Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Kannibalfilm på DVD - lista

Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
InläggPostat: fre jan 08, 2010 18:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Fast nobel's utgåva inte är anamorfisk så är bildkvalitén klart bättre än SS.
Med andra ord ett klokt beslut. 8)

InläggPostat: sön mar 28, 2010 23:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor apr 10, 2008 21:23Inlägg: 385
Japp, och "Last cannibal world" är klart bäst med det italienska ljudspåret eftersom Massimo Foschi dubbar sig själv där - och han gör det hela med lika bra inlevelse som han agerar i filmen. Vill jag se på filmen kollar jag på Nobles utgåva, och vill jag ta del av klockrent extramaterial kring filmen så plockar jag fram SS-discen.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2010 12:52 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: tor aug 13, 2009 11:18Inlägg: 138Ort: Helltown
Gjorde en sammanställning av filmerna som nämnts i tråden, sorterad efter årtal.

Man from Deep river (1972) Umberto Lenzi
Emanuelle and the Last Cannibals (1977) Joe D'Amato
The Mountain of the Cannibal God (1978) Sergio Martino
Jungle Holocaust (1978) Ruggero Deodato
Cannibals (1980) Jesus Franco
Devil Hunter (1980) Jesus Franco
Cannibal Apocalypse (1980) Antonio Margheriti
Zombie Holocaust (1980) Marino Girolami
Eaten Alive (1980) Umberto Lenzi
Cannibal Holocaust (1980) Ruggero Deodato
Cannibal Terror (1981) Alain Deruelle
Cannibal Ferox (1981) Umberto Lenzi
Amazonia (1985) Roy Garret
Amazonas / Massacre in Dinosaur Valley (1985) Michael Massimo Tarantini
Cannibal Holocaust 2 / Natura contro (1988) Antonio Climati

Bubblare, ej Europa.
Treasure of the Amazon (1985) Rene Cardona Jr
Primitif (1978) Sisworo Gautama Putra
Cannibal The Musical (1996) Trey Parker (USA)
We're Going to Eat You (1980) Hark Tsui (kinesisk)

Hur är det med nyare kannibal rullar? Finns det något som återskapar djungel känslan från förr? Hur är det med Mattei's Cannibal World / Mondo cannibale / Cannibal Holocaust: The Beginning eller Land of Death / Cannibal Holocaust 3: Cannibal vs. Commando ? Om inte har han med titlarna skapat den förvirring som redan finns när det gäller dessa filmer.

Edit1: flyttade Primitif & Treasure of .. till ej Europa.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2010 15:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Följande har jag på DVD:

Man from Deep River (1972) Umberto Lenzi
Emanuelle and the Last Cannibals (1977) Joe D'Amato
The Mountain of the Cannibal God (1978) Sergio Martino
Jungle Holocaust (1978) Ruggero Deodato
Cannibals (1980) Jesus Franco
Eaten Alive (1980) Umberto Lenzi
Cannibal Holocaust (1980) Ruggero Deodato
Cannibal Terror (1981) Alain Deruelle & Julio Tabernero
Cannibal Ferox (1981) Umberto Lenzi

Dessa är mer parenteser i mitt hus, vad gäller o hamna i kannibalfacket
(Jo, har dom oxå i DVD-formatet):

Zombie Holocaust (1980) Marino Girolami
Amazonas / Massacre in Dinosaur Valley (1985) Michael Massimo Tarantini
Cannibal Apocalypse (1980) Antonio Margheriti
Devil Hunter (1980) Jesus Franco
Amazonia (1985) Roy Garret (eg. Mario Gariazzo)

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2010 16:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Bra lista!!

Sedan vet jag inte, hur definierar man egentligen "kannibalbesläktade" filmer?

Finns en massa komedier/parodier/satir/annat skumt med någon enstaka "kannibal" i... bl a The Forest, Motel Hell och Antropophagous.

Länk till en lista;
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Cannibal_films

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2010 22:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
För mig personligen så finns det eg. bara italienska kannibalfilmer. 8)

O Cannibal Terror & Cannibals är två riktigt dråpliga avarter! :))

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 02, 2010 06:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Gjordes det inte en enda kannibalfilm mellan 1972 och 1977 alltså? :shock:

Alltså en enda mellan typ 1960-1977?

Jag har förresten aldrig sett Cut & Run, är det en kannibalfilm?
Har en kompis som mer påstår att den påminner om The Hills Have Eyes!

:ar!

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 02, 2010 06:45 Svara med citat
trash palace skrev:
Någon som sett den ultra-obskyra "Cannibal island" här på forumet?
Italiensk/ japansk samproduktion från 1974?

Undrar jag med!

Sen undrar jag om någon kan bekräfta om The Long Island Cannibal Massacre är en kannibalfilm??
http://www.imdb.com/title/tt0307105/

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 02, 2010 13:09 Svara med citat
Cut & Run har jag oxå (från AB), men ser den mer som en thriller, med en del blytungt snask.

Den italiensk-japanska samproduktionen Nuova Guinea: L'isola
dei cannibali
, från 1974, är en mondo o det är från den filmen
som Bruno Mattei lyft scener till sin Hell of the Living Dead. Jo, en
rätt intressant rulle i mondo-genren, med tatueringar, dödsriter
o annat antropologiskt intressant, men kannibalism antyds mer (i
förbifarten) än visas.

Long Island Cannibal Massacre vet jag är en mikrobudget-snaskfilm,
men jag har inte hört talas om att det är en kannibalfilm. Är väl mer
en slasher, om jag förstått det rätt.

Deep River Savages (1972) har inte så mycket kannibalism*, men
den innehåller i övrigt mycket som skulle återkomma i senare filmer
om o med kannibaler.

*) Även om det som finns är typiskt OTT-italienskt. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 04, 2010 03:29 Svara med citat
Grym info där, Ketch. 8)

Hur är det med Cannibal Man och Cannibal Taboo?

Hur pass mycket kannibalskräck är Emanuelle and the Last Cannibals förresten? Eller är det som vanligt med Joe D'amato, mest sleaze alltså?

Jag har en hel del kannibalfilmer att utforska, skäms över att jag inte ens har sett Last Cannibal World.
Gjorde dock en repris på Zombie Holocaust igår natt, inte alls pjåkig.

Jag blev förvånad över att Long Island Cannibal Massacre var så gammal, trodde att den skulle vara nyare. Skulle bli sjukt förvånad om den är välgjord!
:mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 05, 2010 01:57 Svara med citat
Tack. 8)

Du menar spanska Cannibal Man (jävligt missvisande titel! :-q Spanska originaltiteln, La semana del asesino, däremot, sparkar in tänder :twisted: ), från 1972? En skitbra rulle, om du frågar mig, men ingen kannibalfilm. Däremot mer en slasher, om man nu ska ge den nå'n så'n skräckfilmsetikett? Helt enkelt ett nattsvart drama, som ger en en saftig köttyxa rätt i nian. :lol:

Cannibal Taboo känner jag inte till..(i alla fall inte titeln)

Emanuelle and the Last Cannibals är rätt mycket sleaze, i vanlig D'Amato-ordning, men innehåller skapligt mycket kannibalterror. I alla fall tillräckligt mycket, för o hamna i kannibalfacket, tycker jag. Last Cannibal World är riktigt bra o banade, helt enkelt, vägen för den något senare CH. Zombie Holocaust är kort o gott ett mästerverk i skräp. Ger jag lätt, o utan o blinka, en klockren 5/5:a. 8) Porrmusiken till Alessandra Delli Collis avklädningsnummer är bara det värt 5/5. :lol:

Jo, Long Island Cannibal Massacre har jag sett stillbilder ifrån o det är
påtaglig Schnaas-varning där. :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 05, 2010 09:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12111Ort: Skåneland
Zombie Holocaust är en av mina favoitfilmer, det är ju en kannibalzombiefilm :)
Har den på danska Another World

Och inte att glömma, jag har den även på House of Horror VHS :mrgreen:

InläggPostat: tor aug 05, 2010 11:57 Svara med citat
Zombie Holocaust var ett av dom där notoriska Video Invest-släppen
o jag såg just den versionen först. Klippt var den, tyvärr, men se'n såg jag en fransk oklippt version (under titeln Carnages) på en piratkopia o det manglade jävligt fint det. O Delli Colli, vilken brutta, asså. :x

Hursomhelst, idag har jag ett DVD-släpp från brittiska Stonevision.

Förresten, enl. imdb ska denna rulle även ha haft titeln Zombie 3 (i USA). :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 05, 2010 12:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Carnages var dubbad till franska antar jag? Själv såg jag Cut and Run med titeln Amazonia på fransk vhs i ung ålder, dubbad till franska och man förstod ingenting, men oklippt och snaskigt värre :twisted:

InläggPostat: tor aug 05, 2010 12:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Här är min kannibalfilmssamling på dvd:

Man from Deep River (1972) Umberto Lenzi (Svensk utgåva, Noble Entertainment)
The Mountain of the Cannibal God (1978) Sergio Martino (Svensk utgåva, njutafilms)
Jungle Holocaust (1978) Ruggero Deodato (Amerikansk utgåva, Shriek Show plus en svensk utgåva från Noble entertainment)
Cannibals (1980) Jesus Franco (Brittisk utgåva, hardgore)
Eaten Alive (1980) Umberto Lenzi (Holländsk utgåva, EC Entertainment)
Cannibal Holocaust (1980) Ruggero Deodato (Holländsk utgåva, EC Entertainment ultrabit 2-disc)
Cannibal Terror (1981) Alain Deruelle & Julio Tabernero (Brittisk utgåva, hardgore)
Cannibal Ferox (1981) Umberto Lenzi (Österrikisk utgåva, Sazuma)
Zombie Holocaust (1980) Marino Girolami (Brittisk utgåva, Stonevision)
Amazonas / Massacre in Dinosaur Valley (1985) Michael Massimo Tarantini (Amerikansk utgåva, Shriek Show)
Amazonia (1985) Mario Gariazzo (Svensk utgåva, Noble entertainment)
Cannibal Apocalypse (1980) Antonio Margheriti (Brittisk utgåva, Cinema Club, klippt 2 sekunder)

Alla dessa filmer är helt oklippta förutom Cannibal Apocalypse som bara saknar ett par sekunders djursnuff. Kannibalfilmer ska egentligen bara vara italienskt, men jag kan sträcka mig till fransk-spanska filmer som Cannibals och Cannibal Terror, men absolut inte längre än så tänker jag sträcka mig, en amerikansk eller asiatisk film med kannibaler är inte en kannibalfilm i mina ögon.
Alla filmer i min kannibalfilmssamling är på originaldvd(har även några brända på dvdr men dom räknas inte)

Senast redigerad av vaultkeeper tor aug 05, 2010 12:38, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tor aug 05, 2010 12:36 Svara med citat
Valle:
Dubbad till franska var den, ja. O titeln Carnages är ju bara så jävla störtskön. 8)

Klockren lista där, förresten. :ymparty:
Jo, spanska o franska kannibalare går
an hos mig oxå. Där går lixom gränsen.
Men, så gränsar ju Spanien o Frankrike
till Stora stöveln! :lol:

(PS.
En portugisisk kannibalrökare (o från den
tiden) hade klyvt hjässa)

EDIT:

O just det, har ju Bruno Matteis Land of Death på DVD oxå! :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 05, 2010 16:28 Svara med citat
Jag har släppet från Shriek Show av Zombie Holocaust, ett av deras bättre faktiskt! Jäkligt fin film (med fina kvinnor, som sagt), vändbart omslag och skönt extramaterial.
:ymparty:

Jag vet inget om Cannibal Man och Cannibal Taboo, mer än att jag har sett titlarna!
Ska kolla upp förstnämnda, även om det är en kannibalslasher (eller?).
8)

(OT: japp, titeln Zombie 3 finns säkert på sju olika filmer. ~X()

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 05, 2010 22:26 Svara med citat
Det äts inget människokött i Cannibal Man, i alla fall inte medvetet. :wink:
Hursomhelst, så är det en tidigare videovärsting i UK. 8)

Zombie Holocaust, ja..jo, bland Stonevisions xtramaterial (o det är inte mycket det) finns en bortklippt scen, där Ian McCulloch o Delli Colli jagar hare för o få i sig en matbit o det finns faktiskt ingen djungel i hela världen som hyser harar! :lol: O det där är inspelat i norra Italien, enl. McCulloch (intervjun finns i kannibal- o zombieboken Eaten Alive!. Denna scen fanns faktiskt intakt i den franska versionen jag såg. Man såg ju tydligt att det var filmat nå'nstans i Europa, med höstlöv o allt, dessutom, o inte i en tropisk djungel. Men, vilken skräpfilmsentusiast bryr sig?? :mrgreen: O se'n blir dom attackerade av ett par vildar o en av dessa faller ner i en fälla, med bamburör, som sticker upp ur marken, därnere. Samma fälla, förresten, som Delli Colli bara nå'ra min. tidigare nästan ramlat ner i. McCulloch säger i samma intervju att dom var tvungna o koka ihop nå't som pågick i ytterligare nå'ra minuter, för producenterna el. distributörerna tyckte filmens speltid var lite för kort. :D

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 05, 2011 01:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons feb 02, 2011 09:28Inlägg: 46
Ingen här som nämnt VINYAN med Rufus Sewell från DARK CITY?
http://www.imdb.com/title/tt1029241/

Inte så slaskig, men obehaglig och har kannibaltema.

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 05, 2011 10:09 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Vaultkeeper: vad är det för trams? :) en kannibalfilm är väl en kannibalfilm, oavsett vilket land den är ifrån? finns det inga snutfilmer utanför italien eller? eller är de enda riktiga post-apokalyptiska filmerna italienska? haha :)

InläggPostat: lör feb 05, 2011 10:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Klockrent!!! Jag trodde man utgick ifrån handlingen/innehållet i filmen när man kategoriserade filmer, men tydligen är det ursprungsland...

http://www.imdb.com/title/tt1620604

Denna tyckte jag verkade intressant. Är inget fan av kannibalfilmer för övrigt, tycker det är för slafsigt för min smak :?

InläggPostat: lör feb 05, 2011 13:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
I Hong Kong filmen Untold Story äts det ju människokött, vad klassas den då som?

De Italienska kannibalfilmerna är ju de mest kända men inom kannibalgenren har dom väl inte ensamrätt eller?

:?:

/Ullis

InläggPostat: sön feb 06, 2011 22:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons feb 02, 2011 09:28Inlägg: 46
ZombieQueen skrev:
I Hong Kong filmen Untold Story äts det ju människokött, vad klassas den då som?

De Italienska kannibalfilmerna är ju de mest kända men inom kannibalgenren har dom väl inte ensamrätt eller?

:?:

/Ullis

Hannibal käkar människokött också, men jag skulle inte räkna Silence of the Lambs som en kannibalfilm direkt.

Men hade det varit huvudtemat i filmen hade det varit en annan grej.

Däremot blir det svårare med filmer som Ravenous.
Den har kannibalism som huvudtema, men är strukturellt mer en vampyrfilm.

Ungefär som 28 Days Later strukturellt är en zombiefilm, The Lair of the White Worm strukturellt är en vampyrfilm och Cat People strukturellt är en varulvsfilm.

Även om det handlar om infekterade människor, ormar och kattdjur istället för återuppväckta döda, fladdermöss och vargar.

IMHO är hela "28 Days Later är inte en zombiefilm" rätt löjlig med tanke på att TEKNISKT sett är inte Romeros filmer det heller. Ingen voodoo = Inga zombies.

MAO, frågar ni mej är det en kannibalfilm om huvudtemat är kannibalism, oavsett vilket land filmen kommer ifrån.

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 06, 2011 23:15 Svara med citat
Bra skrivet, Joe.

Skulle f ö vara skoj att se den franska (oklippta) versionen av Zombie Holocaust nån gång.
:)

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 07, 2011 00:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
CoffinJoe skrev:
MAO, frågar ni mej är det en kannibalfilm om huvudtemat är kannibalism, oavsett vilket land filmen kommer ifrån.

Bra sagt. Håller med där.

/Ullis

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 9 av 10
235 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori