Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Kannibalfilm på DVD - lista

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa
InläggPostat: fre maj 14, 2004 14:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 03, 2004 03:59Inlägg: 471Ort: Malmö
Det finns ju en tråd med alternativa kannibalfilmstitlar, samt några andra kannibaltrådar. Men jag hittar ingen som listar kannibalfilmer som finns utgivna på DVD. Jag kommer på några stycken, men man tycker ju att några till borde finnas. Så fyll gärna på med fler titlar om ni kommer på.

-----------------------------------------------------------
Cannibal Holocaust (Ruggero Deodato)

Jungle Holocaust (Ruggero Deodato)

Cannibal Ferox (Umberto Lenzi)

Eaten Alive (Umberto Lenzi)

Emanuelle and the Last Cannibals (Joe D'Amato)

The Mountain of the Cannibal God (Sergio Martino)

Man from Deep river (Umberto Lenzi)

Treasure of the Amazon (Rene Cardona Jr)

Cannibal Apocalypse (Antonio Margheriti)

Amazonas (Michael Massimo Tarantini)

Cannibal Holocaust 2 / Natura contro (Antonio Climati)

Amazonia (Roy Garret)

Zombie Holocaust (Marino Girolami)

-----------------------------------------------------------

Senast redigerad av henrik fre maj 14, 2004 17:08, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 14, 2004 15:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Snyggt! Finns ju även en billig R1 box:
Great cannibal classics
Antagligen tre skitfilmer men de är nog värde så lite pengar.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 14, 2004 15:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Adam Gäfvert skrev:
Snyggt! Finns ju även en billig R1 box:
Great cannibal classics
Antagligen tre skitfilmer men de är nog värde så lite pengar.

Boxen innehåller Undertaker and His Pals, The Severed Arm, and I Eat Your Skin - inga riktiga kannibal rullar.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 14, 2004 16:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1073Ort: Kragerø, Norway
Og ingen av dem er noen spesielt gode filmer. I Eat your Skin var grusomt dårlig. The Severed Arm og The Undertaker and his Pals var greie nok.

InläggPostat: fre maj 14, 2004 17:00 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
En titel till: Zombie Holocaust (Marino Girolami).

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 14, 2004 17:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 03, 2004 03:59Inlägg: 471Ort: Malmö
ola skrev:

Bra! Jag lägger upp den på listan.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 14, 2004 20:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Den är skön :lol:

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 03:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
:P

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 11:50 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
"Treasure of the amazon" måste vara världens manligaste film.

InläggPostat: lör maj 15, 2004 11:56 Svara med citat
Är egentligen Amazonas (Michael Massimo Tarantini) en kannibal film?

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 13:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
ola skrev:

En underbar film..

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 13:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
VIlken kannibal film rekomenderar ni att man ska börja med? Såg cannibal holocaust för längesen, och har inte sett någ sen dess :\

InläggPostat: lör maj 15, 2004 13:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
om man talar om kannibalfilm som genre finns det väl egentligen bara 6 "riktiga":

Cannibal Holocaust (Ruggero Deodato)
Jungle Holocaust (Ruggero Deodato)
Cannibal Ferox (Umberto Lenzi)
Eaten Alive (Umberto Lenzi)
The Mountain of the Cannibal God (Sergio Martino)
Man from Deep river (Umberto Lenzi)

jag antar att man kan slänga in emanuelle and the last cannibals också om man känner för det. cannibal ferox var definitivt spiken i kistan för kannibalfilmen, övriga filmer som kom känns inte riktigt som samma grej. ska man bara gå efter filmer som har kannibalinslag överhuvudtaget finns det ju en miljon filmer!

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 14:20 Svara med citat
rile skrev:
VIlken kannibal film rekomenderar ni att man ska börja med? Såg cannibal holocaust för längesen, och har inte sett någ sen dess :\

Jag såg ferox först och som andra holocaust. Då sitter man fast för den genren kan jag lova!

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 14:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Ok, då ska jag kolla upp ferox :)

InläggPostat: lör maj 15, 2004 14:25 Svara med citat
Gör det, min kannibalfavvo tillsammans med holocaust.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 15:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Etaen Alive är absolut inte dålig heller.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 15:44 Svara med citat
Jo det går såklart att diskutera vilka som egentligen kvalar in under genren kannibalfilm. Det är väl rätt flytande gränser, och själv är jag ganska generös där... när jag tänker på kannibalfilm är jag liksom framförallt ute efter en "känsla". Och såklart i grunden italienproducerat med djungel/vildmark, kannibaler, upptäktsresande/vetenskapsmän, tillfångatagande, fasa inför "det vilda", etc etc...
Lite vanligt djungelraffel-action är ju inte helt fel heller... men det kvalar såklart inte in som kannibalfilm.

Bästa kannibalrullen är med hästlängder Cannibal Holocaust, och bästa filmerna att sedan fortsätta sin djungelresa med tycker jag är Cannibal Ferox, Jungle Ferox och Eaten Alive.
Är man bara ute efter den ultima djungelkänslan tycker jag Werner Herzogs "Aguirre" och "Fitzcarraldo" är helt fantastiska... fast de är ju knappast kannibalrullar så vi struntar i dem i denna tråd.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 15:46 Svara med citat
henrik skrev:
Bästa kannibalrullen är med hästlängder Cannibal Holocaust, och bästa filmerna att sedan fortsätta sin djungelresa med tycker jag är Cannibal Ferox, Jungle Ferox och Eaten Alive.
Är man bara ute efter den ultima djungelkänslan tycker jag Werner Herzogs "Aguirre" och "Fitzcarraldo" är helt fantastiska... fast de är ju knappast kannibalrullar så vi struntar i dem i denna tråd.

Håller med så otroligt mycket!

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 15:46 Svara med citat
Sorry... menade såklart Jungle Holocaust. Jungle Ferox är annars en bra titel... kanske får bli det på min fiml som jag i mina drömmar kommer göra...

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 15:50 Svara med citat
henrik skrev:
Sorry... menade såklart Jungle Holocaust. Jungle Ferox är annars en bra titel... kanske får bli det på min fiml som jag i mina drömmar kommer göra...

Jag kan ställa upp som kannibal

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 17:50 Svara med citat
Schnaas skrev:

Nej verkligen inte. Den får ett par extrapoäng för fint Jim Jones-tema och skönt sleazy soundtrack.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 15, 2004 17:51 Svara med citat
henrik skrev:
Schnaas skrev:

Nej verkligen inte. Den får ett par extrapoäng för fint Jim Jones-tema och skönt sleazy soundtrack.

Yeah, håller med

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 11:45 Svara med citat
Schnaas skrev:

Fast straffsexscenen är en aning märklig. Men den filmen ser jag gärna om på DVD.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 13:44 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Schnaas skrev:

Fast straffsexscenen är en aning märklig. Men den filmen ser jag gärna om på DVD.

Jo den är ganska skum. fast den har sin plats i filmen.

Dessvärre tycker jag de är sälllan kannibal filmer får till bra slut. Någon som håller med eller inte?

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 10
235 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori