Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mario Bava.

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
InläggPostat: mån jun 20, 2005 12:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Almost Human skrev:

Hadde det ikke vært for at jeg hadde alle titlene, så hadde det vært selvsagt å kjøpe den

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 20, 2005 14:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
hoppas alla här har köpt danger: diabolik vid det här laget... :)

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 20, 2005 14:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
Inte än, men de kommer. Hur är kvaliten på DVD utgåva förresten?

Någon som vill köpa min VHS-utgåva av Danger Diabolik? ;)

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 20, 2005 14:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
Goatlord skrev:
Inte än, men de kommer. Hur är kvaliten på DVD utgåva förresten?

precis så bra som man kan tänka sig det hela egentligen!

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 20, 2005 20:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Peter Neal skrev:
hoppas alla här har köpt danger: diabolik vid det här laget... :)

Har beställt den. Pacific har däremot ännu inte fått in den i lager. Ovanligt segt för att vara dom..

InläggPostat: mån jun 20, 2005 20:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Jag väntar också på Diabolik från pacific.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 20, 2005 23:38 Svara med citat
jag fick min från dvdpacific så dom har haft den i lager, men å andra sidan så förbeställde jag den ett bra tag innan releasedatumet så den tog väl slut igen.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 21, 2005 05:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
När man talar om trollen, fick mail inatt att den skeppats! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 21, 2005 08:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Fick min i måndas från DeepDiscount.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 27, 2005 16:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8438Ort: Borås, Sweden
Almost Human skrev:

Någon som vet någonting mer om den här boxen? Bild och ljud?

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 31, 2005 11:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Anolis kommer att ge ut en re-release på Blutige Seide, utan siden omslag och engelsk text.

Citera:
German company Anolis entertainment is planning a rerelease for their Blutige Seide disc.
Image will be the same,no extras,no velvet cover,no booklet and.......no Italian audio option (the CE had no English option anyway) and thus no subs

InläggPostat: tor aug 04, 2005 11:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8438Ort: Borås, Sweden
Nu har discshop släppt Mario Bava collection 5-disc, men jag vågar inte köpa innan jag vet hur det är med bild, ljud och framför allt klipp?? Någon som vet? Det är ju fyra bra filmer iaf och en 60 min lång dokumentär av Mario Bava.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 04, 2005 15:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
"UNCUT and new WIDESCREEN transfers" verkar ju i varje fall lovande, men till det priset hade det ju inte skadat med ytterligare några filmer.
Typ Blood and Black Lace, Rabid Dogs och Bay Of Blood. Dokumentären är dock bra.

InläggPostat: tor aug 04, 2005 15:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Den kanske sänks lite i nån framtida uppdatering av "Box-kampanj", skulle vara välkommet!

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 05, 2005 12:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Det er neppe stort å klippe på i noen av filmene i boksen, Hatchet for the Honeymoon er den blodigste, og den inneholder ikke mye blod. Dokumentaren er god den, men merkelig nok tar den ikke for seg Blood and Black Lace :?

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 05, 2005 12:37 Svara med citat
Grisen skrev:
"UNCUT and new WIDESCREEN transfers" verkar ju i varje fall lovande, men till det priset hade det ju inte skadat med ytterligare några filmer.
Typ Blood and Black Lace, Rabid Dogs och Bay Of Blood. Dokumentären är dock bra.

Den heter ju Volume 1 så man kan alltid hoppas på en Volume 2 med roligare titlar i :)

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 08, 2005 16:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Beställde snikutgåvan av Lisa and the Devil, bör få den imorgon eller på Onsdag! Ska bli ett nöje att se den!!! :)

Lär väl posta en kommentar om vad jag tyckte i senast sedda filmen tråden eller rentutav här kanske! :wink:

InläggPostat: ons aug 24, 2005 15:08 Svara med citat
Almost Human skrev:
Beställde snikutgåvan av Lisa and the Devil, bör få den imorgon eller på Onsdag! Ska bli ett nöje att se den!!! :)

Lär väl posta en kommentar om vad jag tyckte i senast sedda filmen tråden eller rentutav här kanske! :wink:

Mycket riktigt så var Lisa and the Devil som väntat riktigt bra.
Börjar bli mer och mer såld på Bava märker jag... Det kommer att bli dyrt! :?

InläggPostat: tor aug 25, 2005 14:07 Svara med citat
Almost Human skrev:
Almost Human skrev:

Mycket riktigt så var Lisa and the Devil som väntat riktigt bra.
Börjar bli mer och mer såld på Bava märker jag... Det kommer att bli dyrt! :?

Men gud så glad du blir etterpå :D

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 02, 2005 20:12 Svara med citat
Citera:
E-M-S (German DVD Label) announced 5 Mario Bava Titles:

1) The Whip and the Body 1.85:1 new anamorphic italian transfer
2) Baron Blood 1.85:1 new anamorphic italian transfer
3) I Coltelli del vendicatore a.k.a Bladestorm 2.35:1 anamorphic american transfer
4) Black Sunday 1.66:1 new anamorphic italian transfer
5) Blood and Black Lace same transfer as used on the limited german edition which is now oop

All films will be uncut.
All films except Blood and Black Lace (only german) will feature englisch, italian and german soundtracks.

Extras:
Audiocommentarys on some DVD by Bava Expert Tim Lucas
Rest to be announced

Release Dates:
The Whip and the Body 29th September 2005
I Coltelli del vendicatore a.k.a Bladestorm 29th September 2005
Blood and Black Lace 29th September 2005

The other two will be released end october

http://www.e-m-s.de/preview_handel.asp

Mer godis:

http://www.paradiso.be/index.php?st=ret ... n=upcoming

InläggPostat: fre sep 02, 2005 23:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5283Ort: Sölvesborg
Av Mario Bava har jag enbart sett Kill baby kill och Schock(Beyond the door II). Kan ni ge mig något tips på en annan Mario Bava film som är en jätte bra film eller hans bästa tex.
Ska påpekas att jag har dessa två filmerna jag har sett i ganska dåliga utgåvor, Kill baby kill från Brentwood och Schock från Hollywood dvd.
Fråga: Varför heter Schock Beyond the door II i en del länder?, är det en uppföljare?, och vad är Beyond the door?.

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 02, 2005 23:29 Svara med citat
vaultkeeper skrev:
Kan ni ge mig något tips på en annan Mario Bava film som är en jätte bra film eller hans bästa tex.

5 Dolls for An August Moon, Blood and Black Lace og The Whip and the Body er mine favoritter.

Kill baby, Kill! og Schock dårlige? Jaja, hver sin smak. Jeg synes KBK! er fantastisk, og Schock er god underholdning. En effekt der er ekstremt bra timet!

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 03, 2005 05:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
vaultkeeper skrev:
Av Mario Bava har jag enbart sett Kill baby kill och Schock(Beyond the door II). Kan ni ge mig något tips på en annan Mario Bava film som är en jätte bra film eller hans bästa tex.

Lisa & the Devil är min personliga favorit tätt följt av Blood and Black Lace och Hatchet for A Honeymoon.

vaultkeeper skrev:
Fråga: Varför heter Schock Beyond the door II i en del länder?, är det en uppföljare?, och vad är Beyond the door?.

Nej, det är inte en uppföljare. Beyond the Door var en Excorsisten kopia om jag minns rätt. Antagligen var det någon distrubitör i USA som döpte om Shock för att tjäna snabba pengar på en redan etablerad titel.

Läs mer om Beyond the Door här:
http://www.imdb.com/title/tt0071212/

Italienska filmer har ofta en massa olika titlar. Kan vara väldigt förvirrande ibörjan, men sen vänjer man sig väl :lol:

InläggPostat: ons sep 07, 2005 19:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Nån som vet var man kan få tag på 5 Dolls For An August Moon egentligen? Har inte varit i lager på DVDPacific i flera månader och det är inte bättre på hemmaplan heller...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 07, 2005 19:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör feb 05, 2005 12:41Inlägg: 45Ort: Gällivare
På Webhallen (http://www.webhallen.com/prod.php?id=24067&traff=1) finns den åtminstone som beställningsvara, men priset 249:- inklusive frakt känns kanske lite magstarkt ? :?

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 8
196 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori