Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Kannibalfilm på DVD - lista

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
InläggPostat: sön jan 29, 2006 08:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
vaultkeeper skrev:
Det har jag inte alls hittat på, titta här på dvdcompare:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2245
Citera:
OVERALL: R1
The new Shriek Show release is uncut, anamorphic, and has a few extras. However, according to one review site, it is RCE-encoded.

Läste någonstans att RCE kodade filmer som är region 1 BARA kan spelas på region 1 spelare och ingen regionsfri spelare, samma sak är det med RCE kodade region 2 filmer osv. Hur som helst så är den inte i lager på webhallen. Håller med om att bilden på dvd classics suger.

Jag har då kunnat se den i mina regionfria...

I annat fall:
http://www.dvdtalk.com/rce.html

InläggPostat: sön jan 29, 2006 08:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
vaultkeeper skrev:
Det har jag inte alls hittat på, titta här på dvdcompare:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2245
Citera:
OVERALL: R1
The new Shriek Show release is uncut, anamorphic, and has a few extras. However, according to one review site, it is RCE-encoded.

Läste någonstans att RCE kodade filmer som är region 1 BARA kan spelas på region 1 spelare och ingen regionsfri spelare, samma sak är det med RCE kodade region 2 filmer osv. Hur som helst så är den inte i lager på webhallen. Håller med om att bilden på dvd classics suger.

Då stod det fel eller så var informationen otroligt gammal, RCE var ett "hot" 1998 ungefär när den första generationen spelare inte klarade dem. Veckan därpå klarade alla regionsfriaspelare RCE och har gjort det ända sedan dess.

Låter dessutom otroligt att SS skulle ha RCE, det var väl bara BVHE som hade/har det?

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 29, 2006 09:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Skönt och veta!

InläggPostat: sön jan 29, 2006 21:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Intresset för att köpa den oklippta Mountain of the cannibal god växer för varje dag, eftersom min brentwood dvd är sönderslaktad och med dålig kvalite. Då varnar jag för den box den fanns i, nämligen "kannibalfilmsboxen" Flesh feast från brentwood med tre andra meningslösa och tråkiga filmer som inte har med kannibalfilm att göra.

Enligt mig ska dessa saker göra att en film är en kannibalfilm:
1. Kannibalism
2. Djungel
3. Djurmord(även om det är hemskt och onödigt)

Nu tar jag en genomgång av de tre andra filmerna i boxen.

1.
The severed arm
Kannibalism=Ja(en arm)
Djungel=Nej
Djurmord=Nej

2.
I eat your skin
Kannibalism=Nej(inget skinnätande heller!)
Djungel=Ja
Djurmord=Nej

3.
The undertaker and his pals
Kannibalism=Ja(ovetande besökare på en resturang)
Djungel=Nej
Djurmord=Nej

Det är idiotiskt att dessa filmer har marknatförts som kannibalfilmer :evil: , alla filmerna i flesh feast boxen är med dålig kvalite och fel ratio.

InläggPostat: ons nov 29, 2006 12:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 18, 2006 09:57Inlägg: 2953Ort: Stockholm
Nu hakar Noble Entertainment på kannibaltrenden och ger 25 april 2007 ut The Cannibal Collection med följande tre titlar:

Man From Deep River (Lenzi)
The Last Cannibal World (Deodato)
Amazonia (Gariazzo)

Utdrag ut pressreleasen:
"Kannibalklassiker i lyxförpackning! Tre makabra mästerverk som bröt ny mark och trotsade den hårda 70- och 80-talscensuren med sina obscena inslag av mänsklig förtäring i dess mest bokstavliga mening. Det här är italienska kultfilmer, ett måste för alla skräckälskare och gourmander av obehag!"

Inga specifikationer ännu...

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 29, 2006 13:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Trevligt. Synd bara att jag redan har Last Cannibal World och att Man From Deep River visade sig vara ett sömnpiller när jag såg om den. Dock är det trevligt att liknande boxar kommer ut och med rätt prislapp så kommer jag nog köpa dem tidsnog.. iaf om det visar sig att filmer är fint remastrade.

InläggPostat: ons nov 29, 2006 18:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
Håller med dig vaultkeeper när det gäller kannibal filmer! det ska vara i naturen/ amazonen med grottmännisko kannibaler!
minns när jag köpte Mountain Of The Cannibal God och Cannibal Man i dubbel disc och Cannibal Man var ännu en dålig "kannibal" film, jag menar självaste Cannibal man var ju ens inte kannibal! :?

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 29, 2006 21:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Men däremot är Mountain en underbar rulle! På tal om den, vilket DVD släpp är det som gäller? EC eller? En av mina favorit kannibalrullar och jag har den inte ens på DVD ännu! :oops:

Själv har jag CH på Grindhouse och EC Ultrabit samt CF (Cannibal Ferox) Tin från Sazuma! Mina 2 favoriter bland kannibalfilmerna i hyllan! Om jag bara fick välja ett av CH släppen skulle det bli sjukt svårt o välja...svårt o välja...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 29, 2006 21:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
abs1nth3 skrev:
Nu hakar Noble Entertainment på kannibaltrenden och ger 25 april 2007 ut The Cannibal Collection med följande tre titlar:

Man From Deep River (Lenzi)
The Last Cannibal World (Deodato)
Amazonia (Gariazzo)

Utdrag ut pressreleasen:
"Kannibalklassiker i lyxförpackning! Tre makabra mästerverk som bröt ny mark och trotsade den hårda 70- och 80-talscensuren med sina obscena inslag av mänsklig förtäring i dess mest bokstavliga mening. Det här är italienska kultfilmer, ett måste för alla skräckälskare och gourmander av obehag!"

Inga specifikationer ännu...

Det låter ju helt underbart! :)

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 30, 2006 00:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Finns det något vettigt alternativ till SS släpp av The Last Cannibal World? Kommer ihåg den led mkt av dålig pal - ntsc konvertering.

InläggPostat: tor nov 30, 2006 13:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
smulan skrev:
Men däremot är Mountain en underbar rulle! På tal om den, vilket DVD släpp är det som gäller? EC eller? En av mina favorit kannibalrullar och jag har den inte ens på DVD ännu! :oops:

Jag har ABs dubbel med Mountain och Cannibal Man. det är en dir. cut så du får avnjuta en kannibal som har sex med en gris också :wink:
finns även en otroligt rolig intervjuv med Martino där han sitter och blå-ljuger om hur de inte dödade djur på riktigt med flit.
Cannibal Man är en riktig lite pärla, som man får med som "bonus film". Jag rekomenderar att du kollar upp det släppet!

InläggPostat: sön dec 03, 2006 09:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Mountain of... med grisscenen är också med i EC´s remastrade släpp. Har det själv och tycker det räcker med den då filmen är rätt sur egentligen :lol:

Angående The Last Cannibal World så finns det ett tyskt släpp också men det är inte anamorfiskt.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 03, 2006 11:01 Svara med citat
Jag kommer antagligen och köpa Man from deep river eftersom min dvdr har jävligt dålig bild, så jag hoppas att den svenska utgåvan blir bra! :)

InläggPostat: ons dec 06, 2006 10:05 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis sep 19, 2006 13:18Inlägg: 32Ort: Huddinge
Dom du listade där är väl de allra viktigaste ;) och dom man vill komma åt om man är inne på Kannibal-genren.
Tycker du däremot ska sätta in filmen
"Cannibal" - (Marian Dora) på listan.
Där kan vi snacka kannibalfilm, och rejält övervidrig va den också. Cannibal Holocaust bleknar om man skulle våga sig på en jämförelse, även fast skillnaden är rätt så enorm.
originaltitel på den är "Aus dem tagebuch des Kannibalen" <--

InläggPostat: ons dec 06, 2006 11:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 08, 2006 17:48 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons sep 27, 2006 09:43Inlägg: 56
"Cannibal" ... Marian Dora ... mm mm mm, fan vad man har längtat efter den filmatiseringen! Får bli ett köp omgående!

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 07, 2007 17:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
skandinaviska utgåvorna av eaten alive & emanuelle and the last cannibals är recenserade i nya ingmar (plus zombie flesh-eaters), nästan ett helt uppslag PLUS en bild som täcker en halvsida med laura gemser + orm!

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 08, 2007 03:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Kan inte någon vänlig själ göra en uppdaterad lista
med alla kannibalrullar som finns på dvd och
vilka dvd släpp de finns lr åtminstonde de bästa släppet.

Så kan ja uppdatera första posten i tråden med den listan.

InläggPostat: ons jan 10, 2007 18:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Eloge till Peter Neal för hans goda smak att läsa Ingmar och för att han påminde mig om att köpa den på detta vis :D

Recensionerna i tidningen tycker jag sammanfattar filmerna bra och bilden på Gemser med snake är nästan värt priset bara den :P
Till och med Z.F.E. är dem lyriska över!

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 10, 2007 19:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
japp, tyckte recensionerna var helt ok. jag gillar att dom tar filmerna för vad dom är och inte förlöjligar sig över diverse grejer som så många andra filmrecensenter har en tendens att göra när det gäller "sån här" film.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 10, 2007 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Något nytt om den där kannibalboxen som skulle släppas av...Noble var det va?

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 10, 2007 19:57 Svara med citat
Hittade däremot en annan på cdon som hette: Grimme Love - Kannibalen från Rothenburg
Om det är en story liknandes Cannibal har jag ingen aning om men temat är rätt likt. Kanske kan vara något att sätta tänderna i :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 16, 2007 11:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
Eaten alive :

nån som vet om shriek shows släpp av denna e klippt?
enligt min kusin ska man få se när cannibalerna skär av tutten helt.
sen ska man få se mer när dom sätter pinnar i hennes kropp så ska
man ska få se när dom stoppar stenar i henne och sen hugger av henne huvve.

detta va ej med i min shriek show utgåva.
fick se lite när dom skar av tutten men ej mkt.

tänker han på fel film???

InläggPostat: fre feb 16, 2007 11:47 Svara med citat
din kusin tänkte nog inte alls.

InläggPostat: fre feb 16, 2007 12:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
va menar du? han har fel allså :?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 10
235 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori