Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  A Blade in the dark

InläggPostat: fre mar 05, 2004 00:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån feb 09, 2004 10:19Inlägg: 80Ort: Orsa, Sweden.
Köpte just EC Entertainments utgåva och jag undrar om jag gjort en stor miss? :(

Jag visste att det fanns snäppet bättre utgåva på filmen men jag trodde ändå inte att det skulle skilja 10 minuter på den andra utgåvan av A blade som EC gett ut. :?

Har jag gjort en fet miss? Bör jag kränga min A blade och köpa den bättre? Eller är dom där tio minutrarna inte så viktiga? :|

http://www.myspace.com/vomitous
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 08:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag har bara den första utgåvan (Den kortare) och vad jag förstår är att den längre så kallade directors cuten endast innehåller mer dialog osv. Tror personligen att 10 minuter till skulle göra den rätt så seg...

Men det finns säkert någon här som kan upplysa oss om hur det står till med dom båda versionerna! :wink:

InläggPostat: fre mar 05, 2004 10:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
Beror på hur bra man tycker filmen är.. den långa versionen har några bra scener som bidrar till stämningen.. (men ingen extra Gore)

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 10:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
personligen så tror jag inte att någon dialog i hela världen kan höja den här trötta filmen. jag har första ec utgåvan och är nöjd med den!

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 11:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Personligen gillar jag den men den är en aning seg bitvis, och lägger man till 10 minuter dialog på det så tror jag att den blir väldigt seg. Men man vet juh aldrig, det kanske lyfter den. Får väl ta och investera i remastern nån gång...

:?: :?: :?:

Vilken version är det som är utgiven på Anchor Bay, den långa eller korta???

:?: :?: :?:

InläggPostat: fre mar 05, 2004 11:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Den korta.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 12:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
det är en ganska visuellt snygg film med många intressanta grejer. gillar även badrumsscenen. men helhetsintrycket är ganska mediokert ändå.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 12:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån feb 09, 2004 10:19Inlägg: 80Ort: Orsa, Sweden.
Peter Neal skrev:
personligen så tror jag inte att någon dialog i hela världen kan höja den här trötta filmen. jag har första ec utgåvan och är nöjd med den!

Ah, okej. Det är den jag har också. Och jag tyckte det itne var nåt större fel på den, jag gillar filmen som fan och det är ingen gore och sånt som är klippt vad jag märkte. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 12:17 Svara med citat
Peter Neal skrev:
det är en ganska visuellt snygg film med många intressanta grejer. gillar även badrumsscenen. men helhetsintrycket är ganska mediokert ändå.

Asså?
Jag tycker att det är en helt underbar film. 5/5 helt klart.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 12:22 Svara med citat
i princip alla försöka till att göra giallos under 80-talet misslyckades totalt. dom enda två vettiga filmerna är tenebrae och new york ripper, dom var liksom spiken i kistan och ses mer eller mindre som det officiella slutet för genren. dom få filmerna som kom efteråt som klassats som giallos känns bara onödiga.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 12:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Vomitous skrev:
Peter Neal skrev:

Asså?
Jag tycker att det är en helt underbar film. 5/5 helt klart.

Jag håller med dig. Gillar den stämningsfulla atmosfären.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 16:50 Svara med citat
Visst finns det bättre giallos, men jag gillar stämningen stenhårt! :)

InläggPostat: sön mar 07, 2004 03:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Min personliga åsikt är att den kortare ABITD är mkt bättre än den långa. Allt är inte bättre för det är längre.
Den korta är en 9 av 10 enligt mig medans den långa är en 7:a

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 07, 2004 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jag tycker den är skitbra. mystiken blir bara bättre och bättre under filmen gång!

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 07, 2004 17:51 Svara med citat
Dessutom gillar jag upplösningen! :lol:

InläggPostat: tor mar 18, 2004 09:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Gillar inte filmen så mycket. Köpte min utgåva för 40kr i Tyskland (EC).

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 18, 2004 09:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag tycker att det är en av Bavas bättre filmer... Han har ju en hel del filmer.. Men han är ju ojämn som fan... Photos Of Gloria är ju inte en bra film... Inte heller Body Puzzle är ju nån höjdare... En del schyssta scener, men som helhet en seg film... ABITD är ju också seg emellanåt men jag gillar stämmningen iallafall....
Hans bästa film är ju utan tvekan Demons 1. Riktigt bra effekter av Herr Stivaletti... Ståndet är ett faktum....

InläggPostat: tor mar 18, 2004 11:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jag tycker att Delirium Photos Of Gloria är en skitbta film!

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 18, 2004 11:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Smaken är som baken... Tycker det är lite för lite våld i den... Sen tycker jag storyn är lite halv dan...

InläggPostat: tor mar 18, 2004 11:20 Svara med citat
You Will Die At Midnight är L. Bavas bästa film.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 18, 2004 11:20 Svara med citat
Jag tycker den är ohyggligt trist! Men jag orkar inte motivera varför.

InläggPostat: tor mar 18, 2004 11:21 Svara med citat
fredzilla skrev:
Jag tycker den är ohyggligt trist! Men jag orkar inte motivera varför.

Vilken?

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 18, 2004 11:22 Svara med citat
Menar du ABITD så är den lite seg... Men det är skön stämning i den.. Bra story också...

InläggPostat: tor mar 18, 2004 11:26 Svara med citat
Sorry, A blade in the dark är ohyggligt tråkig.

InläggPostat: tor mar 18, 2004 11:32 Svara med citat
Smaken är som baken....

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
61 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori