fin.

InläggPostat: tor sep 02, 2004 16:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Okej, aja det får duga för mig.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 02, 2004 23:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
Är det här filmen med en gammal gubbe som spelar ett litet barn?

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 03, 2004 07:06 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Ja...fast han är ingen gammal gubbe!

InläggPostat: fre sep 03, 2004 08:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
kniven skrev:
Är det här filmen med en gammal gubbe som spelar ett litet barn?

Bild

http://www.imdb.com/name/nm0054760/

Härlig sida för Peter Bark fans:
http://www.strange-eons.pwp.blueyonder.co.uk/Pages/Gallery/Peter%20Bark.html

InläggPostat: fre sep 03, 2004 09:10 Svara med citat
haha va han är ful

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 03, 2004 09:12 Svara med citat
Snygg är väl iaf fel ord! :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 10
235 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori