Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mario Bava.

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
InläggPostat: ons sep 07, 2005 20:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Är inte alla Images discar (bava discar altså) OOP vid det här laget. Det ryktas hejvilt om både AB och Tyska nyutgåvor, återkommer om jag snappar upp nåt om just Five Dolls (som jag oxå jagar).

InläggPostat: lör sep 10, 2005 20:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Vci verkar släppa en remastrad version av Blood And Black Lace (det sägs att den är tagen från samma master som Anolis utgåva).

release date October 25

Bild

InläggPostat: lör sep 10, 2005 20:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Det coveret passer ikke filmen helt :?

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil
InläggPostat: lör sep 10, 2005 20:37 Svara med citat
Håller med, väldigt opassande men tyvärr så säljer det väl att vara så "tacky" som möjligt.

InläggPostat: lör sep 10, 2005 22:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Jepp, men er dette nyutgave av VCI's dvd med Anolis transferen? Eller er det noe ekstra som følger med? (mer enn på den gamle VCI'en)

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 10, 2005 22:15 Svara med citat
jadu, det undrar jag också! Vi får väl vänta och se, just nu verkar det mest vara spekulationer.

InläggPostat: lör sep 10, 2005 22:21 Svara med citat
Jepp. Blir nok uansett et innkjøp, om den en gang skulle bli så ettertraktet som den var for ikke så lenge siden :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 12, 2005 14:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Ingen som vet hur utgåvorna i Umbrella Entertainments Bava-box är?

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 19, 2005 22:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 24, 2005 14:53Inlägg: 231
Schnaas skrev:
Vilken är Bavas Bästa??

Utan tvekan Rabid dogs!

Alla hans kändare filmer är bleka i jämförelse. Tänk att det tog 25 år innan någon fick se det färdiga resultatet!

Stelvio Ciprianis soundtrack är ruggigt medryckande också. Fick äntligen tag på Lucertolas dvd - som inte är den ultimata bildmässigt sett, men det enda alternativet om man vill ha mästerverket med engelsk text. Har heller ALDRIG sett George Eastman i en så brutalt trovärdig roll - Bava tog fram det bästa ur honom.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 19, 2005 22:29 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Visst är Rabid Dogs bra (har bara sett en dassig videokopia av den visserligen), men Bava i absolut toppform tycker jag man hittar i den suveräna 60-talstrion Hercules at the Center of the Earth, Planet of the Vampires och Diabolik. Hans rena skräckfilmer har inte åldrats särskilt bra tyckler jag. Snyggt fotograferade men alldeles för "tidlösa", man har sett det förut alldeles för många gånger innan.

InläggPostat: mån sep 19, 2005 22:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
personligen så har jag aldrig varit något större fan av mario bava men min klara favorit är utan tvekan diabolik. klockren 10:a. rabid dogs har jag tyvärr inte sett, hoppas att ryktena om anchor bay dvdn är sanna.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 19, 2005 23:53 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Peter Neal skrev:
personligen så har jag aldrig varit något större fan av mario bava men min klara favorit är utan tvekan diabolik. klockren 10:a. rabid dogs har jag tyvärr inte sett, hoppas att ryktena om anchor bay dvdn är sanna.

Word! Diabolik är hans i särklass bästa film och en av mina italienska favoriter överhuvudtaget. Det blir inte mycket bättre och jag kokar av ilska över att denna fantastiska film gjorts lustig över av MST3000-töntarna.

Kan rekommendera filmerna Fantastic Argoman och Lucky the Inscrutable tills alla Diabolik-fans, väldigt trevliga filmer i samma självironiska comic strip-stuk.

InläggPostat: tis sep 20, 2005 08:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag håller med om. Diabolik toppar också min Bava-lista.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 03, 2005 22:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Satt och slösurfade och kom på att Tim Lucas Bava-bok borde skeppats vid det här laget...?

Så jag surfade in och, kan ni tänka er, boken är försenad igen. :evil:

http://www.videowatchdog.com/bava/index.htm

Suck.

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 04, 2005 12:46 Svara med citat
Vän av ordning skrev:
Satt och slösurfade och kom på att Tim Lucas Bava-bok borde skeppats vid det här laget...?

Så jag surfade in och, kan ni tänka er, boken är försenad igen. :evil:

http://www.videowatchdog.com/bava/index.htm

Suck.

Börjar tro att den är en skröna... Finns Tim Lucas överhuvudtaget? :shock: :wink:

InläggPostat: fre okt 21, 2005 21:26 Svara med citat
'Die Stunde, wenn Dracula kommt' (Black Sunday)
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B ... 72-7082408

'Baron Blood'

'Der Dämon und die Jungfrau' (The Whip and the Body)
(Enlig Benjamin C på dvdmaniacs så har den Engelskt ljudspår)

InläggPostat: tor okt 27, 2005 21:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Det finns uppgifter om att Anchor Bay planerar att släppa Rabid Dogs i en lyxig dubbelutgåva under 2006. Även att de planerar fler Bava-släpp. Jag vet inte om det bara är rykten, men jag har sett det nämnas lite här och där.

Nån som har hört nåt mer om det?

Vore ju kul att uppgradera min nedladdade divx-kopia. :lol:

InläggPostat: ons dec 14, 2005 01:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
Lindvall skrev:
Ingen som vet hur utgåvorna i Umbrella Entertainments Bava-box är?

jo, skulle vara bra om någon hade lite info.
http://www.discshop.se/shop/ds.php?red= ... @@movies,,,

och kolla här:
http://www.imdb.com/title/tt0435184/
var fan finns den att få tag på?
Ny utg. av kill baby kill?

... den man får på box: setet är:
http://www.imdb.com/title/tt0301605/

som jag har hört skall finnas på anchor bays : hatchet utgåva.
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... vies&&ref=

edit: Som jag förstått det hitills så missar man ingenting för utom tim lucas kommentar spår på black sunday och bava jr:s på shock. Jag har fort. ingen aning ang. kvaliten på filmerna men det verkar som ett rätt
schysst köp om man inte har dem. vilket jag inte har. men jag funderar och väntar tills kvaliten på utgåvorna är fastslagen. Inget diamond ent. VHS-rip tack..

help me god-of-sitting-at-home-watching-movies-all-day-long

whatever. ill buy the box and then tell you...

InläggPostat: lör jan 07, 2006 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Tim Lucas Bavabok är nu så bizarrt försenad att den fått en egen blogg:
http://bavabook.blogspot.com/

:shock:

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 04, 2006 17:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Köpte den italienska REAZIONE - vet inte vilken bild jag kommer att föredra... min gamla Astro med den mörkare, röda tonen eller den mer naturtrogna looken. Kanske blir det mest för att man vill ha ett vettigt ljudspår med subs.

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 09:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Almost Human skrev:
Gore skrev:
Någon som uppmärksammat att RARO släpper Bay of Blood/Twitch of the Death Nerve under namnet Reazione a catena snart!?

Reazione a catena
1971, Italia, 95 minuti, colore
Versione originale italiana con sottotitoli opzionabili in inglese e versione inglese.
disc has English and Italian language audio and English subs.

Bild

Tycker iofs att det är charmigt med ett risigt engelskt soundtrack! :wink:
Någon som har beställt den ännu?

Fick hem den i förra veckan tillsammans med Raros Lisa and the Devil...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 22:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
jag har en gammal VHS på The whip and the body. den är väldigt kass men den har en hel del scener jag inte får ut ur mitt huvud så lite måste den ha påverkat mig.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 03, 2006 20:34 Svara med citat
Bild

Sugen på denna...även om jag har min Image -- Uppgraderingssuget slår till igen!? :shock:

RHV vs Image
Bild
Bild
RHV vs Image
Bild
Bild
"Would you stop poking my eyes out, you bastards!"

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 03, 2006 22:10 Svara med citat
mamoulian skrev:
Bild

Sugen på denna...även om jag har min Image -- Uppgraderingssuget slår till igen!? :shock:

RHV vs Image
Bild
Bild
RHV vs Image
Bild
Bild
"Would you stop poking my eyes out, you bastards!"

Mkt bra utgåva, väl värd en slant! Tyvärr så har jag sålt mitt exemplar såklart! :wink:

Får nog köpa upp den igen framöver!

InläggPostat: tor maj 14, 2009 09:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Min recension av "Bay of Blood": http://tellmeeverythingyousaw.blogspot.com/2009/05/bavas-slaktfejd.html

Måste erkänna att jag blev mycket besviken efter att ha sett det som, enligt regissören själv, var Bavas bästa film. Är betydligt mer förtjust i "Black Sunday" och "Black Sabbath".

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 8
196 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 17 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori