Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Nightmare Concert

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
InläggPostat: tis maj 18, 2004 19:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Är man ett stort Fulci fan och se det mesta han gjort. ÄÖr det någon vits med att köpa Nightmare Concert då??

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 19:38 Svara med citat
Ja, du får ju se mästaren själv i action! :)

Jag gillar den, skön surrealism och en återblick på hans sista filmer. Klart originell och inte alls så dålig som folk påstår.

Men som sagt var, gorescenerna är ju hämtade från hans sista filmer eller filmer som han på nåt sätt haft tillgång till.

InläggPostat: tis maj 18, 2004 19:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
fredzilla skrev:
Ja, du får ju se mästaren själv i action! :)

Jag gillar den, skön surrealism och en återblick på hans sista filmer. Klart originell och inte alls så dålig som folk påstår.

Men som sagt var, gorescenerna är ju hämtade från hans sista filmer eller filmer som han på nåt sätt haft tillgång till.

Okai. Mycket gore och vilken utgåva är bäst?

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Mycket gore? Ja, det kan man verkligen säga! Bra gore? Nja.. inte direkt. Gillar den så där. Ett plus är nog om du inte sett så mycket av Fulcis senare filmer, har du det blir den lätt långtråkig.
En bra dvd utgåva är något som jag också är ute efter..

InläggPostat: tis maj 18, 2004 19:49 Svara med citat
Bhoot skrev:
Mycket gore? Ja, det kan man verkligen säga! Bra gore? Nja.. inte direkt. Gillar den så där. Ett plus är nog om du inte sett så mycket av Fulcis senare filmer, har du det blir den lätt långtråkig.
En bra dvd utgåva är något som jag också är ute efter..

Jag har sett Fulcis mest kända filmer ungefär.. Är sugen på den,

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 19:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Tror det kan vara något för dig. Det är verkligen våld i massor!
Har för mig att Image har/ska släppa den. I så fall är det säkert den utgåvan du ska sattsa på.

InläggPostat: tis maj 18, 2004 19:55 Svara med citat
Bhoot skrev:
Tror det kan vara något för dig. Det är verkligen våld i massor!
Har för mig att Image har/ska släppa den. I så fall är det säkert den utgåvan du ska sattsa på.

LÅter som en film jag kommer köpa väldigt väldigt snart. Ska kolla runt efter nån billig.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 19:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag har den Tyska utgåvan och den duger tills det kommer en bättre! Och ja, den filmen innehåller allt man kan önska sig: Våld, gore, Fulci i en huvudroll, mer våld och gore, fabio frizzis underbara musik och litervis med blod. Ett måste helt enkelt!

InläggPostat: tis maj 18, 2004 19:57 Svara med citat
Kollade upp det hela. Image SKA släppa den. Den utgåva som verkar bäst just nu är Astro Films R0 utgåva. Har 1.66:1 icke-anamorphic bild och 2.0 dolby ljud.

InläggPostat: tis maj 18, 2004 19:59 Svara med citat
De Rossi skrev:
Jag har den Tyska utgåvan och den duger tills det kommer en bättre! Och ja, den filmen innehåller allt man kan önska sig: Våld, gore, Fulci i en huvudroll, mer våld och gore, fabio frizzis underbara musik och litervis med blod. Ett måste helt enkelt!

Oh... och den utgåvan vill jag ha.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Den finns utgiven oklippt i England också, men jag vet inte nå´t om utgåvan! Då heter den A Cat In The Brain! (Un Gatto Nel Cervello är originaltiteln)

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:02 Svara med citat
De Rossi skrev:
Den finns utgiven oklippt i England också, men jag vet inte nå´t om utgåvan! Då heter den A Cat In The Brain! (Un Gatto Nel Cervello är originaltiteln)

Hmm...den utgåvan har jag...ska ta och kolla in kvalitén nån gång.

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:02 Svara med citat
Den engelska utgåvan är i fullscreen med mono ljud har jag för mig.. och det där med extra matreal kan man ju glömma på den utgåvan!

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:03 Svara med citat
Bhoot skrev:
Den engelska utgåvan är i fullscreen med mono ljud har jag för mig.. och det där med extra matreal kan man ju glömma på den utgåvan!

Finns det nån utgåva med extramaterial?

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:06 Svara med citat
Öhh... där fick du mig Fred.. jo, en av de tyska har en scen compare och en musik video.. sen är det väl inte så mycket. Synd, nått kul kunde de väl hitta på till en sådan fin film.

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:06 Svara med citat
R0 Germany - (Astro Films) Extras:Theatrical trailer
"Scene comparison": comparisons between scenes in this movie and the other Fulci films that were used in "Nightmare Concert"Picture format:1.66:1 Non-Anamorphic PAL Soundtrack(s):English Dolby Digital 2.0 mono
German Dolby Digital 2.0 monoCase type:Amaray Case

R2 Germany - (Laser Paradise) Extras:Biography of director Lucio Fulci
Music video: "Angel of the Night"Picture format:1.66:1 Non-Anamorphic PAL Soundtrack(s):English Dolby Digital mono
German Dolby Digital monoCase type:Amaray Case

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:07 Svara med citat
R2:an har med en musikvideo..

R0 (Screen Entertainment/Hardgore) verkar ska ha med:

Image gallery
9 bonus trailers
Director/co-writer/actor Lucio Fulci filmography (by Jason Slater)
Fulci biography (by Harvey Fentos)
Extracts from the book "Eaten Alive", with liner notes and 2 film reviews by David J Schow & Jason Slater

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:07 Svara med citat
Bhoot skrev:
Öhh... där fick du mig Fred.. jo, en av de tyska har en scen compare och en musik video.. sen är det väl inte så mycket. Synd, nått kul kunde de väl hitta på till en sådan fin film.

Det är synd faktiskt. Det är ju en märklig film och det borde ha producerats någon dokumentär om den i alla fall.

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:08 Svara med citat
Jag har Laser Paradise disc, och den duger! :)

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:09 Svara med citat
R0 (Screen Entertainment/Hardgore) verkar dock bra

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:10 Svara med citat
Eller någon behind the scenes, bloopers, intervjuv med Fulcis dotter eller liknande. Vi kanske kan hoppas på den kommande Image utgåvan som ser ut att bli bra.

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:10 Svara med citat
Fel bildformat till att börja med! :|

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:11 Svara med citat
De Rossi skrev:
Fel bildformat till att börja med! :|

Jo det äre. Men bra extra.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:11 Svara med citat
Bhoot skrev:
Eller någon behind the scenes, bloopers, intervjuv med Fulcis dotter eller liknande. Vi kanske kan hoppas på den kommande Image utgåvan som ser ut att bli bra.

Den har vart på G i flera år.... Samma syndrom som A Lizard in a womans skin skulle jag tro! :(

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:13 Svara med citat
Men för f... Sedan har vi ju The Powder och One on the Top of Another som heller aldrig vill komma ut på dvd. Vad har Fulci någonsin gjort för fel när hans filmer behandlas så?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 8
180 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori