Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mario Bava.

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
InläggPostat: fre mar 18, 2005 15:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Baron Blood är lite gammeldags men har sina förtjänster:
http://www.dvdforum.nu/?upc=14381593921

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 18, 2005 16:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Tartan Videos Mario Bava box vol 1 har blivit försenat, skulle ha släppts i Mars. Kommer att innehålla Black Sunday, The Girl Who Knew Too Much och Black Sabbath.

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 28, 2005 11:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Jämförelser mellan astro utgåvan och nya Raro utgåvan av Bay of Blood/Twitch of the death nerve:

http://web12.dvd2web.de/bayofblood/bayofblood.htm

"got this disc this morning. It's a big disappointment. The picture is scratchy and faded. This sound is crackly. The sound is admittedly better than the image disc, but not the picture. There is NO english language track. After the other great discs I have from Raro, Live Like A Cop.... Die Like A Man and Milan Calibre 9, which both looked great. This is a major disappointment."

Skillnad i bilden verkar det då vara om kollar screenen men om den är "bra" är ju en annan sak.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 28, 2005 11:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Gore skrev:
Jämförelser mellan astro utgåvan och nya Raro utgåvan av Bay of Blood/Twitch of the death nerve:

http://web12.dvd2web.de/bayofblood/bayofblood.htm

"got this disc this morning. It's a big disappointment. The picture is scratchy and faded. This sound is crackly. The sound is admittedly better than the image disc, but not the picture. There is NO english language track. After the other great discs I have from Raro, Live Like A Cop.... Die Like A Man and Milan Calibre 9, which both looked great. This is a major disappointment."

Skillnad i bilden verkar det då vara om kollar screenen men om den är "bra" är ju en annan sak.

Det ser ut som att dom har höjt kontrast och ljus en hel del på Raros disc, den är aldeles för ljus... :? Trist, Annars vore det ett givet köp!

Gore skrev:
Tartan Videos Mario Bava box vol 1 har blivit försenat, skulle ha släppts i Mars. Kommer att innehålla Black Sunday, The Girl Who Knew Too Much och Black Sabbath.

Undrar hur dom utgåvorna står sig mot Images utgåvor?
Och undrar om Kill, Baby Kill... är i rätt AR och att dom inte oxå använt sig av 16mm printen!?

Många frågor, och än så länge inga svar!

InläggPostat: ons apr 27, 2005 14:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
En annan recension för Raros Bay Of Blood.... http://www.dvdmaniacs.net/Reviews/Q-T/twitch_raro.html

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 25, 2005 17:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Hva skjer med Mario Bava Collection - Vol. 1 fra Tartan? I går stod det "Not yet in stock, waiting for delivery" på Play, og nå står det "Not currently available". Noen som kan si noe nærmere? :?

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 25, 2005 18:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Almost Human skrev:
Det ser ut som att dom har höjt kontrast och ljus en hel del på Raros disc, den är aldeles för ljus... :? Trist, Annars vore det ett givet köp

Håller med dig, bilden på trädet ser inte alls bra ut när den är ljus, det röda ljuset försvinner helt.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 27, 2005 20:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Citera:
The Mario Bava Collection Vol. 1 (Black Sabbath / The Girl Who Knew Too Much / Mask of Satan) (Postponed indefinitely while Tartan source prints)

InläggPostat: lör maj 28, 2005 09:33 Svara med citat
Jaha där ser man.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 28, 2005 11:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
God dammit! :(

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 29, 2005 10:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Alla finns väl redan på DVD? Borde ju finnas källmaterial?

Skumt.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 29, 2005 10:39 Svara med citat
Vän av ordning skrev:
Alla finns väl redan på DVD? Borde ju finnas källmaterial?

Skumt.

Ja det osar brännt... Undrar om det är där skon klämmer?

InläggPostat: tis maj 31, 2005 18:49 Svara med citat
Citat av Tim Lucas på Mobius:
Citera:
I was told today by someone at Tartan UK that the set will now not likely materialize until next year.

InläggPostat: tis maj 31, 2005 18:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Almost Human skrev:
Citera:
I was told today by someone at Tartan UK that the set will now not likely materialize until next year.

"materialize" - fan va jag älskar engelska! :D

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 19:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
på tal om tim lucas, någon här som kommer att investera i mario bava boken? jag är personligen inget större fan av bava egentligen men jag är helt klart smått sugen på boken.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 19:06 Svara med citat
Jag är sugen på att köpa upp lite böcker, så den är en aning intressant! Och jag har börjat "falla" för Bava på allvar... Så visst är risken stor att jag köper boken någon gång i framtiden.

Senast redigerad av Inglorious Bastard sön jun 05, 2005 20:31, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis maj 31, 2005 20:02 Svara med citat
Almost Human skrev:
Citera:

Da kan man jo like godt vente på Anchor Bays kommende utgaver.. Æsj, kanskje man bare skal avbestille.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 01, 2005 05:40 Svara med citat
Peter Neal skrev:
på tal om tim lucas, någon här som kommer att investera i mario bava boken? jag är personligen inget större fan av bava egentligen men jag är helt klart smått sugen på boken.

Jag fick boken i födelsedagspresent av min ex-fru medan jag var gift med henne. :) Snacka om väntetid! Måste vara 2 år vid det här laget.

Mitt namn kommer stå med i boken för att jag beställde så tidigt. :)

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 13, 2005 13:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Hur står det till med Rabid Dogs skivan? Filmen står inte med på Anchor Bays hemsida. Är det bara jag som är blind eller har vi en ny Four Flies på g?

InläggPostat: mån jun 13, 2005 13:36 Svara med citat
Bhoot skrev:
Hur står det till med Rabid Dogs skivan? Filmen står inte med på Anchor Bays hemsida. Är det bara jag som är blind eller har vi en ny Four Flies på g?

Rabid Dogs och Emanuelle boxen är tydligen lagda på is... På obestämd tid!

InläggPostat: sön jun 19, 2005 17:13 Svara med citat

InläggPostat: sön jun 19, 2005 17:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
Någon som har någon koll på när boken är planerad att komma ut?

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 19, 2005 17:45 Svara med citat
Enligt Video Watchdog själva är det 12e September som gäller för boken:
http://www.videowatchdog.com/bava/index.htm

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 19, 2005 17:46 Svara med citat
Bizarrt att en av Bavas bästa filmer, Rabid Dogs, har blivit så misshandlad på DVD. Först Lucertola media-utgåvan som är kanon men gjordes i typ 4 exemplar (jag har ett tack och lov) och sen den tyska Wild Dogs-utgåvan utan engelskt ljud/text.

Taskigt.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 19, 2005 17:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
Tackar. Verkar bli intressant. Blir till att förhandsboka.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 8
196 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori